Gå til innhold

Familiebehandling på Modum Bad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært på det og har erfaring?

Jeg tenker da på familieinnleggelse..

Anonymous poster hash: 037a5...c0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har vært der med familien. Hva lurer du på?

Er dere begge motivert til et opphold der så er dere heldige om dere får tilbud om en plass!!

Jeg valgte likevel å gå fra mannen ca 1. år etter oppholdet vårt. Jeg lærte en del om å sette gode grenser for meg selv og ikke minst barna - og når mannen fortsatte i destruktive spor måtte jeg komme meg ut og videre.

Anonymous poster hash: 1d4f6...9bb

Skrevet

Venninnen min var der med mann og to barn. De var på nippet til å gå fra hverandre, men er fortsatt sammen 4 år etterpå. De stortrivdes der(men det var selvfølgelig en vanskelig prosess også), og de lærte å bruke mange "verktøy" som de også har vært flinke å bruke etterpå. Hun anbefaler det til alle hun kjenner som sliter, så lenge begge parter er innstilt på å jobbe seg gjennom problemene.

Anonymous poster hash: 41ed6...fb6

Skrevet

Jeg er motivert.

Mannen syns det er litt lenge å være borte. Jeg er redd for at han ikke tør å gå inn i det vanskelige på samme måte som meg..

For meg føles det helt nødvendig for å ikke gå helt i stykker.

Går i behandling for mine psykiske vansker, men samlivsvanskene er så stor del av problemet.

Ville bare høre om det er positive erfaringer...

Hi

Skrevet

Forstår mannen din at det ikke bare er du som sliter med ditt og at han også har en del å jobbe med?

I inntaksamtalene er de veldig opptatt av at det ikke er den ene i forholdet som er skyld i at man søker hjelp men at begge har skyld i at ting ikke fungerer.

Kan mannen din se dette og erkjenne det?

Hos oss tok nok jeg rett og slett for mye ansvar. Jeg var vel hundset i så mange år at det de sa på Modum gjorde at jeg virkelig forsøkte å ta tak i mine ting - og det jeg tok med inn i forholdet som ikke var så bra (for mye av det gode).

Her mener jeg virkelig de burde gjort en bedre jobb, men jeg tror de ikke klarte å se / gjennomskue eksen min som fungerte tilsynelatende bra der og ikke så bra utenfor "boblen" på Modum.

Det er ikke alt som er mulig å reparere - noen ganger er det bedre å gi slipp enn å prøve enda mer. Barna vet og forstår mye mer enn man skulle tro! Har du det bra har de det bra!!

Lykke til!

Skrevet

Forstår mannen din at det ikke bare er du som sliter med ditt og at han også har en del å jobbe med?

I inntaksamtalene er de veldig opptatt av at det ikke er den ene i forholdet som er skyld i at man søker hjelp men at begge har skyld i at ting ikke fungerer.

Kan mannen din se dette og erkjenne det?

Hos oss tok nok jeg rett og slett for mye ansvar. Jeg var vel hundset i så mange år at det de sa på Modum gjorde at jeg virkelig forsøkte å ta tak i mine ting - og det jeg tok med inn i forholdet som ikke var så bra (for mye av det gode).

Her mener jeg virkelig de burde gjort en bedre jobb, men jeg tror de ikke klarte å se / gjennomskue eksen min som fungerte tilsynelatende bra der og ikke så bra utenfor "boblen" på Modum.

Det er ikke alt som er mulig å reparere - noen ganger er det bedre å gi slipp enn å prøve enda mer. Barna vet og forstår mye mer enn man skulle tro! Har du det bra har de det bra!!

Lykke til!

Takk for fint svar!

Jeg er tar for mye ansvar og orker det ikke lenger..

Det blir spennende å se hva som skjer...

Skrevet

Så fint at det var til hjelp :-)

Jeg håper du får det bedre fremover!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...