Gå til innhold

Tok vekk trappegrinda idag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men kjenner jeg er litt smånervøs når hun går opp og ned som hun vil. Hun er 2 år og 2 mnd. Egentligt flink til å gå i trapper, men jeg ser jo d skal lite til for at hun blir ukonsentrert, og dermed lett tippe overende. Når har dere tatt bort grinda?

Anonymous poster hash: 35354...0e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tok bort den oppe da hun var nesten 3.

Men det var mest fordi hun passerer trappa på nettene om hun vandrer inn til oss, og jeg var redd for at hun ville falle ned i søvne. (Faren til en barndomskamerat ble hjerneskadd da han falt ned ei trapp i søvne da jeg var liten).

Vi hadde ikke grinda igjen på dagtid stort lenge etter toårsalderen tror jeg.

Men ser at den kommer til å være lenger oppe/igjen med broren. Han er en helt annen type.

Anonymous poster hash: 68002...9d0

Skrevet

Tror de gikk ganske bra i trapper når de var 1,5 år. Med yngste fjernet vi dem ikke helt før han nok var over to.

Anonymous poster hash: 043a3...ad2

Skrevet

Vi har en i hver ende. Trenger som regel ikke lukke den på stua, men han lukker den selv. Den nede lukker vi, slik at han ikke skal vandre opp trappa i mørke om natta. Går trapper veldig bra. Straks 3 år. Kommer ikke til å ta den bort med det første da vi skal ha en baby iløpet av sommeren.

Anonymous poster hash: d74ca...64e

Skrevet

Da vesla var litt over året tok vi vekk grinda. Med mange barn i huset var det alltid en risiko for at noen glemte grinda, og vi fant ut at det var tryggere å lære ungen å ferdes trygt i trappa istedet for at hun skulle finne grinda åpen og falle. Hun var kjempeflink og kom seg både opp og ned.

Skrevet

vi hadde aldri trappegrind.

Flyttet fra leilighet til hus da minste var ca 1,5! Han lærte seg fort å gå forsiktig i trappa :)

Anonymous poster hash: 28103...66d
Skrevet

Har hatt trappegrind til den eldste var 2,5. Det er en veldig glatt trapp med sving og hun var litt ustø. Nå har vi fått ei til og trappegrind blir nok stående en stund til (hun fyller 2 til sommeren). Synes det er greit å gå bak henne når hun går I trappa selvom hun klarer det ganske fint nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...