Gå til innhold

Lavt stoffskifte - vanskelig å bli gravid? ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kam det være vanskelig å bli gravid?

Anonymous poster hash: 22457...3c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ingen problemer med å bli gravid iallefall

Skrevet

Jeg hadde ingen problemer med å bli gravid iallefall

Og du gikk på medisin?

Skrevet

Nei, det gjorde jeg ikke

Skrevet

Jeg ble ikke gravid på medisiner. Når jeg kuttet de ut en uke ble jeg gravid med en gang

Skrevet

Nei, det gjorde jeg ikke

Du hadde lavt stoffskifte,men gikk ikke på medisin?

Skrevet

Jeg ble ikke gravid på medisiner. Når jeg kuttet de ut en uke ble jeg gravid med en gang

Kanskje jeg må slutte da..

På Levaxin.?

Skrevet

Ja det kan være vanskelig og bli gravid når man har lavt stoffskifte. Har du påvist LS skal du ikke stoppe med Levaxin i håp om å bli gravid. Da risikerer du skade på fosteret hvis du skulle bli gravid.

Du skal være optimalt behandlet før du starter prøvingen, dvs en TSH på rundt 0,5.

Skrevet

Jeg har ikke hatt problemer med å bli gravid. Men det er viktig at stoffskifte ditt er godt regulert når du prøver å bli gravid. Som hun over sier, så kan det skade fosteret ved å ikke ta riktig dose medisin. Det er også viktig å kontakte legen din med en gang du blir gravid, siden du ofte må uke dosen når du blir gravid.

Skrevet

Fikk ikke diagnosen før etter at jeg var ferdig med å være gravid

Skrevet

Ja det kan være vanskelig og bli gravid når man har lavt stoffskifte. Har du påvist LS skal du ikke stoppe med Levaxin i håp om å bli gravid. Da risikerer du skade på fosteret hvis du skulle bli gravid.

Du skal være optimalt behandlet før du starter prøvingen, dvs en TSH på rundt 0,5.

Jeg har hatt TSH på mellom 10 og 14 hver gang og aldri hørt at fosteret kunne bli skadet hvis jeg hadde lavt stoffskifte ved unnfangelsen, men at det var viktig å gå på medisiner mens man var gravid. Jeg kuttet ut medisinene samme dagen som jeg fødte på grunn av bivirkninger. Har fire barn og har hatt lavt stoffskifte i i hvert fall 15 år. Ble heller ikke oppdaget før slutten av første svangerskap.

Skrevet

Jeg har hatt TSH på mellom 10 og 14 hver gang og aldri hørt at fosteret kunne bli skadet hvis jeg hadde lavt stoffskifte ved unnfangelsen, men at det var viktig å gå på medisiner mens man var gravid. Jeg kuttet ut medisinene samme dagen som jeg fødte på grunn av bivirkninger. Har fire barn og har hatt lavt stoffskifte i i hvert fall 15 år. Ble heller ikke oppdaget før slutten av første svangerskap.

Veldig skremmende at du ikke har fått beskjed om dette av legen.

Fosteret har ikke egenproduksjon av stoffskiftehormon de første månedene, men er avhengig av mors stoffskifte. Har mor for lavt stoffskifte kan barnet i verste fall bli hjerneskadet.

http://legeforeningen.no/Fagmed/Norsk-gynekologisk-forening/Veiledere/Veileder-i-fodselshjelp-2014/Tyreoideasykdommer-under-graviditet-og-fodsel/

http://www.unn.no/fastlegenytt/svangerskap-og-hypothyreose-article98775-24459.html

Skrevet

Ble gravid på første forsøk nå sist. Går på levaxin:-)

Anonymous poster hash: 6fb89...49f

Skrevet

Fikk lavt stoffskifte når eldstegutten var baby. Har fått to barn etter det, og har ikke brukt lang tid på prøvingen. Har gått på Levaxin i begge de to siste svangerskapene.

Anonymous poster hash: e6795...141

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...