Gå til innhold

Bøker til 6-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 6 år vil gjerne lese bøker selv, men jeg synes det er vanskelig å finne noen til henne. Hun vil ikke ha de leseløvebøkene som er laget for barn som nettopp har lært å lese, fordi hun synes de er kjedelige (de hun har lest så langt, og vi harprøvd mange). Hun vil heller ikke ha bøker som Ludde, Lillesøster osv fordi hun synes hun er blitt for stor. Samtidig er en del av bøkene broren på 8,5 år leser alt for vansekelige for henne (diverse dektektivbøker).

Jeg trenger altså bøker som er litt morsomme, gjerne har med noen dyr, er litt spennende, må ha en del bilder og ikke alt for mye tekst på hver side. Hun leser godt for alderen, lærern ser at hun ligger over 1 år foran normalen, men en hel side full av tekst blir for overveldende for henne.

Noen tips?

PS, hun har selvsagt vært med på biblioteket selv, men sliter med å finne noen selv også ;)

Anonymous poster hash: 00f2a...61f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en jente i 1.klasse selv som også er på omtrent samme stadie som din, hun fikk denne boken til jul

http://www.spektrum-forlag.no/?tmpl=butikk&a=product_inline&&b_kid=1440814&b_id=1450732

Det er altså en lettlest-serie som heter Bokbjørn. De er i flere vanskelighetsgrader og jeg tror denne (Heksa Lilly tryller lekser) er nivå 2, litt bilder, en del tekst, og en veldig fengende historie. De har serien i bokhandelen her ihvertfall og min datter elsker dem :)

Anonymous poster hash: 10657...c0f
Skrevet

Har en jente i 1.klasse selv som også er på omtrent samme stadie som din, hun fikk denne boken til jul

http://www.spektrum-forlag.no/?tmpl=butikk&a=product_inline&&b_kid=1440814&b_id=1450732

Det er altså en lettlest-serie som heter Bokbjørn. De er i flere vanskelighetsgrader og jeg tror denne (Heksa Lilly tryller lekser) er nivå 2, litt bilder, en del tekst, og en veldig fengende historie. De har serien i bokhandelen her ihvertfall og min datter elsker dem :)

Anonymous poster hash: 10657...c0f

Takk! Den så veldig flott ut, akkurat noe jeg tror hun kunne likt :)

HI

Anonymous poster hash: 00f2a...61f

Skrevet

Donald junior

Anonymous poster hash: 53c49...14d

Skrevet

Mine har elsket gutta i trehuset på den alder, det er tjukke bøker, men lite tekst og veldig morsomme :)

Anonymous poster hash: c6e44...9ee

Skrevet

Kaptein supertruse!

Anonymous poster hash: 289b4...a2e

Skrevet

Du kan gå i en bokhandel og spørre om tips :) De kan hjelpe deg, gi deg info om bøkene og du får se bøkene og vurdere om de kan være noe for henne. 

Anonymous poster hash: 77c02...d40
Skrevet

Serien Klassen min er veldig bra, kanskje litt mye tekst for henne enda.

Løveunge-serien har bare en setning på hver side. Der er det mange fine, mye humor.

Anonymous poster hash: b1d36...f67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...