Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #1 Skrevet 11. mars 2016 Har nettopp kommet hjem fra fra barsel, og har for første gang 2-åringen og baby alene. Sååå sliten, vondt i KS-såret når 2-åringen kommer borti, og stresset av å potensielt måtte sjonglere begge barnas behov samtidig! Nesten mest lyst til å sjekke inn på sykehuset igjen og være ser og amme baby i ro og mak! Vær så snill og si at dette blir lettere snart Anonymous poster hash: a1e28...6e8
Singelmamma <3 <3 Skrevet 11. mars 2016 #2 Skrevet 11. mars 2016 Det blir lettere. Det er lov å introdusere ipad til krisetider
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #3 Skrevet 11. mars 2016 Du kan ikke mene at du ønsker deg vekk fra ditt eldre barn....?? Det blir lettere, men først blir det værre. Lettere blir det når minste nærmer seg 2 år. Det er slitsomt med to små, det burde du skjønt før du valgte det... Anonymous poster hash: e07ab...a82
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #4 Skrevet 11. mars 2016 Ja, det blir lettere! Til og med koselig til tider! Hadde en lengre periode alene med baby og 2-åring som holdt på å slutte med bleie. Amming og klesvask var livet mitt da gitt.. Men det blir bedre! Jeg lover!! 😊 Lettvindt middager og ipad anbefales! Anonymous poster hash: aabcd...b77
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #5 Skrevet 11. mars 2016 Ikke ha dårlig samvittighet for 2-åringen. Bare overlev de første ukene, så blir alt mye bedre. Håper virkelig du har et elastisk bæresjal til babyen. Lillesøster bodde oppi det de første månedene, sånn at jeg kunne tameg av storebrødrene. Hun var så fornøyd. Anonymous poster hash: caba8...92f
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #6 Skrevet 11. mars 2016 Du kan ikke mene at du ønsker deg vekk fra ditt eldre barn....?? Det blir lettere, men først blir det værre. Lettere blir det når minste nærmer seg 2 år. Det er slitsomt med to små, det burde du skjønt før du valgte det... Anonymous poster hash: e07ab...a82 Litt mer oppmuntrende tone kanskje? Er lov å være sliten selv om at det er selvvalgt vel. Og ingen vet vel helt hva de går til. Anonymous poster hash: aabcd...b77
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #7 Skrevet 11. mars 2016 Jeg hadde 14 måneders gutt da jeg fikk andremann. Løsningen var at jeg kalte slike momenter for gule minutter,altså da begge hadde sine behov på samme tid. Jeg kjøpte leker som ble tatt frem bare i gule minutter. I begynnelsen var det storebroren som fikk dem men etterhvert kunne jeg avlede lillebroren slik også. Må bare nevne at babyen kan føle din stress og da blir babyen også stresset. Øv på å ro deg ned ved stressede momenter. Anonymous poster hash: 655a1...816
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #8 Skrevet 11. mars 2016 Du kan ikke mene at du ønsker deg vekk fra ditt eldre barn....?? Det blir lettere, men først blir det værre. Lettere blir det når minste nærmer seg 2 år. Det er slitsomt med to små, det burde du skjønt før du valgte det... Anonymous poster hash: e07ab...a82 Jada jeg er klar over det. Men jeg er så sliten akkurat nå. Baby er en uke gammel, prematur og trenger mye spisetrening. KS-såret gjør vondt på kveldene, og 2-åringen er mer krevende enn vanlig. I tillegg er jeg litt frynsete i nervene med tanke på potensielle barnehagebakterier som finner veien til den lille. Du kan gjerne mene jeg er dum, men håper mest på svar fra noen som kunne finne det i seg å trøste. Anonymous poster hash: a1e28...6e8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #9 Skrevet 11. mars 2016 Det blir lettere. Mye lettere! Hos oss ble det bare lettere og lettere fra dag 10 omtrent. Var litt unntakstilstand før det. Men så fikk vi en rutine på å ha to små, og eldstemann glemte etterhvert at den en gang, for ikke lenge siden, hadde vært enehersker i huset.. 😉 Nå er minsten 14mnd. Og det er virkelig bare fantastisk å ha to. De er perlevenner og skoier og herjer og ler (og kjegler) hvert eneste minutt de er hjemme. 😊 ingen får minstemann til å le som storesøster. Det er jo ikke til å stikke under en stol at det er travelt en periode med to små. Men for hver time som går så får du litt mer kontroll, og hodet litt mer over vannet. Og brått så husker du ikke hvordan det var å ha kun én. 😊 Og nå for vår del, er det mye mye travlere om den ene er borte, og vi har kun én hjemme. For når de begge er her, så underholder de hverandre. 😊 Og bare vent, det er få ting som smelter et hjerte så kraftig som når eldstemann vekker deg om morgenen bare for å forkynne at vedkommende elsker lillebroren sin. 😍 Anonymous poster hash: 05ab7...8cc
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #10 Skrevet 11. mars 2016 Tusen takk dere andre for oppmuntring og gode tips! Skal prøve både iPad og spesielle leker Anonymous poster hash: a1e28...6e8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #11 Skrevet 11. mars 2016 Har du ikke mann til å hjelpe? Jeg fikk andremann da første var 2,5 år. Synes det var kjempe koselig jeg, mye bedre barsel med andremann enn førstemann. Koste meg skikkelig . Men jeg tok ikke keisersnitt da, det blir sikkert bedre når det gror. Ble verre når andremann kom inn i perioden "vil stå selv, men faller hele tiden" Anonymous poster hash: a9dc5...cee
Merdee Skrevet 11. mars 2016 #12 Skrevet 11. mars 2016 (endret) Du kan ikke mene at du ønsker deg vekk fra ditt eldre barn....?? Det blir lettere, men først blir det værre. Lettere blir det når minste nærmer seg 2 år. Det er slitsomt med to små, det burde du skjønt før du valgte det... Anonymous poster hash: e07ab...a82 Alvorlig talt...? Det skal være lov å ytre frustrasjon og å være sliten, uten å bli anklagd for å mene noe man ikke mener. Og uansett hvor godt forberedt man tror man er til noe, så kan man bli overrasket over intensiteten når man står midt oppe i det. Har du ikke et snev av sympati eller noen gode råd å utvise noen som trer et behov for støtte, så er det fullt lovlig å tie stille. Det går bedre etter hvert HI . Har du familie eller venner som kanskje kan hjelpe litt den første tiden? Endret 11. mars 2016 av Virginia!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #13 Skrevet 11. mars 2016 Du kan ikke mene at du ønsker deg vekk fra ditt eldre barn....?? Det blir lettere, men først blir det værre. Lettere blir det når minste nærmer seg 2 år. Det er slitsomt med to små, det burde du skjønt før du valgte det... Anonymous poster hash: e07ab...a82 Makan til idiotisk svar! Klart man har lov til å være frustrert når det stormer som verst! Min var 2 år da nestemann kom. Med mann som var mye borte på kveldene, sjalu 2åring med lakenskrekk og kolikkbaby var det unntakstilstand. Jeg introduserte nettbrettet og nrk super. Fullstendig upedagogisk og politisk ukorrekt, men høyst nødvendig for å få kveldene til å gå opp. Nå er yngstemann 7 mnd og kveldene er fortsatt slitsomme i leggetiden hvis jeg er alene. Eldstemann trasser, løper rundt og vekker babyen så fort jeg har fått ham til å sove. Men det er lettere! Jeg har bare måtte innse at jeg ikke kan gjøre alt på en gang, de må vente hver sin gang, standarden på renhold er en helt annen og jeg prioriterer heller å sitte med bena på bordet når begge har kapitulert om kvelden! De første månedene var minstemann livredd for støresøster, gråt bare han så henne, hun hadde nemlig en tendens til å være litt røff mot lillebror. Nå derimot, nå lyser han opp i et eneste stort glis når han ser henne! I sånne øyeblikk smelter jeg og er glad for valgene vi har tatt, til tross for en overvekt av kaotiske øyeblikk! Anonymous poster hash: b406d...8cc
BareEnTil Skrevet 11. mars 2016 #14 Skrevet 11. mars 2016 Du kan ikke mene at du ønsker deg vekk fra ditt eldre barn....?? Det blir lettere, men først blir det værre. Lettere blir det når minste nærmer seg 2 år. Det er slitsomt med to små, det burde du skjønt før du valgte det... Anonymous poster hash: e07ab...a82 Utrolig godt med sånne som deg når en har det rævva..
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #15 Skrevet 11. mars 2016 Jeg hadde ferskt keisersnitt, baby og en på 12 mnd og jeg forstår frustrasjonen din. Det er tøft, men det blir bedre! Anonymous poster hash: 330f4...6a2
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #16 Skrevet 11. mars 2016 Klart det blir bedre, hold ut😘 Prioriter kun dere og hverandre, drit i alt av husarbeid og andre praktiske ting! Jeg prioriterte den største mest, fordi den lille spiste og sov. Det ble enklest sånn. Forsøkte å holde 2-åringens rutiner, ga kos og oppmerksomhet til hun som skjønte at livet brått var forandret! Ta paracet mot smertene og sov så mye du kan! Kan noen komme å hjelpe deg!? Anonymous poster hash: 2707c...a7d
Ariel83 Skrevet 11. mars 2016 #17 Skrevet 11. mars 2016 Du kan ikke mene at du ønsker deg vekk fra ditt eldre barn....?? Det blir lettere, men først blir det værre. Lettere blir det når minste nærmer seg 2 år. Det er slitsomt med to små, det burde du skjønt før du valgte det... Anonymous poster hash: e07ab...a82 Herregud for et svar.... Gå og legg deg! HI, det blir lettere! Det er litt overveldende i starten, men det går seg raskt til! Klem til deg
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #18 Skrevet 11. mars 2016 Tusen takk, så snille dere er! Har ikke annen familie her, men mannen min er vanligvis tilgjengelig, han har bare et par ekstra travle dager nå. Baby kom litt brått på, skulle ha ligget i magen en god stund til. Godt å høre at flere av dere synes det var hektisk, men at det gikk seg til! Nå har roen senket seg med 2-åringen i seng, så da skal jeg sove etpar timer og tenke på at det BLIR lettere Anonymous poster hash: a1e28...6e8
Gjest Antarctica Skrevet 11. mars 2016 #19 Skrevet 11. mars 2016 Du kan ikke mene at du ønsker deg vekk fra ditt eldre barn....?? Det blir lettere, men først blir det værre. Lettere blir det når minste nærmer seg 2 år. Det er slitsomt med to små, det burde du skjønt før du valgte det... Anonymous poster hash: e07ab...a82 Litt mer oppmuntrende tone kanskje? Er lov å være sliten selv om at det er selvvalgt vel. Og ingen vet vel helt hva de går til. Anonymous poster hash: aabcd...b77 Var visst moralisthalvtimen 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå