Gå til innhold

sterilisert , mensen alikevel gravid ??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det faktisk vere mulig tro ? Etter mitt 4 keisersnitt for 2.5 år siden sa jeg etter MYE mas fra helsepersonell ja til sterilisering 😦 etter dette har jeg hatt 28 dagers sykluser , hvor jeg har blødd MASSE nøyaktig 7 dager. .. Men di to siste syklusene har mensen kommet først 4 dager for tidlig og varte 3 dager med minimal blødning og denne mnd kom den 3 dager for sent og varte i 4 dager.

Jeg er kvalm ,har hodepine , er trøtt , hissig 😅😅 har siden jul lagt på meg 3 kg . Noe jeg bare gjør når jeg er gravid 😅

 

Kan det faktisk vere mulig at jeg er gravid ?

Jeg vet jo at det er en teknisk mulighet at man KAN bli gravid selv om man er sterilisert. Men det er jo nesten umulig ...

 

 

Noen som har blitt gravide etter sterilisering? ?

 

Anonymous poster hash: 60d26...bdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overgangsalderen tenker jeg...

 

Anonymous poster hash: cb97f...19d

Skrevet

Overgangsalderen tviler jeg på ... ikke kjent for å få det spes tidlig i vår familie og jeg er 28 år.. 

 

Har ikke testet nei , tenkte jeg skulle kjøpe en test i morgen... Har liksom et lite håp.. så vil ikke bli skuffet 😅😅😅 

 

Anonymous poster hash: 60d26...bdf

Skrevet

Overgangsalderen tviler jeg på ... ikke kjent for å få det spes tidlig i vår familie og jeg er 28 år..

 

Har ikke testet nei , tenkte jeg skulle kjøpe en test i morgen... Har liksom et lite håp.. så vil ikke bli skuffet 😅😅😅

 

Anonymous poster hash: 60d26...bdf

Hvorfor har du sterilisert deg hvis du ønsker flere barn?

 

Anonymous poster hash: 79ed9...c8a

Skrevet

Min mamma ble gravid etter sterilisering, eggene hadde laget seg en ny vei ned til livmor, så jeg ble storesøster da jeg var 15 år gammel :)

 

Mener å ha lest at 1 av 2000 blir gravide etter vellykket sterilisering, til sammenligning blir 1 av 100 gravid ved korrekt bruk av p-piller.



Anonymous poster hash: 2eadc...fd8
Skrevet

 

Overgangsalderen tviler jeg på ... ikke kjent for å få det spes tidlig i vår familie og jeg er 28 år..

 

Har ikke testet nei , tenkte jeg skulle kjøpe en test i morgen... Har liksom et lite håp.. så vil ikke bli skuffet 😅😅😅

 

Anonymous poster hash: 60d26...bdf

Hvorfor har du sterilisert deg hvis du ønsker flere barn?

 

Anonymous poster hash: 79ed9...c8a

Hun har tatt fire keisersnitt. Det begynner å bli risikosport når livmoren er snittet opp så mange ganger.

 

Anonymous poster hash: f0c81...921

Skrevet

 

 

Overgangsalderen tviler jeg på ... ikke kjent for å få det spes tidlig i vår familie og jeg er 28 år..

 

Har ikke testet nei , tenkte jeg skulle kjøpe en test i morgen... Har liksom et lite håp.. så vil ikke bli skuffet

 

Anonymous poster hash: 60d26...bdf

Hvorfor har du sterilisert deg hvis du ønsker flere barn?

 

Anonymous poster hash: 79ed9...c8a

Hun har tatt fire keisersnitt. Det begynner å bli risikosport når livmoren er snittet opp så mange ganger.

 

Anonymous poster hash: f0c81...921

 

Og selv om man egentlig ikke ønsker flere barn er det ingen hinder for å få et lite håp om man brått misstenker noe.

Følelser er en rar ting det ikke er like lett å styre

 

Anonymous poster hash: ca060...844

Skrevet

Nettopp, var ikke ett ønske jeg selv hadde . Men sånn som det ble mast fra alle hold følte jeg ikke jeg hadde noe valg 😮 og som blir sakt over her , det er ikke ønskelig med flere enn 3 keisersnitt, og jeg har alt hatt 4...

 

Får bare krype til korset å ta en test i morgen .

 

 

Anonymous poster hash: 60d26...bdf

Skrevet

Er jo rett å slett galskap å vurdere et 5. Keisersnitt . Bra de overtalte deg da

 

Anonymous poster hash: 83dc3...36e

Skrevet

Er jo rett å slett galskap å vurdere et 5. Keisersnitt . Bra de overtalte deg da

 

Anonymous poster hash: 83dc3...36e

Ja du mener det ja... hvorfor ??

 

Anonymous poster hash: 60d26...bdf

Skrevet

 

Er jo rett å slett galskap å vurdere et 5. Keisersnitt . Bra de overtalte deg da

 

Anonymous poster hash: 83dc3...36e

Ja du mener det ja... hvorfor ??

 

Anonymous poster hash: 60d26...bdf

Det står det vel klart og tydelig i kommentaren...

 

Anonymous poster hash: a0bd1...1af

Skrevet

 

Er jo rett å slett galskap å vurdere et 5. Keisersnitt . Bra de overtalte deg da

 

Anonymous poster hash: 83dc3...36e

Ja du mener det ja... hvorfor ??

 

Anonymous poster hash: 60d26...bdf

Det er vel fordi sjansen for livmorruptur og fatalt utfall er ganske stor når du har hatt 4 keisersnitt. Er ganske alvorlig om livmor revner, da risikerer man livet til både mor og barn...

 

Anonymous poster hash: 2eadc...fd8

Skrevet

Nettopp, var ikke ett ønske jeg selv hadde . Men sånn som det ble mast fra alle hold følte jeg ikke jeg hadde noe valg og som blir sakt over her , det er ikke ønskelig med flere enn 3 keisersnitt, og jeg har alt hatt 4...

 

Får bare krype til korset å ta en test i morgen .

 

 

Anonymous poster hash: 60d26...bdf

 

 

Anonymous poster hash: d9ed5...990

Skrevet

Tror ikke det . Aldri vert plaget av det før i allefall ;)

Nå har det seg heldigvis sånn at jeg vet om flere som har hatt både 5 og 6 keisersnitt uten problem.

Har også fått bekreftet og ok av overlegen på gyn avd på sykehuset at det i mitt tilfelle ikke vil vere noe problem å ha ett svangerskap til ..

 

Å spørsmålet mitt her var vel heller ikke " si din mening om hvorvidt jeg skal ha flere svangerskap" Men har dere hørt om noen som har klart å bli gravide etter sterilisering? !

 

Anonymous poster hash: 60d26...bdf

Skrevet

Hvorfor har du ikke testet ennå?

 

Anonymous poster hash: cb97f...19d

Skrevet

Tja.. fordi jeg er sterilisert. .. tenkte egentlig ikke på det før denne uka .. og for å vere helt ærlig , så vil jeg egentlig ikke vite 😅😅

 

Anonymous poster hash: 60d26...bdf

Skrevet

Tja.. fordi jeg er sterilisert. .. tenkte egentlig ikke på det før denne uka .. og for å vere helt ærlig , så vil jeg egentlig ikke vite

 

Anonymous poster hash: 60d26...bdf

 

Du mener du vil heller ignorere det til 12 uker har gått?

Skrevet

Om jeg skulle vere gravid , så er abort uaktuelt uansett . Men så lenge jeg ikke vet, kan jeg fremdeles håpe :)

 

Anonymous poster hash: 60d26...bdf

Skrevet

Mest sannsynlig hormonforstyrrelser, de aller aller fleste kvinner opplever det en eller flere ganger i løpet av livet.



Anonymous poster hash: 2eadc...fd8
Skrevet

Det må da være bedre å vite så man kan begynne å leve som gravid? Hva med folat f eks? Virker lite gjennomtenkt

 

Anonymous poster hash: cb97f...19d

Skrevet

Kom akkurat på hvorfor jeg sluttet å være her inne 😅 Det er helt utrolig hvor vanskelig det er for dere damer å bare svare på akkurat det man spør om 👍

 

Test er nå tatt og den var ...... Trommevirvel. ... POSITIV 😍

 

 

 

Anonymous poster hash: 60d26...bdf

Skrevet

Bilde? Tror du tuller...

 

Anonymous poster hash: cb97f...19d

Skrevet

Oj...du må snakke med jordmor og lege asap. Gratulerer, men dette er jammen risikabelt

 

Anonymous poster hash: a14e9...22e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...