Gå til innhold

7 barn og ufør?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Etter at mor ble uføretrygdet for mange år siden"... og bilde av en bråte småttiser.

Tullefolk.

Anonymous poster hash: b784e...b26
Skrevet

Synes faktisk det er lov å stille spørsmålet. Når man er ufør er man stemplet som ubrukelig av samfunnet. At man da kan skvise ut av seg 7 unger er helt utrolig. Ungene her har kommet etter at hun ble ufør. Synes ikke synd på denne familien. Samfunnet før på dem og de bidrar ikke tilbake. 

Anonymous poster hash: baeee...8ce
Skrevet

At de lar dette komme i avisen viser bare hvor lite som sviver i topplokket.

Anonymous poster hash: abd28...36c

Skrevet

Jeg er mer sjokkert over at de mener at de skal ha mer enn 95% av lønnen i samlet stønad!!!

Anonymous poster hash: 8169e...342

Skrevet

"Nå krever KrF full gjennomgang"

Meiner dei at dei burde få meir enn tilsvarende vanlig lønn?

Jalla-parti.

Anonymous poster hash: 7ae51...70a

Skrevet

Helt hårreisende å selv velge og få så mange barn når man er ufør og har vært det en stund! Også klage i media senere om at de nå får mindre penger fra NAV. Snyltere!!!

Anonymous poster hash: b91b5...449

Skrevet

Hva i herrens navn har dette paret tenkt? Flere barn, mer penger? og nå blir det mindre gitt. Er man for syk for å jobbe kan jeg ikke se for meg at man er frisk nok til å ta seg av 7 (!!) unger. Hun bør kanskje komme seg ut i jobb. 

Anonymous poster hash: 7dc8a...8fc
Skrevet

Tenker og at her er det de som er idioter, man får ikke 7 barn, da man er ufør. 7 barn er for tøft for de fleste friske mennesker og.

Jeg er selv 50% ufør, har 2 barn jeg fikk før jeg ble ufør. Jeg hadde alltid lyst på barn nummer 3, men det ville føre til at jeg ikke ville klare å jobbe. Da måtte jeg blitt 100% ufør. Og derfor er det overhodet ikke aktuelt å få flere barn.

Anonymous poster hash: 27ca2...956
Skrevet

Nå leste jeg i den andre tråden. Så den ikke før nå.. Om denne damen har en minstesats utbetalt + 21.000 i barnetillegg OG barnetrygd på 7000 kr, kan vel hun alene ha utbetalt opp mot 40 000 kr i mnd alene? Dette er jo hårreisende. 

Anonymous poster hash: 7dc8a...8fc
Skrevet

De bør jo da vurdere å flytte på seg, Trondheim er ikke en billig by å bo i.. Siden det er kun han som har jobb, blir det sånnsett enklere å bare lete etter ny jobb til en. De er tydligvis ikke fra området mtp dialekt, så blir det så ille for dem, så bør de jo kunne tenke på det..

(Dessuten er det ikke billig å strikke tøy, trur ikke det er så altfor høy besparelse akkurat der..)

Skjønner at de er fortvilt, for de hadde jo fått barna i den økonomiske situasjonen før kuttene, men når en er ufør så burde man kanskje ha sett egne begrensninger før så mange barn er kommet til verden, for det er mye jobb med barn, kunne nesten ha hatt bare et par stk slik som "resten av Norge" og heller jobbet deltid for å bidra til fellespotten isteden for en ungeflokk(for å sette det litt på spissen).

Nå høres jeg kanskje usympatisk ut, men her jobber vi begge fullt, har to små barn og er slitne så det holder....

Anonymous poster hash: 92531...19c

Skrevet

Med 7 barn burde hun nå klart å jobbe deltid i en barnehage. Synes dette bare blir feil. Jo så klart skal uføre få lov til å få barn, men det er en liten forskjell på f.eks. 3 og 7 stykk.

Anonymous poster hash: 247af...879
Skrevet

Dei hadde jo aldri klart å finanisert den barneflokken med ei lærarlønn og sjukepleiarlønn om begge skulle vore i arbeid, så her har dei skodd seg økonomisk på å vere uføretrygda.  Slike folk set uføretrygda i eit dårleg lys, og gjer oss andre provoserte.  Støttar fullt og heilt at det ikkje skal lønne seg økonomisk å vere ufør, men at ein skal ha anstendige levevilkår om ein vert sjuk.

Skrevet

Synes overhodet ikke synd i familien! De har fått flere av barna etter at mor ble ufør, ergo har de valgt det selv. Det er jo kjent at ett barn koster i gjennomsnitt en million kroner frem til de er 18 år. 7 barn= 7 millioner! Som familien forventer at det norske samfunn skal bidra til å fostre opp.

Man får så mange barn man er økonomisk skikket til å ta seg av ved hjelp av egen økonomi, ikke forvent at andre betaler for deg!!

Anonymous poster hash: 0002c...257

Skrevet

De bør jo da vurdere å flytte på seg, Trondheim er ikke en billig by å bo i.. Siden det er kun han som har jobb, blir det sånnsett enklere å bare lete etter ny jobb til en. De er tydligvis ikke fra området mtp dialekt, så blir det så ille for dem, så bør de jo kunne tenke på det..

(Dessuten er det ikke billig å strikke tøy, trur ikke det er så altfor høy besparelse akkurat der..)

Skjønner at de er fortvilt, for de hadde jo fått barna i den økonomiske situasjonen før kuttene, men når en er ufør så burde man kanskje ha sett egne begrensninger før så mange barn er kommet til verden, for det er mye jobb med barn, kunne nesten ha hatt bare et par stk slik som "resten av Norge" og heller jobbet deltid for å bidra til fellespotten isteden for en ungeflokk(for å sette det litt på spissen).

Nå høres jeg kanskje usympatisk ut, men her jobber vi begge fullt, har to små barn og er slitne så det holder....

Anonymous poster hash: 92531...19c

Godt poeng. Flytter de ca 12 mil nordover er taekwondo-klubben billigere, og veldig bra, så gutten kan gjenoppta hobbyen sin. I det område kan de nå kjøpe seg splitter nye hus, til en brøkdel av hva tilsvarende hus koster i Trondheim. Vet også at flere av skolene rundt der trenger lærere. Tipper de kan hente inn lønnstapet der.

Anonymous poster hash: 609f3...9d8

Skrevet

Synes faktisk det er lov å stille spørsmålet. Når man er ufør er man stemplet som ubrukelig av samfunnet. At man da kan skvise ut av seg 7 unger er helt utrolig. Ungene her har kommet etter at hun ble ufør. Synes ikke synd på denne familien. Samfunnet før på dem og de bidrar ikke tilbake.

Atte hva? Stemplet som ubrukelige ?

Man er ikke ubrukelig selv om man er ufør, man kan fortsatt være en ressurs selv om man ikke jobber!

Og man bidrar faktisk til samfunnet ved å få barn, man skaper neste generasjon som i voksen alder vil jobbe og betale skatt. Denne familien har skapt 7 nye skattebetalere! Og hvem vet, kanskje en av disse syv barna vil starte en stor bedrift som innbringer staten mer skattepenger enn du noen gang vil klare!

Skrevet

Man er ikke ubrukelig selv om man er ufør, man kan fortsatt være en ressurs selv om man ikke jobber!

Og man bidrar faktisk til samfunnet ved å få barn, man skaper neste generasjon som i voksen alder vil jobbe og betale skatt. Denne familien har skapt 7 nye skattebetalere! Og hvem vet, kanskje en av disse syv barna vil starte en stor bedrift som innbringer staten mer skattepenger enn du noen gang vil klare!

Nå er det jo sånn at uføre foreldre øker sjangsen for uføre barn. 

Jeg syns uføre skal kunne få barn, men sju stykk er faktisk vel drygt. Da stiller jeg spørsmål til om en har vurdert restarbeidsevne riktig. Jeg hadde slitt med sju barn som hjemmeværende. 

Anonymous poster hash: fab8d...f84

Skrevet

Nå er det jo sånn at uføre foreldre øker sjangsen for uføre barn.

Jeg syns uføre skal kunne få barn, men sju stykk er faktisk vel drygt. Da stiller jeg spørsmål til om en har vurdert restarbeidsevne riktig. Jeg hadde slitt med sju barn som hjemmeværende.

Anonymous poster hash: fab8d...f84

Nå er pappaen lærer da og da er det ganske sannsynlig at utdannelse blir høyt verdsatt.

Og vi vet ingenting om hvilket nettverk denne familien har eller hvordan de deler arbeidsoppgavene i denne familien....

Skrevet

Æsj, det er så mye stygge mennesker her inne! Gå å se dere i speilet og skam dere!!

Anonymous poster hash: 9d74c...298

Skrevet

Æsj, det er så mye stygge mennesker her inne! Gå å se dere i speilet og skam dere!!

Anonymous poster hash: 9d74c...298

Hehe. Leser du om deg selv nå?

Anonymous poster hash: 8a93c...260

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...