Gå til innhold

80-årspresang til ei som nylig har blitt enke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min tante mistet mannen sin for 2-3 mndr. siden. De var barnløse, og hun gir uttrykk for at det er trist og tomt nå.

Hun fyller 80 år til uka, og jeg undres om noen har noen tips til gave? Tenkte blomster, men...

Hun skal ikke ha noen stor feiring.

Anonymous poster hash: 02639...013

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et morsomt kurs

Treningstøy

Inviter henne på bursdagsmiddag på restaurant

Konsert eller teaterbilletter

Anonymous poster hash: e3cfa...814

Skrevet

Siden hun savner barn og sikkert føler seg veldig alene så ville jeg kanskje gitt henne en gave som dere kan oppleve sammen.

Er det noen kurs (baking, strikking, sying, for eks) hun kunne likt? Da varer gaven lenge og hun vil ikke føle seg så ensom :)

Anonymous poster hash: 0ce68...c14

Skrevet

Et kurs til et menneske på 80 er kanskje ingen god ide. Hvis det da ikke er et kurs spesielt for eldre mennesker. Å lære noe nytt når man er såpass gammel er ikke så enkelt å kan snart bli tyngende hvis ikke kurset er laget for den aldersgruppen. Å besøke henne og vise at man bryr seg er kanskje den beste gaven. Be henne på middag og ta henne med et sted hun liker å være.

Skrevet

Ta henne med på en opplevelse om hun har helse til det. Evt teaterstykke? Ut å spise? Om hun liker best å være hjemme, kjøp noe kremer el.l hun kan skjemme seg litt ut med. Det viktigste for henne er nok å se at folk tar kontakt og bryr seg, også etter bursdagen. Hvordan blir det forresten med mat for henne nå? Lager hun seg middag? Kanskje bestille godt levert for en person, et gavekort på det? Så får hun mat levert, slipper å handle inn + sunn mat tiltenkt en person. Det siste forslaget er riski og bare du kjenner henne og vet om det blir tatt godt imot. Kan være hun blir fornærmet og lei seg.

Anonymous poster hash: 71eca...9de

Skrevet

Det kommer jo an på hva slags type og hvor frisk hun er, men gavekort på en slags behandling, enten hudpleie eller massasje av noe slag kanskje. Eller introdusere henne for lydbøker. Kino/teaterbilletter kan og være kjekt. En kurv med kremer, vin og gode sjokolader osv.

Skrevet

Et kurs til et menneske på 80 er kanskje ingen god ide. Hvis det da ikke er et kurs spesielt for eldre mennesker. Å lære noe nytt når man er såpass gammel er ikke så enkelt å kan snart bli tyngende hvis ikke kurset er laget for den aldersgruppen. Å besøke henne og vise at man bryr seg er kanskje den beste gaven. Be henne på middag og ta henne med et sted hun liker å være.

Det er ikke alle 80-åringer som sitter inne i forkleet sitt og tvinner tommeltotter og er senil altså... Jeg kjenner flere svært spreke 80-åringer (og til og med en snart 90-åring) som er svært på hugget. Min svigerfar på 81 var på øyhopping i Thailand i fjor, svømmer minst en gang i uken, padler kajak om sommeren, danser i dansegruppe og går akkurat nå på kurs for å lære seg italiensk... Generelt vil jeg si at 70% av alle jeg kjenner i den alderen er minst like sprek som meg, en sliten 40 år gannel småbarnsmamma, om ikke sprekere.

Anonymous poster hash: a1c79...34e

Skrevet

Det er ikke alle 80-åringer som sitter inne i forkleet sitt og tvinner tommeltotter og er senil altså... Jeg kjenner flere svært spreke 80-åringer (og til og med en snart 90-åring) som er svært på hugget. Min svigerfar på 81 var på øyhopping i Thailand i fjor, svømmer minst en gang i uken, padler kajak om sommeren, danser i dansegruppe og går akkurat nå på kurs for å lære seg italiensk... Generelt vil jeg si at 70% av alle jeg kjenner i den alderen er minst like sprek som meg, en sliten 40 år gannel småbarnsmamma, om ikke sprekere.

Om mennesker på 80-90 år er sprekere enn deg bør du virkelig ta tak i egen helse! Det er ikke normalt uansett hvor spreke de gamle er, altså!

Jeg tror heller ikke de åttiåringene du kjenner er normen for de fleste, selv om de er spreke etter alderen er det nok et fåtall som bedriver øyhopping og kajakkpadling.

Anonymous poster hash: 611d4...a79

Gjest Antarctica
Skrevet

Be henne hjem på middag. Det er selskap hun savner, ikke ting.

Mange syns det blir ekstra sårt med teaterbilletter o.l., fordi de blir påminnet om at de ikke har noen å dele opplevelsen med. Så kjøp to eller tre billetter og si at det er for at dere skal gå sammen.

Skrevet

Om mennesker på 80-90 år er sprekere enn deg bør du virkelig ta tak i egen helse! Det er ikke normalt uansett hvor spreke de gamle er, altså!

Jeg tror heller ikke de åttiåringene du kjenner er normen for de fleste, selv om de er spreke etter alderen er det nok et fåtall som bedriver øyhopping og kajakkpadling.

Anonymous poster hash: 611d4...a79

Overdrivelse og underdrivelse er et ukjent fenomen for deg med andre ord... ☺️ Også det lille hintet om hvordan man kan _føle seg_ som nybakt mamma med underskudd av søvn de siste snart 2 årene (hvilket ikke nødvendigvis sier noe om den reelle tilstanden rent fysisk...). Og det siste er relevant fordi om et gaveforslag er bra eller dårlig kommer an på veldig mye mer enn alderen på en person. Er dette en person som føler seg som 60 eller er det en person som føler seg som 90?

Jeg sa heller ikke at de jeg kjenner er noe gjennomsnitt avbefolkningen, gjorde jeg vel? Poenget mitt, siden du åpenbart trenger å få det inn med teskje, er at det slett ikke er nødvendig å rakke ned på forsalg om kurs og slikt bare fordi de 80-åringene du kjenner ikke er i stand til å gjennomføre slikt. For folk er forskjellige, også 80-åringer. Kanskje er hun en dame som hadde blomstrer opp på dansekurs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...