Gå til innhold

Dere som ammet med annenhvert bryst. Hvordan reduserte dere amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt rart spørsmål kanskje..men. jeg har hatt mye melk så har ammet med annenhvert bryst for hver amming.

Nå er han 10 mnd og vi har sluttet med nattamming. Ammer ca 3-4 ganger om dagen. Dette vil reduseres til mulig 2 når jeg begynner på jobb igjen.

Det jeg lurer på er om jeg burde la han die fra begge bryst nå? Redd for å miste melk

Anonymous poster hash: b6568...075

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Litt rart spørsmål kanskje..men. jeg har hatt mye melk så har ammet med annenhvert bryst for hver amming.

Nå er han 10 mnd og vi har sluttet med nattamming. Ammer ca 3-4 ganger om dagen. Dette vil reduseres til mulig 2 når jeg begynner på jobb igjen.

Det jeg lurer på er om jeg burde la han die fra begge bryst nå? Redd for å miste melk

Hvis du vil redusere, MÅ du miste melk, i alle fall delvis?

Tror det er en god plan å legge ham til begge bryst en periode. Du kan opparbeide mer melkeproduksjon senere igjen, hvis det trengs.

Skrevet

At jeg får mindre melk er ok, men vil ikke miste det helt. Var det jeg mente

Gjest Antarctica
Skrevet

At jeg får mindre melk er ok, men vil ikke miste det helt. Var det jeg mente

Alle kvinner er forskjellige der. Nattamming er faktisk en del av bildet. Noen mister det meste av produksjonen når de slutter å nattamme.

Skrevet

Mener du at man får større produksjon av å bruke brystene annenhver gang? Høres rart ut, da blir jo brystet bare stimulert noen få ganger i døgnet?

Anonymous poster hash: e524b...b74

Skrevet

Mener du at man får større produksjon av å bruke brystene annenhver gang? Høres rart ut, da blir jo brystet bare stimulert noen få ganger i døgnet?

Anonymous poster hash: e524b...b74

Nei, jeg har hatt så mye melk at det ikke har vært nødvendig å la han die fra begge.

Men nå som nattammingen og snart midt-på-dagen amming slutter lurer jeg på hva som kan skje med melkeproduksjonen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...