Gå til innhold

Elsker dere barna deres like mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker alle mine tre barn veldig høyt. Men må ettersom jeg er anonym her innrømme at jeg elsker sønnen min mer enn mine to døtre. Kanskje fordi han er mest avhengig av mora si? Han er den mellomste i alder. Er dette normalt? Gjør alt jeg kan for å ikke vise dette..

Anonymous poster hash: ecc08...e12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker alle mine tre barn veldig høyt. Men må ettersom jeg er anonym her innrømme at jeg elsker sønnen min mer enn mine to døtre. Kanskje fordi han er mest avhengig av mora si? Han er den mellomste i alder. Er dette normalt? Gjør alt jeg kan for å ikke vise dette..

Anonymous poster hash: ecc08...e12 [/quote

Jeg elsker begge like høyt, men er mest svak for eldste. Vi hadde en tøff start og derfor syns jeg lett synd i han og ser på han som mer sårbar.

Anonymous poster hash: 7bab5...1b8

Gjest Antarctica
Skrevet

Vet ikke om jeg kan si at jeg "elsker én høyest." Men de er forskjellige og kjærligheten er unik. Den yngste er snillest, søtest og alt det det. Men den mellomste er den mest "kompliserte", en mangefasettert personlighet som trenger meg på sin egen måte. Og den eldste trenger meg mest av alle akkurat nå. Og var i tillegg det første barnet jeg fikk. Så hver av dem berører hjertet på en bestemt måte.

Skrevet

Enig med Pashla, kjærleiken er ulik, min eldste er så klok, fornuftig, oppmerksom og omsorgsfull og berre ein heilt fantastisk person. Yngstemann kunne sjarmere ein gorilla på flatmark, tvinnar alle frå bhg-personale til legar (og ikkje minst mora) rundt lillefingeren. Men eg kan ikkje seie at eg elskar den ein meir enn den andre. Det er berre litt forskjellig 😄.

Skrevet

Elsker begge like mye, men er nærmest, og liker den ene mer enn den andre.

Anonymous poster hash: ff786...ae5

Skrevet

Elsker begge like høyt, men pga stor aldersforskjell og forskjellig personligheter kommer det til uttrykk på litt forskjellige måter tror jeg.

Anonymous poster hash: 5e399...2db

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Elsker ikke en mer enn en annen, men kanskje på ulik måte? Jeg hadde ofret nøyaktig det samme for alle sammen!

Skrevet

Selvfølgelig elsker jeg alle barna mine like høyt.

Anonymous poster hash: 30b48...a41

Skrevet

Ja, hadde en periode hvor jeg kjente meg mest knyttet til yngste, men tror det var fordi hun trengte meg mest.

Anonymous poster hash: 1b326...d5f

Skrevet

Jeg elsker dem like høyt.

De er på forskjellig plass i livet og trenger meg (oss) på forskjellige måter, men jeg har samme følelse og hadde ofret like mye for alle.

Skrevet

Jeg klarer ikke å differensiere kjærligheten mellom de to. Jeg kjenner en massiv forskjell på kjærligheten overfor barna og den overfor mannen. Ville glatt ofret mannen for barna. De små har selvsagt ulike personligheter, og trenger meg ulikt. Jeg liker dog ikke én bedre enn den andre. Ei heller føler jeg at kjærligheten for de to er enten mindre eller større.

Skrevet

Barna er ganske forskjellige av temperament og personlighet. En er lik meg og en er mer lik faren sin. Da jeg ventet nummer to var jeg usikker på om jeg kunne elske ham like mye som nummer en.

Nå vet jeg at jeg elsker begge like høyt. Jeg pleier å tenke at jeg elsker begge på absolutt max av hva man kan elske noen.

Anonymous poster hash: 78fc1...104

Skrevet

Vi venter nr 2 i sommer. Kommer helt sikkert til å elske begge barna like høyt når lillesøster kommer til sommeren, men helt sikkert på forskjellig måte😊 Storesøster kommer alltid til å være vårt første barn, og ha en spesiell plass i hjerte. Men det kommer helt sikkert lillesøster til å ha også😊👭

Skrevet

Elsker alle tre like mye. Eldste er mye eldre og har som tenåring noen egenskaper jeg ikke elsker veldig høyt, men elsker henne som person like mye. Og håper og tror at de tenåringsfaktene gir seg etterhvert... ;-)

Anonymous poster hash: 89260...4fb
Skrevet

De lærde har sagt noe om dette: Og det er at man knytter seg gjerne mest til det barnet man er likest selv, og de som er "lette" å ha med å gjøre - uten at det nødvendigvis handler om mer eller mindre kjærlighet. Dette kan gi utslag i ganske tydelige forskjellsbehandling som gjør at f.eks et vanskelig barn med ulik personlighetstype en f.eks moren vil føle seg mindre elsket og oftere urettferdig behandlet. 

Dette tenker jeg det er greit å være obs på, og prøve å bevisst jevne ut forskjellene. For jeg kan ikke tenke meg det er noen god følelse. I min søskenflokk skiller den ene søsteren min seg ut på den måten og jeg veit hun føler på det. 

Anonymous poster hash: 1bb6a...c3f
Skrevet

Jupp! Elsker dem alle akkurat like mye.

Anonymous poster hash: c75bd...a86

Skrevet

Elsker de alle like mye 💜

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...