Gå til innhold

Dere som har født store barn..,

Anbefalte innlegg

Skrevet

4160. 36 rundt hode med enorme skuldre. Sydde 45 min både innvendig og utvendig. Både klippet og revnet, vakum ble forsøkt men datt av pga mye hår på babyen. Skuldrene var for store ,de klarte det til slutt men var litt alvorlig når baby sto fast og var blå i ansiktet.

Anonymous poster hash: bea3d...163

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk en sønn påp 6,2 kilo vaginal setefødsel. Revnet alt som kan revnes. Ingen lukkemuskel og høna er som en tunnel.

Kjipt. Blir adoptivbarn neste!

Anonymous poster hash: fc4d4...617

Shit, det var stort! Hadde du svangerskapsdiabetes eller andre grunner til at han ble så stor?

Kan de ikke operere så du blir bedre?

Anonymous poster hash: 6a70a...3f1

Skrevet

4,2 kg, 52 cm lang og 37 rundt hodet. Første barnet. To pyntesting. Gikk helt "fint" vaginalt (selv om jeg synes det var en grusom fødsel). 

Anonymous poster hash: 692b7...81e
Skrevet

Fikk en sønn påp 6,2 kilo vaginal setefødsel. Revnet alt som kan revnes. Ingen lukkemuskel og høna er som en tunnel.

Nå TULLER du?

Anonymous poster hash: 039a9...f13

Skrevet

Første var 5,2 kg. Kjapp og grei fødsel, ingen sting, ingen plager i ettertid. Andre var 3 kg, så det var litt forskjell ja, det er det ikke tvil om. Hvis jeg kan beskrive den første som å presse ut en vannmelon, så var andre som å ploppe ut en liten mandarin Men like fine opplevelser begge to❤

Anonymous poster hash: ac16a...009

Jøss det var kjempeforskjell! Samme far?

Skrevet

5,6 vaginal fødsel. 37 hodeomkrets. Fødselen gikk vel egentlig greit, men måtte klippes helt på slutten. At babyen var så stor kom overraskende på jordmora for å si det slik 😜

Anonymous poster hash: 4d4c1...91e

Skrevet

Nå håper jeg nesten at dette er tull. Stakkars deg, høres grusomt ut! Visste dere at barnet var stort? Hadde du svangerskapsdiabetes? (vet man kan få store barn selv om man ikke har det altså, bare nysgjerrig)

Anonymous poster hash: 92164...f0c

Skrevet

Den ene 4 kg og den andre 4.5 kg. Jeg er smal bygget. Hastekeisersnitt med begge to.

Anonymous poster hash: 156e9...37c

Skrevet

Første var 4.6 kg. Måtte bare sy to "pyntesting" som jordmora kalte det. Ikke noe sugekopp e.l. Jeg synes det var helt utrolig til å være førstefødende. Fant jo tilslutt ut at jeg hadde gått en god del over termin, så ingen av oss var forberedt på at han var så stor...

Skrevet

Største min var 4.9 kg, jeg har ganske smalt bekken så hun ble sittende bom fast i skuldrene. Hodet ble født og var på utsiden, skuldrene satt fast i bekkenet mitt. Hun fikk da ikke puste fordi brystkassen satt i klem og hun fikk ikke oksygen gjennom navlestrengen fordi den også lå i klem i fødselskanalen. De fikk knekt henne løs til slutt, da måtte hun gjenopplives og de visste ikke helt hvordan det hadde gått fordi hun satt en stund uten oksygentilførsel...

Hun ble ikke hjerneskadet heldigvis, men de knakk jo kragebenet og rev over en bunt med nerver i skulderen så hele armen var lammet i ettertid. Hun er varig skadet i armen, blitt bedre enn hun først var men vil aldri få full styrke og bevegelse i den og er erklært 30% invalid pga skaden.

Meg gikk det forbausende bra med, måtte jo sy noen sting og mistet litt blod, men grodde greit sammen igjen.

Anonymous poster hash: 6a5df...eb4
Skrevet

Største min var 4.9 kg, jeg har ganske smalt bekken så hun ble sittende bom fast i skuldrene. Hodet ble født og var på utsiden, skuldrene satt fast i bekkenet mitt. Hun fikk da ikke puste fordi brystkassen satt i klem og hun fikk ikke oksygen gjennom navlestrengen fordi den også lå i klem i fødselskanalen. De fikk knekt henne løs til slutt, da måtte hun gjenopplives og de visste ikke helt hvordan det hadde gått fordi hun satt en stund uten oksygentilførsel...

Hun ble ikke hjerneskadet heldigvis, men de knakk jo kragebenet og rev over en bunt med nerver i skulderen så hele armen var lammet i ettertid. Hun er varig skadet i armen, blitt bedre enn hun først var men vil aldri få full styrke og bevegelse i den og er erklært 30% invalid pga skaden.

Meg gikk det forbausende bra med, måtte jo sy noen sting og mistet litt blod, men grodde greit sammen igjen.

Anonymous poster hash: 6a5df...eb4

Stakkars lille jenta di, uff!

Skrevet

Yngste var 4,5 kg, 36 cm rundt hodet. Fikk kun et par pyntesting hvor jeg hadde blitt klippet - jordmor var kjempeflink og viste at jeg hadde revnet en del med førstemann.

Eldste var 3,6 kg men jeg revnet en del både inni og utenpå og ble klippet i tillegg. Men har ikke hatt noen mén da.

Anonymous poster hash: 7a14c...06d

Skrevet

Første veide 4.4 kg, 52 cm lang og 37 cm rundt hodet. Gikk veldig greit.

De to neste veide 2.7 kg og 2.9 kg, revnet litt.

Sistemann på 2.9 kg mistet surstoff. Fødselslegen dro han ut, lå i fot/seteleie. 

Hadde jeg vært tvillig gravid igjen hadde jeg forlangt ks for barnas skyld. 

Anonymous poster hash: 619fa...e91
Skrevet

Mine har ikke vært noe spesielt store, 4.1 og 3.9. De lå i sete da, så det ga jo andre problemer. Men det jeg lurer på nå er hodestørrelsen.

Ser her at mange skriver 37 og 38 og at det er stort.

Mine var 37 og 38.5cm og jeg trodde det var normalen jeg. Hva er egentlig "normal" hodestørrelse?

😊

Anonymous poster hash: 9f9ab...dc5

Skrevet

Har født tre barn på 4,1 (38 hode), 4,5 (38 hode) og 3,9 (35 i hode).

Revnet ikke med noen. Den største var også den beste fødselen (drømmefødsel).

Alle tre fødslene var til termin og startet av seg selv med rier.

Anonymous poster hash: 5999f...31a

Skrevet

Første min var 4,1kg, 49cm. Var forberedt på en normal fødsel, men viste seg at jeg er en av de få som ikke er egnet til å føde normalt. Hun satt bom fast med begge skuldrene og endte med å bli tatt ut med tang og måtte knekke begge kragebeina. Kom ut som mørk blå og gjennomopplivelse var nødvendig med en gang. Dette resulterte ved at jeg fikk fødselsdepresjon. Ville ikke se, holde eller ha noe med jenta mi å gjøre, men ble tvunget til ha henne hos meg. Med mye støtte og hjelp fra familie kom jeg meg gjennom og jeg elsker i dag min datter over alt på jord.

Hun er frisk og rask, men har hele livet slitt sosialt og på skolen. Ingen av oss vet om dette var et resultat av fødselen, for hennes to senere søsken har alltid vært gjennomsnittlig på skole og alltid hatt mange venner. Jeg sliter innimellom med å innrømme for meg selv at hun til tider er veldig hjelpesløs. Men sånn er bare sannheten. Hun er kjempe flink til å jobbe i dag, men har ikke motivasjon eller karakterer til å ta videreutdanning. Hun klarte på mirakuløstvis å komme seg gjennom videregående med forskjellige fritak fra fag og et ekstra år i praksis for å få bestått fagbrev.

Anonymous poster hash: 8b28b...50f

Skrevet

WHO regner barn over 4500 som store (2500-4500 er normalt). Min største var ganske nøyaktig 4 kg, sydde ingenting, og presset ikke mange ganger før han var ute.

Min mamma derimot, hadde en marerittfødsel da hun fødte min lillebror for snart 30 år siden. Hun gikk på overtid med flere dager, og legen overtalte henne til å gjennomføre setefødsel. De hadde bommet mye på fødselsvekt, han veide nemlig drøyt 4,5 kg... Hun revnet fra a-å (totalruptur), og så visst ikke ut der nede... Var blå-svart og "forslått" i underlivet, på rompa og nedover lårene... Sydde "ørten" sting. Men i motsetning til noen få andre i denne tråden, ble det gjort en fantastisk sy-jobb i etterkant, og hun fikk ingen varige mén etterpå...😊 Hører med til historien at mamma fikk en STOR beklagelse fra legen(e) i etterkant for at de ikke hadde tatt keisersnitt...

Anonymous poster hash: a1dc5...49c

Skrevet

En på 3,4 - revnet, måtte tas med vakuum.. Kjempe vanskelig fødsel!

Nestemann var 4,8 kg og skled ut lett som bare det 😂 Ingen rift, revning eller noe behov for hjelp! 👍

Anonymous poster hash: aff53...4ff

Skrevet

Går mer på hodeomkretsen enn vekt

Har 3 barn mellom 3990 og 4170. Alle 3 med 38 i hodeomkrets. Revnet litt på alle tre, mer stjernemønstret mange små, ingen lange og store

Grodde fint, ingen problemer etterpå

Anonymous poster hash: 6c5ec...9ef

Skrevet

Går mer på hodeomkretsen enn vekt

Har 3 barn mellom 3990 og 4170. Alle 3 med 38 i hodeomkrets. Revnet litt på alle tre, mer stjernemønstret mange små, ingen lange og store

Grodde fint, ingen problemer etterpå

Anonymous poster hash: 6c5ec...9ef

Kanskje det stemmer ang revning, men min verste fødsel var min minste baby (35 i hodet, de andre var 38). Revnet ikke med noen, men riene var ekstremt mye verre på babyen som var minst (både hode og vekt) enn den babyen som var størst (både hode og vekt) ved fødsel.

Anonymous poster hash: 5999f...31a

Skrevet

Første var 3790 og 34 h.o 5 dager på overtid, med brede skuldre, slet med å komme ut, men slapp unna med 2 sting. Andre mann ble estimert 5,2, ble 5160 og 38 h.o  og tatt med planlagt ks 2 dager før termin. (Da det kunne stått om liv hvis det ble gjennomført med vaginal fødsel)  Utrolig glad for det i dag at legene tok oss på alvor og kunne planlegge, jeg hadde ikke sv.skaps diabetes, men jeg har pcos vet ikke om det er en sammenheng med store barn. Er gravid igjen og skal følges tettere opp.  

Anonymous poster hash: 130fe...4df
Skrevet

Mine var 3.6 og 4.2. Revnet med begge. Husker ikke hvor mange sting.

Anonymous poster hash: 1d583...267

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...