Gå til innhold

Hvor langt hadde du strakt deg? Eks uten bil..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 40 år og jobber strøjobber, leier leilighet og har ikke bil. Jeg og barna bor 30 min unna, det er sjelden bussforbindelse. Så jeg har kjørte og levert barna på trappa hans, noen få ganger har han klart å ordne det selv med hjelp av venner ol. Nå skal jeg begynne å jobbe lengre unna og må regne med 10 timer kjøring I uka pluss evt kjøring til far...kjenner jeg ikke orker det hver gang.. Han ble grinete selvfølgelig da jeg tok det opp men ærlig talt, er det ikke på tide å ta litt ansvar sier nå jeg??

Anonymous poster hash: 85f22...04e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok kjørt, for barna sin skyld. Men jeg hadde krevd penger for det ;)

Anonymous poster hash: b5ff2...eac
Skrevet

Levering og henting skal man dele på. Bidrar han ikke skal han betale deg bensinpenger utregnet etter inntekt.

Anonymous poster hash: a8274...b1c
Skrevet

Jeg hadde nok hjulpet til med kjøring for ungene sin skyld, men jeg hadde krevd at han fikk betale for det

Anonymous poster hash: e23bf...669
Skrevet

Han er så voksen at han burde klare å fikse dette problemet selv. Om han ikke skal kjøpe seg bil får han låne seg en bil av familie/venner evt leie de helgene han har ungene. Hvis det blir krise av og til kan du selvfølgelig tilby deg å kjøre/hente, men det får være en sjelden gang i så fall. 

Det er jo ikke rettferdig at du skal bruke så mye av din alenetid/barnefri på kjøring, fordi at han ikke orker fikse det selv? 

Anonymous poster hash: 3c567...a5b
Skrevet

Desverre er det sånn at du kan pålegges å kjøre barna dersom det er til vesentlig ulempe for barna om du lar være. Kostnaden skal deles da.

Jeg har og en billøs eks og bor utenfor bussforbindelse, så jeg henter og bringer til alle samvær. Har en knapp time atbeidsvei i motsatt retning, så det blir vel knappe 20 timer i uka bare til og fra jobb, og så er det ti-femten min hjemmefra til eksen. Man kan irritere seg over det, eller bare innstille seg på at det er en av følgene av å ha skilsmissebarn. Alternativet i vårt tilfelle er å sende frøkna i taxi (og betale halvparten selv...), eller mindre samvær. Og jeg vil ikke ta fra henne kontakt med faren.

Dessuten; når man har barn blir det mye kjøring. Sånn er det jo bare...

Skrevet

Jeg strakk meg så langt at jeg tok bussen 4,5 timer annenhver fredag, tok bussen hjem samme dag. Tur/retur søndag. Han hadde lappen, ikke jeg. Jeg angrer ikke i det hele tatt. Jeg gjorde det for barnets skyld. Alternativet var en utrøstelig 3 åring som satt å ventet på en far som aldri dukket opp.

Skrevet

Desverre er det sånn at du kan pålegges å kjøre barna dersom det er til vesentlig ulempe for barna om du lar være. Kostnaden skal deles da.

Jeg har og en billøs eks og bor utenfor bussforbindelse, så jeg henter og bringer til alle samvær. Har en knapp time atbeidsvei i motsatt retning, så det blir vel knappe 20 timer i uka bare til og fra jobb, og så er det ti-femten min hjemmefra til eksen. Man kan irritere seg over det, eller bare innstille seg på at det er en av følgene av å ha skilsmissebarn. Alternativet i vårt tilfelle er å sende frøkna i taxi (og betale halvparten selv...), eller mindre samvær. Og jeg vil ikke ta fra henne kontakt med faren.

Dessuten; når man har barn blir det mye kjøring. Sånn er det jo bare...

For 1x10 er jo som kjent 20... ti timer i uka, altså.
Skrevet

Hadde strukket meg langt. Men er det ikke mulig for han å ta bussen på fredag og henta barna, så kjører du på søndag. Stort sett er det sånn at det går noe buss på fredager, men lite eller ingen på søndager.

Anonymous poster hash: eda68...ed3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...