Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #1 Skrevet 12. mars 2016 Jeg og mannen flyttet i nytt hus for tre år siden. Og vi har kommet frem til at vi ikke trives rett og slett. Jeg sliter litt psykisk og i den siste tiden har jeg følt at huset kveler meg, og at jeg blir ikke bedre. Jeg og mannen har snakket litt sammen og kommet fram til en beslutning. Mine foreldre bor i hus, 10min med bil fra oss, den er på to etasjer. Pappa har i den siste tiden snakket om at han ikke har så mye huslån igjen, og har sagt at han er litt smålei. Lang historie. Så jeg og mannen snakket om å foreslå for dem, at vi to flytter inn og tar oss av lånet deres. At vi kan legge ut huset vårt for salg, i fred og ro og slippe å tenke på om vi får solgt fort eller ei. For i den siste tiden har vi vært på Finn daglig på utkikk etter hus, men det er enten for dyrt eller at det rett og slett ikke passer. Vi tenkte å foreslå dette for mine foreldre, og la dem tenke over det. Og uansett hva svaret blir så blir vi verken sure eller lei oss. Og at de også kan komme med sitt forslag. Hva tenker dere om dette? Blir det for dumt? Anonymous poster hash: 53b21...faa
Fullrulle86 Skrevet 12. mars 2016 #2 Skrevet 12. mars 2016 Men hvor skal foreldrene dine bo? Selv om dere tar over lånet vil jo ikke de da sitte igjen med noen egenkapital til å kjøpe noe nytt! Det vil jo bli som å "gi" dere huset nesten gratis!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #3 Skrevet 12. mars 2016 Men hvor skal foreldrene dine bo? Selv om dere tar over lånet vil jo ikke de da sitte igjen med noen egenkapital til å kjøpe noe nytt! Det vil jo bli som å "gi" dere huset nesten gratis! Det gikk litt fort, beklager. Tenkte at vi alle fire kunne bo sammen, at vi tar over lånet deres, så de kan spare penger osv. Mens vi selger huset vårt og ser etter annet hus. Det kan ta en mnd, to eller tre til vi finner noe som passer. Imens vi bor der, tar vi over lånet osv.. Hi Anonymous poster hash: 53b21...faa
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #5 Skrevet 12. mars 2016 De fleste foreldre ville sakt ja til det, selv om de ikke hadde likt det. Det er vanlig å sette pris på at ungene flytter hjemmefra og selv egne barn omfattes av reglen "fisk og gjester stinker etter tre dager." Anonymous poster hash: 55a79...862
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #6 Skrevet 12. mars 2016 Det er jo dine egne foreldre så dette vet du sikkert best selv. Jeg kan både si og foreslå hva som helst for mine foreldre, vi har et åpent forhold til hverandre. Anonymous poster hash: 219ef...2d4
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #7 Skrevet 12. mars 2016 De fleste foreldre ville sakt ja til det, selv om de ikke hadde likt det. Det er vanlig å sette pris på at ungene flytter hjemmefra og selv egne barn omfattes av reglen "fisk og gjester stinker etter tre dager." Anonymous poster hash: 55a79...862 Den skjønte jeg ikke. Anonymous poster hash: 53b21...faa
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #8 Skrevet 12. mars 2016 Har du søsken? Det kan bli reaksjoner på dette fra evt søsken for dere kan selvfølgelig ikke "få" huset til foreldrene deres om det er flere arvinger... Anonymous poster hash: 84c58...b7a
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #9 Skrevet 12. mars 2016 Har du søsken? Det kan bli reaksjoner på dette fra evt søsken for dere kan selvfølgelig ikke "få" huset til foreldrene deres om det er flere arvinger... Anonymous poster hash: 84c58...b7a Vi skal ikke "få" huset, men bo der til vi finner passende bolig som vi kan kjøpe. Altså bo der sammen med foreldrene mine, og betale deres lån, altså ikke bo gratis. Anonymous poster hash: 53b21...faa
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #10 Skrevet 12. mars 2016 Har du søsken? Det kan bli reaksjoner på dette fra evt søsken for dere kan selvfølgelig ikke "få" huset til foreldrene deres om det er flere arvinger... Anonymous poster hash: 84c58...b7a Vi skal ikke "få" huset, men bo der til vi finner passende bolig som vi kan kjøpe. Altså bo der sammen med foreldrene mine, og betale deres lån, altså ikke bo gratis. Anonymous poster hash: 53b21...faa
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #11 Skrevet 12. mars 2016 De fleste foreldre ville sakt ja til det, selv om de ikke hadde likt det. Det er vanlig å sette pris på at ungene flytter hjemmefra og selv egne barn omfattes av reglen "fisk og gjester stinker etter tre dager."Anonymous poster hash: 55a79...862 Den skjønte jeg ikke.Anonymous poster hash: 53b21...faa Det er nesten umulig for foreldre å si nei til barna sine hvis de kommer med en slik forespørsel. Det betyr ikke at de liker det. De færreste liker å ha andre personer boende. Det gjelder også egne barn. Anonymous poster hash: 55a79...862
Fullrulle86 Skrevet 12. mars 2016 #12 Skrevet 12. mars 2016 Men hvor skal foreldrene dine bo? Selv om dere tar over lånet vil jo ikke de da sitte igjen med noen egenkapital til å kjøpe noe nytt! Det vil jo bli som å "gi" dere huset nesten gratis!Det gikk litt fort, beklager.Tenkte at vi alle fire kunne bo sammen, at vi tar over lånet deres, så de kan spare penger osv. Mens vi selger huset vårt og ser etter annet hus. Det kan ta en mnd, to eller tre til vi finner noe som passer. Imens vi bor der, tar vi over lånet osv.. Hi Anonymous poster hash: 53b21...faa Da er jeg med😉 Syns det hørtes ut som en grei ordning! Vinn vinn for begge parter😃👍🏼 luft ideen, det verste som kan skje er at de sier nei 😉
Yellow Brick Road Skrevet 12. mars 2016 #13 Skrevet 12. mars 2016 Høres ut som er merkelig ordning, spør du meg. Dere skal bo der mens dere selger eget hus? Har dere økonomi til å både betale egne utgifter og dine foreldres lån samtidig? Det er jo fint det om dere kan det, men det høres da ut som fryktelig dårlig økonomi. Jeg tror kanskje ikke at jeg forstår hva du mener. Dessuten kan ikke vi her inne si om det er en god eller dårlig løsning uansett, det er det bare foreldrene dine som kan. Noen få foreldre vil elske å få voksne barn tilbake i huset sitt, men de fleste vil nok si ja fordi de synes det er vanskelig å si nei.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #14 Skrevet 12. mars 2016 Høres ut som er merkelig ordning, spør du meg. Dere skal bo der mens dere selger eget hus? Har dere økonomi til å både betale egne utgifter og dine foreldres lån samtidig? Det er jo fint det om dere kan det, men det høres da ut som fryktelig dårlig økonomi. Jeg tror kanskje ikke at jeg forstår hva du mener. Dessuten kan ikke vi her inne si om det er en god eller dårlig løsning uansett, det er det bare foreldrene dine som kan. Noen få foreldre vil elske å få voksne barn tilbake i huset sitt, men de fleste vil nok si ja fordi de synes det er vanskelig å si nei. Om de sier ja, så legger vi ut huset vårt for salg. Det blir enten solgt fort eller det kan ta litt tid, det vet man aldri. Og når vi har solgt huset, så flytter vi til dem. Sånn tankegang ca. Det ble litt rotete men håper du skjønner nå.☺️ Anonymous poster hash: 53b21...faa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå