GĂ„ til innhold

Hva hadde du gjort? Gjelder hus 🏠

Anbefalte innlegg

Skrevet

I nabolaget til mamma sÄ er det et nydelig hus, som jeg alltid har drÞmt om.

Bor et par med en sĂžnn som studerer. Mannen hennes dĂžde for et par mnd siden, og hun bor der alene. En bekjent av meg sa nylig til meg at hun hĂžrte at hun har tenkt Ă„ selge det, men det sa hun vel rett etter mannen hennes dĂžde, hun var ikke helt sikker.

Jeg og mannen har pratet litt om det, og det huset er midt i blinken for oss.

Hadde du ringt henne Ă„ spurt? Eller er det frekt? Vi tenkte kanskje Ă„ ringe Ă„ spĂžrre og si at vi er veldig interessert i det huset. Kanskje vil hun slippe det megler og visningstyret?

Er det frekt?

Huset er veldig fint, alt er fint rundt det og man ser at de har bekostet pÄ det.

Anonymous poster hash: 7a70c...6ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ikke pÄ det som frekt om dere har tenkt Ä gi ekstra mye for det. Er man alene med et barn vil man gjerne ha megler til Ä gjÞre jobben, og i tillegg Þnsker hun nok Ä fÄ mest mulig for huset.

Skrevet

Du trenger ikke si at at du har hÞrt at hun kan selge.men f eks si at huset er helt perfekt for dere sÄ om hun noen gang tenker Ä selge sÄ mÄ hun gjerne ta kontakt.da er det ett kompliment og ikke frekt

Skrevet

Det spÞrs litt nÄr mannen hennes dÞde. Var det sist uke er det frekt. Har det gÄtt f.els ett halvt Är er det ok.

Anonymous poster hash: d6989...484

Skrevet

Hm, vanskelig.

Ville kanskje gjort en henvendlse om det er en stund siden mannen dĂžde og sagt at dere er interessert om hun vurderer Ă„ selge

Skrevet

Jeg ser ikke pÄ det som frekt om dere har tenkt Ä gi ekstra mye for det. Er man alene med et barn vil man gjerne ha megler til Ä gjÞre jobben, og i tillegg Þnsker hun nok Ä fÄ mest mulig for huset.

SĂ„ det er ikke frekt om vi ringer og spĂžr?

Huset ligger pÄ et lite sted. Den er vel ca.15 Är gammelt, men mannen hennes var snekker og ordnet det plettfritt rundt huset. Prisene pÄ det stedet er rundt 3,8/3,9 for nye boliger, sÄ usikker pÄ hva prisen pÄ det huset blir? Vi tenkte Ä ringe Ä spÞrre fÞrst om hun skal selge, da kan hun kontakte megler Ä se hva taksten blir, og da byr vi.

Faren min sier at vi er nok ikke de eneste som er interessert i det huset, det er sikkert.

Hi

Skrevet

Det spÞrs litt nÄr mannen hennes dÞde. Var det sist uke er det frekt. Har det gÄtt f.els ett halvt Är er det ok.

Litt usikker, men det er et par mnd ca.

Hi

Skrevet

Du trenger ikke si at at du har hÞrt at hun kan selge.men f eks si at huset er helt perfekt for dere sÄ om hun noen gang tenker Ä selge sÄ mÄ hun gjerne ta kontakt.da er det ett kompliment og ikke frekt

Dette var et smart rÄd, tusen takk! :)

Hi

Skrevet

SĂ„ det er ikke frekt om vi ringer og spĂžr?

Huset ligger pÄ et lite sted. Den er vel ca.15 Är gammelt, men mannen hennes var snekker og ordnet det plettfritt rundt huset. Prisene pÄ det stedet er rundt 3,8/3,9 for nye boliger, sÄ usikker pÄ hva prisen pÄ det huset blir? Vi tenkte Ä ringe Ä spÞrre fÞrst om hun skal selge, da kan hun kontakte megler Ä se hva taksten blir, og da byr vi.

Faren min sier at vi er nok ikke de eneste som er interessert i det huset, det er sikkert.

Hi

Jeg tror nok om at det var jeg som nylig var blitt enke og folk ringte meg for Ä ville kjÞpe huset mitt, hadde jeg sett pÄ det som litt ufint, og fÞlt meg presset. Spesielt med tanke pÄ at det bare er rykter, og dere ikke vet sikkert at hun har planer om Ä selge huset. Jeg hadde heller ikke solgt huset utenom megler om jeg ikke fikk en fantastisk god pris pÄ det, da hadde jeg heller brukt megler og gÄtt gjennom en vanlig budrunde for Ä slippe unna med minst mulig usikkerhet og arbeid i forbindelse med salget. Det er en del arbeid Ä selge et hus uten megler. Jeg hadde ventet til jeg var mer sikker pÄ at hun vurderte Ä selge.

Skrevet

Litt usikker, men det er et par mnd ca.

Hi

Da synes jeg det er frekt

Anonymous poster hash: b7a9f...909

Skrevet

Vanskelig sak, dette. Hvis det bare er et par mÄneder siden mannen hennes dÞde, kan det vÊre veldig sÄrt hvis andre kommer alt nÄ som "gribber" og vil kjÞpe huset hennes. kanskje hun vil bo i huset en stund til og gÄ igjennom minner osv fra livet de levde sammen i dette huset.

PÄ den annen side kan det hende hun gjerne vil selge huset fort, kanskje hun ikke har rÄd til Ä bo der alene, og kanskje det fÞles stort og tomt og bare Þker savnet etter mannen. Kanksje det kan vÊre en letteÞse for henne Ä selge pÄ enklest mulig mÄtem til noen snille naboer, som selvsagt tilbyr markedspris for huset.

Har dere kondolert og gitt noen oppmerksomhet til henne etter at mannen dÞde? Det hÄper jeg i hvert fall.

Hvis dere har hÞrt noen si at hun vil  selge, kan dere kanksje gÄ bort en dag og si at dere har hÞrt det og spÞrre om hun orker Ä snakke med dere om det siden dere liker huset veldig godt og i sÄ fall kan vÊre veldig interessert i Ä kjÞpe.

Anonymous poster hash: fd15e...2c9
Skrevet

Noen sier det er frekt andre ikke.

Hva hadde dere gjort og tenkt, hvis dere visste at et hus dere har sett pÄ lenge og drÞmt om, kommer for salg? Selv om det er kanskje? Er det ingen som har opplevd det?

Hi

Skrevet

Hva hadde dere gjort og tenkt, hvis dere visste at et hus dere har sett pÄ lenge og drÞmt om, kommer for salg? Selv om det er kanskje? Er det ingen som har opplevd det?

Hi

I en normal situasjon hadde vi nok kontaktet huseier og vist vÄr interesse. Men nÄr det er snakk om dÞdsfall der den ene sitter igjen kan det kanskje fÞles som en sier at gribbene sitter klar for Ä kaste seg over et menneske i en sÄrbar situasjon. NÄr en da i tillegg vil tilby Ä gÄ utenom megler, uten at en vet sikkert at hun Þnsker Ä selge, kan det kanskje oppfattes som om dere har tenkt Ä gjÞre et kupp ved Ä "lure" henne.

Skrevet

Hi

I en normal situasjon hadde vi nok kontaktet huseier og vist vÄr interesse. Men nÄr det er snakk om dÞdsfall der den ene sitter igjen kan det kanskje fÞles som en sier at gribbene sitter klar for Ä kaste seg over et menneske i en sÄrbar situasjon. NÄr en da i tillegg vil tilby Ä gÄ utenom megler, uten at en vet sikkert at hun Þnsker Ä selge, kan det kanskje oppfattes som om dere har tenkt Ä gjÞre et kupp ved Ä "lure" henne.

Nei, selvfÞlgelig ikke. Vi tenkte bare Ä spÞrre om hun skal selge, og ta det derfra og heller ikke foreslÄ noe.

Men fÄr evnt vente til det kommer pÄ Finn.

Skrevet

Kjenner du eller foreldrene dine noen som kjenner henne? Da kan du fÄ dem til Ä hÞre litt, og de kan ogsÄ nevne at dere er veldig interessert i hus i omrÄdet osv.

Hadde min mann dÞdd ville jeg sett pÄ det som frekt om noen ukjente ringte og spurte om huset skulle selges.

Anonymous poster hash: eb319...16f

Skrevet

Hi

Jo. Naboen kom Ä spurte rett etter mamma dÞde. Jeg er attpÄklatt og sÞsknene mine hadde flyttet ut. Vi trengte ikke det store huset bare pappa og jeg, mente naboen. Huset hadde der i mot vÊrt perfekt til hennes sÞnn med familie. Pappa ble veldig sÄret. Han hadde ingen planer om Ä flytte fra huset han og mamma hadde kjÞpt og pusset opp sammen. Jeg hadde holdt meg langt unna. Pappa ble boende i 20 Är til i det huset. 10 Är fram til jeg flyttet ut, og ti Är etter pÄ ren trass for det alle forventet at han skulle flytte.

Skrevet

Ville i sÄ fall ikke spurt om hun skal selge! Ville heller sagt at huset er sÄ fint, sÄ hvis hun noen gang vurderer Ä selge det mÄ hun gjerne ta kontakt. Og helst litt "tilfeldig", hvis du treffer henne ute. Ville ikke ringt. Er for kort tid siden, synes jeg. Kan vÊre veldig sÄrt. Hvis det plutselig legges ut fÄr dere jo bare gi hÞyt nok bud for det, rett og slett. Hvis dere kan og virkelig vil.

Anonymous poster hash: 041d4...b2e

Skrevet

Er altfor kort tid etter dÞdsfallet Ä komme med forslag om Ä kjÞpe, vent litt lengre og ha Þrene Äpne om det skulle bli mer snakk om at hun Þnsker Ä selge. Her er det vikitg Ä ikke presse en som sorger selv om det er drÞmmehuset ditt :) Vis respekt fÞrst og fremst. 

Anonymous poster hash: e57fc...e42
Skrevet

Hi

Jeg hadde fremdeles tenkt at det er frekt

Skrevet

Jeg ville nok ikke ringt og spurt, kan nok virke litt frekt. Og om hun ikke er klar for tanken sÄ kan hun faktisk bli sur og tenke dere er gribber pÄ et vis. Og om hun selger etterhvert kan hun faktisk la vÊr Ä godta budet deres, man kan selge til hvem man vil:)

NÄ som vÄren kommer sÄ er folk mer ute, jeg ville nok gÄtt tur forbi huset nÄr hun er ute og slÄtt av en lite prat, iallefall om dere er bekjente. En kan jo kommentere at hun har sÄ fin hage, for et nydelig vÊr det er i dag, sÄ er praten i gang. Da kan man jo si at du syntes huset er sÄ flott, og si du er datteren til (navnet til din far) og dersom hun skulle vurdere Ä selge en gang sÄ hadde det vÊrt supert om hun sa ifra:) Du kan jo si at du har alltid beundret huset fra du var liten og drÞmt om Ä bo der en gang i fremtiden. Mange Þnsker Ä selge huset sitt videre til noen de liker, som de vet vil ta vare pÄ det. 

Anonymous poster hash: 96a89...45a
Skrevet

Jeg synes ikke det er frekt Ä ringe Ä spÞrre. Men hvis du bor i samme omrÄde kan du kanskje heller nevne det en gang dere treffes?

Anonymous poster hash: bc3a1...c5c

Skrevet

Frekt etter min mening uansett, grusomt nÄr det er ca 2 mnd siden han dÞde - hjelpes!  :frustrert:

Anonymous poster hash: 7c1a7...a12
Skrevet

Frekt etter min mening uansett, grusomt nÄr det er ca 2 mnd siden han dÞde - hjelpes! :frustrert:

Hvor stÄr det 2 mnd?

Skrevet

Frekt etter min mening uansett, grusomt nÄr det er ca 2 mnd siden han dÞde - hjelpes! :frustrert:

Hvor stÄr det 2 mnd?

Du har selv skrevet et par mÄneder pÄ fÞrste side...........

Skrevet

Hvor stÄr det 2 mnd?

Du har selv skrevet et par mÄneder pÄ fÞrste side...........

Ja, et par og ikke to.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...