Gå til innhold

Er dette noe jeg må melde fra om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykepleierstudent på siste året. Hver 3 helg jobber jeg på ett sykehjem, der mange andre sykepleierstudenter jobber. Hun ene fikk for en mnd siden beskjed om at hun hadde strøket for mange ganger på eksamen, og må derfor studere en annen plass. Om man stryker mange ganger på ulike eksamener, der man ikke viser bedring, så får man ikke lenger lov å studere på denne skolen, og skal man ta sykepleierutdanning, så må man da studere en annen plass. Som sagt, hun får ikke lenger studere på skolen, men hun sier at hun er godt i gang med andre året nå, og strax skal ut i praksis. Noe som ikke stemmer.

Hun sier hun går på denne skolen og at hun får gode karakterer og klarer seg godt. Men jeg vet at hun strøk. Så jeg bare lurer, er dette noe man burde melde fra om til sjefen? Hun lyver på seg utdanning og kompetanse som hun ikke har..

Anonymous poster hash: c2151...eb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sykepleierstudent på siste året. Hver 3 helg jobber jeg på ett sykehjem, der mange andre sykepleierstudenter jobber. Hun ene fikk for en mnd siden beskjed om at hun hadde strøket for mange ganger på eksamen, og må derfor studere en annen plass. Om man stryker mange ganger på ulike eksamener, der man ikke viser bedring, så får man ikke lenger lov å studere på denne skolen, og skal man ta sykepleierutdanning, så må man da studere en annen plass. Som sagt, hun får ikke lenger studere på skolen, men hun sier at hun er godt i gang med andre året nå, og strax skal ut i praksis. Noe som ikke stemmer.

Hun sier hun går på denne skolen og at hun får gode karakterer og klarer seg godt. Men jeg vet at hun strøk. Så jeg bare lurer, er dette noe man burde melde fra om til sjefen? Hun lyver på seg utdanning og kompetanse som hun ikke har..

Anonymous poster hash: c2151...eb4

Det høres ut som det er medisinregningen hun har strøket på, og er dette tilfelle har du plikt til å melde fra.

Liv og helse...

Anonymous poster hash: 0966d...6d7

Skrevet

Ja, du må si i fra. Det kan jo bli farlig når hun havner i en situasjon som hun overhodet ikke mestrer

Anonymous poster hash: 598c8...132
Skrevet

Dere er vel ansatt som ufaglærte miljøarbeidere enn så lenge?

Anonymous poster hash: 30694...d5a

Skrevet

spiller ingen rolle, dere blir lønnet som hjelpepleiere uten ansinnitet. hos oss er det også slik at om man stryker fire ganger på eksamen (uavhengig av eksamen, ikke bare medikament) så må man ta resten ett annet sted, evt vente ett år for å ta samme eksamen på nytt.

i forhold til arbeidssted er det ikke din oppgave å si ifra. og om hun går opp i lønn, så er det fordi annisiniteten også øker.

Anonymous poster hash: d68ed...c99
Skrevet

Ja, du må si i fra. Det kan jo bli farlig når hun havner i en situasjon som hun overhodet ikke mestrer

Anonymous poster hash: 598c8...132

som student får man ikke oppgaver som sykepleier, men som hjelpepleier/helsefagarbieder. dette er streng tatt noe alle burde klare. og om hun har fulgt deler av studiet har hun fått med seg bla stell, og vet at man ikke skal overgå kompetanse nivå, medisiner får man ikke gi ut med mindre man har medisinkurs gjennom arbeidsplassen. Så  slik jeg ser det skal det lite til for at hun havner i en situasjon hun ikke mestrer, og er ikke sikkert en helsefagarbeider hadde klart det noe bedre.

og om hun deler ut medisiner, uten kurs fra arbeidsplassen så er det arbeidsgiver dette står på.

og de vet jo på arbeidsplassen at hun ikke er utdannet. hva studiet angår så har ikke arbeidsplassen noe med dette. er jo flere som jobber på sykehjem og sykehus, uten noen form for utdanning. vet feks flere snekre og elektrikere som jobber som assistenter.

Anonymous poster hash: d68ed...c99

Skrevet

Synes du skal rådføre deg med sjefen.

Skrevet

Si ifra! Evner hun å lyve om dette, bør hun ikke jobbe med det hun gjør!

Anonymous poster hash: 482b2...fc6

Skrevet

Jeg syns det er rart at hun kan lyve om slikt. Der jeg jobbet som student måtte vi fremvise bevis på bestått medikamenteksamen for å kunne få mer lønn og dermed gi ut medisiner. Vi kunne ihvertfall ikke prate oss til det....

Syns nok også at du burde gi et lite hint til sjefen. merkelig å lyve om slike ting!

Anonymous poster hash: c1eb2...5b5

Skrevet

Jeg ser ikke helt hvorfor du skal fortelle sjefen, all den tid dere gjør oppgaver som hjelpepleiere/ufaglærte. Ikke bra at hun lyver om dette, men hun syns sikkert det er pinlig. Hun vil uansett bli stoppet/avslørt før hun får jobbe som sykepleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...