Gå til innhold

Min svigerinne og jeg har et stort problem!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun skal hele tiden låne tøy av meg, jeg klarer ikke å si nei for hun har så ufattelig mye stygge gamle klær og ser ikke ut. Men problemet er at hun har så dårlig vaskemaskin (Dårlig økonomi) og alt kommer tilbake ødelagt. Og her snakker vi ikke HM, det meste kjøpes på høyer og andre moteforretninger.

Nå har hun jammen med tatt med seg rettetanga mi, og en helt ny kjole. Jeg klarer ikke å si nei, for jeg syntes så synd i henne. 

Kunne jeg bedt henne med på shopping kanskje (jeg kan betale)

Forøvring en fin dame ellers, bare veldig ustelt og bryr seg ikke om utsende i det daglige.

Anonymous poster hash: 095ed...7e5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke kjøpe en ny vaskemaskin til henne da? Jævlig frekt å ta henne med på shopping. Hun er sannsynligvis klar over at klærne blir ødelagt og selvfølelsen er sikkert ikke heller på topp.

Anonymous poster hash: 0967a...0cc

Skrevet

Ja for det er jo mye mer fornuftig å kjøpe ny vaskemaskin! Her du ressurssvake menneske, jeg er så rik at jeg skal kjøpe ny maskin til deg. Litt nedlatende kanskje. Men problemet er at selv om jeg var nede til henne med vaskeposer så virker det som om det ikke hjelper (eller at hun ikke bruker de). Men når jeg er snill og lar henne låne, bør hun ikke selv kunne ta vare på klærene og f. eks håndvaske de? Hun sier hun ikke har tid, med 3 barn på under 3 år så seg jeg jo den. Jeg har ikke hjerte til å ikke låne henne klær heller, alle på jobben hennes er så freshe og fine og jeg vet hun føler seg utenfor. Huff føler meg slem som bryr meg, tror jeg skal bare kjøpe meg to at alt fremover så jeg slipper å bli lei meg når hun ødelegger favorittene mine. Jeg har heldigvis god økonomi, men klart det er kjedelig likevel!

Skrevet

Eh, hun utnytter deg jo! Forferdelig uhøflig å fortsette å låne ting (hun spør jo tydeligvis ikke lenger heller, bare tar seg til rette) og så ikke en gang beklage at det er blitt ødelagt.

En ting er å være snill, men om du fortsetter å låne klær til henne så er du rett og slett dumsnill og forferdelig konfliktsky.

Å si at hun ikke har tid til å håndvaske ting hun har lånt for å hindre at de blir ødelagt viser at hun er frekkere enn flatlusa.

Det er faktisk så ille at jeg egentlig tror du må være et troll. Hvis du ikke er det så må du for all del slutte å låne ting av deg når hun ikke tar vare på dem. Gi henne gjerne et antrekk til jul og bursdag, men slutt å låne henne klær.

Anonymous poster hash: 3661b...ce1
Gjest Antarctica
Skrevet

Hva med å si det på en hyggelig måte? Legg vekt på at du unner henne å være fin, og at du gjerne låner henne tøy, men om hun kanskje kan være snill å levere det tilbake uvasket? Så vasker du heller selv det som skal finvaskes? Og ikke lån bort yndlingsgenseren din, da...

Skrevet

Eh, hun utnytter deg jo! Forferdelig uhøflig å fortsette å låne ting (hun spør jo tydeligvis ikke lenger heller, bare tar seg til rette) og så ikke en gang beklage at det er blitt ødelagt.

En ting er å være snill, men om du fortsetter å låne klær til henne så er du rett og slett dumsnill og forferdelig konfliktsky.

Å si at hun ikke har tid til å håndvaske ting hun har lånt for å hindre at de blir ødelagt viser at hun er frekkere enn flatlusa.

Det er faktisk så ille at jeg egentlig tror du må være et troll. Hvis du ikke er det så må du for all del slutte å låne ting av deg når hun ikke tar vare på dem. Gi henne gjerne et antrekk til jul og bursdag, men slutt å låne henne klær.

slutte å la henne låne ting av deg...

Skrevet

Du veit at kleda blir ødelagt om ho låner dei. Dermed må du sjå på det du låner bort som tapt. Om det framleis er greit har du ikkje noko problem. Om det ikkje er greit må du jobbe litt med å lære å seie nei. Det er her vurderinga står, er du villig til å avstå dette plagget for å unngå å skuffe venninna di? Det er du som tek valget, ikkje ho.

Skrevet

Jeg har prøvd å si ifra at hun kanskje burde vaske det bedre, eller levere uvasket, men det går i glemmeboka, men jeg vet hvor mye mye det betyr for henne. Hun sliter også mye med svettelukt, og har mye syntetiske billige plagg, kan lukte forskjellen lang vei om hun bruker rene stoffer. Jeg vet hun har litt sosial angst, og jeg har bare ikke hjerte til å si nei. Hun utnytter ikke, men har liksom ikke slike antenner. Og hun vet om at vi er godt økonomisk stilt og derfor tror jeg nok litt at hun tror at hun bare kan låne. 

Hun lånte også bilen min i 2 mnd pga de ikke hadde g

råd til til verksted, betalte ingenting og leverte tilbake med bulk i. Jeg ble ikke sint, men føler meg litt brukt.

Skrevet

Enkelte mennesker trenger et spark bak og hun er en av de.

Hun utnytter deg, bevisst eller ubevisst, og du lar det skje

Anonymous poster hash: 4713a...c9c

Skrevet

Hun er svigerinna di og du vet hun har dårlig råd. Hun liker tydeligvis stilen din, og du sier du har god råd selv.

Da er mitt forslag; du kjøper kanskje både julegaver og bursdagsgaver til henne? Istedenfor å drive "veldedighet" som å ta henne med på shopping eller kjøpe ny vaskemaskin, hvorfor ikke heller kjøpe en stor klespakke til henne til jul/bursdag?

Da vil hun ikke bli forlegen, og du vil få ha klærne dine i fred ;) Vinn-vinn ;)

Anonymous poster hash: 5936b...9dc

Skrevet

Mistenkte at du hang meg ut da jeg så tråden, og da du nevnte bilen ble jeg sikker. Takk...

Hva med å prate med meg før du henger meg ut for hele hønseflokken? Vi tilbydd dere penger for bilen, men sa som sant var at det var trangt den mnd pga mannen gikk ned på aap og vi ikke hadde fått endret nedbetalingstiden på huset. Du og mannen din stod og sa, foran dine foreldre, at det trengte vi ikke tenke på. Herregud,jeg skal visst ikke tro på deg mer.

Klærne har du sagt jeg kan ta fordi du ikke bruker dem mer? Hva skjedde med å fortelle meg sannheten? Tror du jeg hadde blitt lei meg for at du sa nei til å låne bort noe?

I innlegget med vaskemaskinen skrev jeg at du kunne kjøpe ny for å se svaret ditt. Har sett de andre svarene her, og du sier jo selv du er konfliktsituasjoner, men hvordan kunne jeg gjette alt dette når du ikke har fortalt meg noe?

Forøvrig, takk for komplimentene ang svetting, at jeg er ustelt og har dårlig klesstil. Du skal få alt tilbake i morgen, krøllete, uvasket og ødelagt. Den bursdagen til svigermor får vi dele opp hver vår dag for jeg orker ikke det falske, "sympatiske" trynet ditt på ei stund.

Skrevet

Mistenkte at du hang meg ut da jeg så tråden, og da du nevnte bilen ble jeg sikker. Takk...

Hva med å prate med meg før du henger meg ut for hele hønseflokken? Vi tilbydd dere penger for bilen, men sa som sant var at det var trangt den mnd pga mannen gikk ned på aap og vi ikke hadde fått endret nedbetalingstiden på huset. Du og mannen din stod og sa, foran dine foreldre, at det trengte vi ikke tenke på. Herregud,jeg skal visst ikke tro på deg mer.

Klærne har du sagt jeg kan ta fordi du ikke bruker dem mer? Hva skjedde med å fortelle meg sannheten? Tror du jeg hadde blitt lei meg for at du sa nei til å låne bort noe?

I innlegget med vaskemaskinen skrev jeg at du kunne kjøpe ny for å se svaret ditt. Har sett de andre svarene her, og du sier jo selv du er konfliktsituasjoner, men hvordan kunne jeg gjette alt dette når du ikke har fortalt meg noe?

Forøvrig, takk for komplimentene ang svetting, at jeg er ustelt og har dårlig klesstil. Du skal få alt tilbake i morgen, krøllete, uvasket og ødelagt. Den bursdagen til svigermor får vi dele opp hver vår dag for jeg orker ikke det falske, "sympatiske" trynet ditt på ei stund.

Eller du kan slutte å snylte på andre, kanskje?

Anonymous poster hash: bde10...388

Skrevet

Hvis du er den du sier, så var det vel på tide at du fikk en reality check og slutter å utnytte andre mennesker

Anonymous poster hash: 74db7...267

Skrevet

Herregud, jeg har da aldri utnyttet henne! Hun har selv fortalt meg at hun gir det videre når hun ikke bruker det mer. Alle her inne sier man ikke kan vite hva den andre tenker, hvordan stiller dette seg annerledes for meg? Hun har jo sagt det er greit?!

Skrevet

Herregud, jeg har da aldri utnyttet henne! Hun har selv fortalt meg at hun gir det videre når hun ikke bruker det mer. Alle her inne sier man ikke kan vite hva den andre tenker, hvordan stiller dette seg annerledes for meg? Hun har jo sagt det er greit?!

Du skriver at du er klar over at klærne blir ødelagt. Sånt gjør man bare ikke

Anonymous poster hash: 74db7...267

Skrevet

Etter at du spurte om du kunne låne da eller? Din gode svigerinne har vel ikke hjerte til å si nei da! Du utnytter hennes godhet, og fortjente å bli hengt ut her!

Anonymous poster hash: 193b1...629

Skrevet

Det har kommet flekker på et par av plaggene fordi vaskemaskinen begynne å lekke olje. Første plagget jeg sendte tilbake var jeg ikke klar over det en gang fordi det kun kommer flekker på noen plagg i en vask, og slettes ikke ved hver vask heller. Jeg så ganske enkelt ikke at det første plagget var ødelagt.

Jeg burde selvsagt vasket for hånd, men helt ærlig, å legge all skyld over på meg her blir feil. Jeg utnytter ikke andre og har heller ikke lånt av andre. Jeg burde sikkert forstått at jeg tok for meg for mye, men hun har da også et ansvar for å si fra selv også?

Men det er slutt på alt dette nå. Tviler sterkt på at vi kommer til å ha noe særlig kontakt i fremtiden. Vi er vel ingen personer den andre har ønske om å omgås.

Skrevet

INGEN vet hvem du er, så å si at hi henger deg ut, det er dine ord.

Ellers tror jeg hi har to brukere her og prøver å fucke opp stemninga.

Anonymous poster hash: bb3e6...60d

Skrevet

Har tatt en kjapp gjennomgang av ordbruk og setningsoppbygging, skrivefeil, osv. Alt er likt, og ingen tvil om at det er samme person som skriver innleggene.

Godt forsøk. Gjeesp...

Anonymous poster hash: 9ec9b...938

Skrevet

Få deg et liv kvinne, for et desperat forsøk på trolling

Anonymous poster hash: 6dfd0...ff3

Skrevet

Håper ikke dere jobber som etterforskere. Ikke en spesielt imponerende konklusjon.

Skrevet

Ååånei, trolleren er ikke imponert!

Anonymous poster hash: 9ec9b...938

Skrevet

Håper ikke dere jobber som etterforskere. Ikke en spesielt imponerende konklusjon.

Det er vel strengt tatt ikke du som burde være sur her. Den eneste som har gjort noe galt er du selv. Din svigerinne har bare søkt råd. Hva er galt i det?

Anonymous poster hash: bde10...388

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...