Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #1 Skrevet 11. mars 2016 Trondheim - Oslo Hvordan ville du lagt det opp? Eller ville du strukket deg langt for å reise med annet transportmiddel? Usikker på hvordan vi skal gjøre dette... Anonymous poster hash: 0007f...a08
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #2 Skrevet 11. mars 2016 Det er jo ikke så langt. Hadde lagt opp kjøringa etter barnets sovetider. I den alderen har de ofte 2-3 relativt lange dupper, i hvertfall de som sover godt i bil. Så kjør på når barnet sover, og gode pauser når babyen blir utålmodig. Vi kjørte 13 timer med vår. Hadde da 3 gode stopp, og kjørte på når barnet sov. Gikk strålende med babyen. Storebroren var mye mer utålmodig (foretåelig nok). Anonymous poster hash: 0eea2...7a8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #3 Skrevet 11. mars 2016 Det er jo ikke så langt. Hadde lagt opp kjøringa etter barnets sovetider. I den alderen har de ofte 2-3 relativt lange dupper, i hvertfall de som sover godt i bil. Så kjør på når barnet sover, og gode pauser når babyen blir utålmodig. Vi kjørte 13 timer med vår. Hadde da 3 gode stopp, og kjørte på når barnet sov. Gikk strålende med babyen. Storebroren var mye mer utålmodig (foretåelig nok). Anonymous poster hash: 0eea2...7a8 Takk for svar! Det blir sååå mye greiere for oss om vi har med bilen, men er jo redd det blir langt. Hun sover godt i bil til vanlig. Aldri kjørt lenger enn 2 timer. Anonymous poster hash: 0007f...a08
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #4 Skrevet 11. mars 2016 Strekningen Trondheim-Oslo tar vel ca. 7 timer om jeg ikke er helt på bærtur. Min på snart 5 måneder elsker å kjøre bil, så her hadde det nok ikke vært noe problem om man når nok pauser. Jeg ville nok begynt å kjøre ved første dupp på morgenen. Da sover hun som regel 1 time, men kan sove 2 til 2,5 i bil. Stoppe for bleieskift, mating, strekke kroppen og kanskje litt leking på gulvet (om man finner et egnet sted, så klart). Deretter kjøre videre til hun sier i fra. Regner med det hadde gått fint med 2-3 stopp. Bare følg babyens signaler. Er hun/han fornøyd så kjører dere så langt dere kommer. Gir hun/han uttrykk for å være lei, ta en pause, lek litt, gå ute i frisk luft, gi mat og skift bleie, så er dere nok klare til en ny etappe :-) Anonymous poster hash: fdc06...98a
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #5 Skrevet 11. mars 2016 De bør vel ikke sitte så mange timer sammenhengende i bilstol pga ryggen, så jeg ville tatt lange pauser f.eks annenhver time og latt barnet ligge flatt f.eks i vogn (i tillegg til amming og stell selvsagt). Dere kan jo legge inn noen trilleturer underveis, så blir det nok mer behagelig for de voksne også 😃 Anonymous poster hash: 1b0a6...10e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå