Gå til innhold

Fin og fast kropp av sykling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en treningsform jeg liker. Trimsykkel? Nope. Ute i det fri :) Har idag syklet 3 mil, bor landlig til og liker sykle på vårparten. Jogging og slikt finner jeg en smule demotiverende. Så til dere som sykler en del; får dere fastere kropp av det? Jeg er ikke overvektig bare for å ha det sagt, men har en ufattelig slapp ræv.. Lårene disser litt. Magen burde også vært strammet litt opp :legrine:

Anonymous poster hash: c1337...e40
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel litt an på hvor tung belastning du kjører. Jeg kan merke forskjell på hele kroppen, også armene i sommerhalvåret når jeg sykler. Men jeg er da veldig bevisst å sykle på tyngre gir opp bakker for å få mer belastning, står gjerne også da og tråkker, da får også armene noe trening.

Ellers er det også litt avhengig av at du bruker god teknikk. Pass på å ha hælene dine lavere enn pedalen, da får du mer tak på bakside lår og i sete.

Magen skal man gjerne ha noe spenning i, i nedre del av magen - slik at man kan puste dypt i magen likevel, men holde spenningen i tversgående magemuskel likevel.

Husk å tøye ut etterpå, spesielt hoftebøyeren!

Gjør gjerne noen få styrkeøvelser hjemme i tillegg :)

Anonymous poster hash: 19b14...cab
Skrevet

Styrketrening er nøkkelen til fast kropp. Vektreduksjon må kanskje til i tillegg selvfølgelig..

Anonymous poster hash: 69cc9...aa0

Skrevet

All form for utholdenhetstrening vil gi et resultat på å bli tynnere. Hvis du vil bli fastere må du bygge muskler ved siden av, om det så bare er basistrening som du gjør hjemme. Dette resulterer med at du forbrenner fett og opprettholder/øker muskelmassen din. Ved at du "bare" sykler vil kroppen din forbrenne BÅDE fett og muskler. Sykling er bra styrketrening på beina dine, men du blir nok ikke fastere, bare tynnere ved unngå styrketrening ved siden av syklinga.

Legg inn litt basisøvelser etter syklinga! Det vil hjelpe deg masse med å bli fastere, og stå på med syklinga! Kjempe bra at du har funnet den treninga som egner deg best :)

Anonymous poster hash: 4ef10...351

Skrevet

Legg inn en styrkeøkt etter sykkelturen. Litt kjerne, sete, armer, rygg og bryst. 

Anonymous poster hash: c066f...ec6
Skrevet

Det er en myte at sykling ikke er styrketrening. Men som jeg nevnte over så er graden av generell styrketrening man får avhengig av at man bruker riktig teknikk for å få slik styrketrening.

Anonymous poster hash: 19b14...cab
Skrevet

Styrketrening er nøkkelen til fast kropp. Vektreduksjon må kanskje til i tillegg selvfølgelig..

Anonymous poster hash: 69cc9...aa0

Jeg veier 54 kg og er 160 cm :) er ikke feit..

Anonymous poster hash: c1337...e40

Skrevet

Jeg gikk ned 16 kg og ble fast i fisken av 2 mnd sykling i det fri 3-4 dager i uka, ca 1 mil hver gang. Så ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...