Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #1 Skrevet 12. mars 2016 Jeg har en venninne som er i permisjon. I går var jeg på besøk hos de, og da kom det frem at hun og samboeren har satt seg på forskjellige adresser, sånn at hun får all permisjon og står som alenemor. (Får hun dobbel barnetrygd også da? Jeg ble helt paff, og klarte ikke å si noe, for dette paret har kjempe gode jobber. Hun tjener 700 000 i året, og han er ingeniør og tjener like mye, hvis ikke mer. Jeg kommer ikke til å tyste, men har veldig lyst. Og ja, det er fordi jeg er veldig Missunnelig, og fordi det er feil. Jeg jobber på klesbutikk (350 000) og mannen min tjener litt mer. Og når da dette paret sitter å forteller at de gjør dette pga permisjon (og penger) så blir jeg så irritert!! Anonymous poster hash: e2cbf...367
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #2 Skrevet 12. mars 2016 Du MÅ jo melde! Det er din plikt når hun stjeler dine og mine skattepenger!! Anonymous poster hash: a0f4f...c65
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #3 Skrevet 12. mars 2016 Meld de!! Jeg hadde gjort det glatt, og du kan jo melde anonymt. Anonymous poster hash: 6f485...77c
Surogvanskelig Skrevet 12. mars 2016 #4 Skrevet 12. mars 2016 http://touch.varden.no/nyheter/falsk-alenemor-svindlet-nav-for-320-000-kroner-vil-du-vite-hvordan-hun-ble-tatt-1.1336927?ref=0x5e11b804ad877c7c655f1eeff0203c840b653eb4d0d090c036999a2172210961 Du må få dem til å slutte med det. Det er stor sjangse for at de blir oppdaget. Da risiker de fengsel
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #5 Skrevet 12. mars 2016 Dette kan de få fengsel for. Nav gjør mange kontroller i slike saker nå nettopp fordi dette har vært vanlig. Spør om hun synes de ekstra tusenlappene er verdt et rulleblad og et par år i fengsel... Anonymous poster hash: ff534...97c
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #6 Skrevet 12. mars 2016 Selvfølgelig tyster man ikke på venner. Men man har jo lov til å si meningen sin! Anonymous poster hash: 2241a...12b
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #7 Skrevet 12. mars 2016 Det med permisjon er tull. De må ha hver sin adresse på søknadstidspunkt. Da får mor all permisjon. Om de flytter sammen før barnet er født må de selv sende endringssøknad. Gjør de ikke det får mor beholde permisjonen. Mannen og jeg bodde ikke sammen da jeg søkte. Jeg skrev at jeg ville flytte til mannens hjemsted når jeg gikk ut i permisjon. Det hadde ingenting å si. Anonymous poster hash: 5d4cd...a8e
Mamma til 2 søte Skrevet 12. mars 2016 #8 Skrevet 12. mars 2016 Det er din plikt til å melde ifra. Slik at ikke flere Gjør det samme senere. Det er dine og mine penger de stjeler... At du er misunnelig høres ikke helt bra ut. Du har da ingenting å være misunnelig for! Dette bekrefter jo bare "ordtaket": Mye vil ha mer.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #9 Skrevet 12. mars 2016 Det er lettere sagt en gjort å melde en venninne. Jeg kommer nok aldri til å klare å gjøre det. Jeg har ikke samvittighet. Men dette er et sosialt par som har mye venner, så jeg satser litt på at noen andre gjør det... Jeg vet at det høres teit ut av meg, men jeg får heller gå å irritere meg selv over det, enn å være dårlig venn. Hi Anonymous poster hash: e2cbf...367
Surogvanskelig Skrevet 12. mars 2016 #10 Skrevet 12. mars 2016 Det er lettere sagt en gjort å melde en venninne. Jeg kommer nok aldri til å klare å gjøre det. Jeg har ikke samvittighet. Men dette er et sosialt par som har mye venner, så jeg satser litt på at noen andre gjør det... Jeg vet at det høres teit ut av meg, men jeg får heller gå å irritere meg selv over det, enn å være dårlig venn. Hi Anonymous poster hash: e2cbf...367 Du må heller være en god venn og overbevise om at de må slutte med dette tøvet. Jo fortere de slutter å snylte, jo lavere beløp og mindre straff. Og tro meg, dette finner nav ut av
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #11 Skrevet 12. mars 2016 Det er lettere sagt en gjort å melde en venninne. Jeg kommer nok aldri til å klare å gjøre det. Jeg har ikke samvittighet. Men dette er et sosialt par som har mye venner, så jeg satser litt på at noen andre gjør det... Jeg vet at det høres teit ut av meg, men jeg får heller gå å irritere meg selv over det, enn å være dårlig venn. Hi Anonymous poster hash: e2cbf...367 Selvsagt melder man snyltere, om de er aldri så mye venn og populære! Anonymous poster hash: ad0a5...4e2
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #12 Skrevet 12. mars 2016 Jeg har en venninne som er i permisjon. I går var jeg på besøk hos de, og da kom det frem at hun og samboeren har satt seg på forskjellige adresser, sånn at hun får all permisjon og står som alenemor. (Får hun dobbel barnetrygd også da? Jeg ble helt paff, og klarte ikke å si noe, for dette paret har kjempe gode jobber. Hun tjener 700 000 i året, og han er ingeniør og tjener like mye, hvis ikke mer. Jeg kommer ikke til å tyste, men har veldig lyst. Og ja, det er fordi jeg er veldig Missunnelig, og fordi det er feil. Jeg jobber på klesbutikk (350 000) og mannen min tjener litt mer. Og når da dette paret sitter å forteller at de gjør dette pga permisjon (og penger) så blir jeg så irritert!! Anonymous poster hash: e2cbf...367 Samboeren min og jeg bodde ikke sammen når jeg søkte om permisjon. I følge NAV har jeg full rett til å ta ut hele permisjonen selvom vi nå bor sammen, det er adresse på søknadstidspunkt som gjelder. For dobbel barnetrygd må hun ha søkt om dette. Ellers er det vel ingen ytelser hun får ? Anonymous poster hash: 66731...77e
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #13 Skrevet 12. mars 2016 jeg sto som alenemor ved en feil, ble oppdaget senere i permisjonen. Jeg fikk ingenting ekstra (heldigvis) , tror du må søke om det. har de bodd sammen gjennom hele graviditeten? Hvis de snylter ville jeg prøvd å prate henne ut av det, veldig dårlig gjort og spesielt sært å skryte av det til andre skattebetalere. Anonymous poster hash: 94d90...099
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #14 Skrevet 12. mars 2016 De har flere barn sammen og har bodd sammen i flere år. Så jeg vil tro at de gjorde det samme med forrige unge også. Hun er snart 3 år.. Hi Anonymous poster hash: e2cbf...367
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2016 #15 Skrevet 12. mars 2016 De har flere barn sammen og har bodd sammen i flere år. Så jeg vil tro at de gjorde det samme med forrige unge også. Hun er snart 3 år.. Hi Anonymous poster hash: e2cbf...367 Hvis du ikke melder dette så viser du at du samtykker til trygdesvindel! Meld fra, de vet at de risikerer å bli tatt. De har tatt en kalkulert risiko, de satser på at de ikke blir tatt. Du har et samfunnsansvar, Hi, og når du vet de svindler slik de gjør her, da bør du melde fra. Som andre har påpekt, det kan du gjøre anonymt. Slike svindlere er med på å gjøre at de som ikke trenger pengene får penger som gjør at andre som trenger det ikke får det de trenger. Jeg er i den situasjonen at jeg trenger støtte til behandling. Men fordi kommunen sparer inn på alle bauger og kanter så får jeg ikke støtte til denne nødvendige behandlingen. Det er ulike budsjett dine venners penger kommer fra og der jeg burde fått støtte. Men AS Norge har en pott som blir fordelt, og når mange tar seg slike friheter og svindler så blir det altså mindre penger til de som virkelig trenger det. Det at jeg ikke får støtte til nødvendig behandling gjør at jeg ikke kan jobbe noe som helst. Så vær så snill - meld dem til Nav anonymt. Da har du gjort ditt, da tar Nav det videre og sjekker det. Om de må betale tilbake penger - supert. Må de ta straff for det, da er det noe de hele tiden har visst at de har risikert. De vet dette! Så vær så snill, meld dem, da vil noen andre som faktisk trenger det få støtte. Anonymous poster hash: c2984...ff8
Gjest Hercule Poirot Skrevet 12. mars 2016 #16 Skrevet 12. mars 2016 Det er lettere sagt en gjort å melde en venninne. Jeg kommer nok aldri til å klare å gjøre det. Jeg har ikke samvittighet. Men dette er et sosialt par som har mye venner, så jeg satser litt på at noen andre gjør det... Jeg vet at det høres teit ut av meg, men jeg får heller gå å irritere meg selv over det, enn å være dårlig venn. Hi Anonymous poster hash: e2cbf...367 Du har ikke samvittighet til å melde venninnen din anonymt? Men samvittighet til å la være å melde henne som stjeler fra fellesskapet, det har du? Wow.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #17 Skrevet 13. mars 2016 Hva får hun ekstra da? Ikke barnetrygd om hun ikke har søkt ihvertfall, og knapt da. De må dokumentere at de bor hver for seg også med regninger hver for seg. Hadde ikke anmeldt ei venninne, og du tror og synser mye her! Jeg bor alene selv og får ikke ekstra barnetrygd selv om Nav sier jeg har krav på det, er ikke så lett å få. Anonymous poster hash: da3ec...085
Merdee Skrevet 13. mars 2016 #18 Skrevet 13. mars 2016 (endret) Økonomisk tjener de da ingenting på dette, så trygdesvindel er det langt i fra. De eneste som svindles her er barna, som også skulle hatt tid sammen med sin far. Endret 13. mars 2016 av Virginia!
Merdee Skrevet 13. mars 2016 #19 Skrevet 13. mars 2016 Det er lettere sagt en gjort å melde en venninne. Jeg kommer nok aldri til å klare å gjøre det. Jeg har ikke samvittighet. Men dette er et sosialt par som har mye venner, så jeg satser litt på at noen andre gjør det... Jeg vet at det høres teit ut av meg, men jeg får heller gå å irritere meg selv over det, enn å være dårlig venn. Hi Anonymous poster hash: e2cbf...367 Du har ikke samvittighet til å melde venninnen din anonymt? Men samvittighet til å la være å melde henne som stjeler fra fellesskapet, det har du? Wow. Stjeler hva da?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #20 Skrevet 13. mars 2016 Ikke ditt sirkus. Ikke dine aper. Anonymous poster hash: 5e705...8c4
Gjest Hercule Poirot Skrevet 13. mars 2016 #21 Skrevet 13. mars 2016 Det er lettere sagt en gjort å melde en venninne. Jeg kommer nok aldri til å klare å gjøre det. Jeg har ikke samvittighet. Men dette er et sosialt par som har mye venner, så jeg satser litt på at noen andre gjør det... Jeg vet at det høres teit ut av meg, men jeg får heller gå å irritere meg selv over det, enn å være dårlig venn. HiAnonymous poster hash: e2cbf...367 Du har ikke samvittighet til å melde venninnen din anonymt? Men samvittighet til å la være å melde henne som stjeler fra fellesskapet, det har du? Wow. Stjeler hva da? Har du tungt for det? De pengene NAV administrerer er hentet inn fra statskassen, altså offentlige midler og hele det norske folks, altså fellesskapets penger. Å svindle NAV er å stjele penger fra statskassen, fra fellesskapets penger. NAV-systemet bygger i stor grad på tillit, men når det oppdages brudd på denne tilliten, straffes svindleren ganske hardt, selvfølgelig er tilbakebetaling en del av straffen, mens alvorlige tilfeller straffes i tillegg med fengselsstraff. Ble det detaljert nok for deg nå?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #22 Skrevet 13. mars 2016 Det er lettere sagt en gjort å melde en venninne. Jeg kommer nok aldri til å klare å gjøre det. Jeg har ikke samvittighet. Men dette er et sosialt par som har mye venner, så jeg satser litt på at noen andre gjør det... Jeg vet at det høres teit ut av meg, men jeg får heller gå å irritere meg selv over det, enn å være dårlig venn. HiAnonymous poster hash: e2cbf...367 Du har ikke samvittighet til å melde venninnen din anonymt? Men samvittighet til å la være å melde henne som stjeler fra fellesskapet, det har du? Wow. Stjeler hva da? Har du tungt for det? De pengene NAV administrerer er hentet inn fra statskassen, altså offentlige midler og hele det norske folks, altså fellesskapets penger. Å svindle NAV er å stjele penger fra statskassen, fra fellesskapets penger. NAV-systemet bygger i stor grad på tillit, men når det oppdages brudd på denne tilliten, straffes svindleren ganske hardt, selvfølgelig er tilbakebetaling en del av straffen, mens alvorlige tilfeller straffes i tillegg med fengselsstraff. Ble det detaljert nok for deg nå? Men hun får jo ikke noe penger ? Anonymous poster hash: 66731...77e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå