Gå til innhold

hva er viktigst? penger eller korte dager i bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå: tjener 450.000. Jobber 8-16, 60 min til jobb inkludert levering i bhg. Så drar 07.00 (bhg. 07.15) og hjemme 17.00 (bhg. 16.45)

Har vel og merke fri hver helg, røde dager osv...

Alternativ: Finne en jobb her jeg bor. Blir nok en 8-16 jobb dette også, pga jeg ikke kan jobbe helger og kvelder. Men da kan jeg levere 07.45 og hente 16.15.

Går ned i lønn, helt garantert.

Bytte? Eller redusert stilling i nåværende jobb? Blir jo ikke kvitt pendlingen da. Og med utgifter til bensin, veksted osv er det kanskje bedre å bytte jobb? Tenker jeg går ned i lønn ca 100.000 i året. Men med 80% stilling og derav 20% mindre lønn, pluss bensin ca. 30.000 i året. Pluss slitasje på bilen.

Er det best å bytte? Trivsel er så som så. Selve jobbyttet er uproblematisk sånn sett. Er alene, ikke aktuelt med far som henter/leverer.

Anonymous poster hash: 7b6ab...1ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok byttet jobb ja. Jeg får iallefall forferdelig dårlig samvittighet om dagene blir for lange i bhg. Ikke fordi samfunnet "krever" det, men fordi JEG selv vil tilbringe mer tid med barnet mitt. Jeg er alene jeg også og har ingen til å ta over henting/levering.

Hvis du tenker at det vil gå rundt økonomisk i ny jobb så hadde jeg ikke tvilt på at jobb bytte ar best. Kanskje er du heldig å få en jobb med noe høyere lønn enn du forventer også. Eller er du så ny-enslig at du kan søke os og ta en videreutdanning? :)

Anonymous poster hash: d99d9...8af
Skrevet

Bytte! Stakkars barn sier bare jeg. Ergo omtrent ikke hjemme og rimelig tragisk å være i barnehagen fra 7.15-16.45. 9,5 timer. 2 timer lengre enn mange arbeidsdager.

Anonymous poster hash: 0b619...275

Skrevet

Hvor gammel er barnet?

Mange eldre barn liker å være lenge i barnehagen.

Men i ditt tilfellet hadde jeg byttet jobb for å slippe stresset med lang reisevei. I tillegg ville jeg vært nærmere om ungen blir syk/skadet i barnehagen og også tenkt langsiktig til ungen skal starte på skolen.

Anonymous poster hash: ef5da...ffb

Skrevet

De fleste som svarer sier bytt. Tror allikevel de fleste ikke hadde byttet. Gå ned i lønn , samt slutte i en jobb man trives for å spare 30 min morgen og 30 min ettermiddag. er man alene trenger man også pengene . En ting er å ha lange dager i bhg fordi foreldre jobber , noe helt annet med lange dager fordi foreldre ønsker fri

Anonymous poster hash: 183c1...4ae

Skrevet

Jeg har byttet jobb av samme grunn. Gikk fra lederstilling til ordinær saksbehandling. Ned i lønn og status. Aldri angret på valget. Bruker masse tid på barna, elsker det! Skal jobbe mer når barna er store. Og ja da, dette er ikke likestilling, men jeg driter i det.

Anonymous poster hash: 44aab...420

Skrevet

De fleste som svarer sier bytt. Tror allikevel de fleste ikke hadde byttet. Gå ned i lønn , samt slutte i en jobb man trives for å spare 30 min morgen og 30 min ettermiddag. er man alene trenger man også pengene . En ting er å ha lange dager i bhg fordi foreldre jobber , noe helt annet med lange dager fordi foreldre ønsker fri

Anonymous poster hash: 183c1...4ae

For et barn er dagen like lang uansett hva foreldrene gjør. Forskjellen ligger i hvorvidt foreldrene burde ha dårlig samvittighet, ikke i hvordan det oppleves for barna. (Med mindre man sier til dem at "I dag må du være lenge i barnehagen for jeg orker ikke å ha deg hjemme". Men det er det vel ingen som gjør...)

Anonymous poster hash: 23c90...b6d

Skrevet

Ville byttet. Jeg jobber selv i barnehage og ser stor forskejell på barn som er så lange dager vs de med korte når det gjelder stressnivå og trivsel og hvor harmoniske de er. De blir slitne av så lange dager

Anonymous poster hash: 097b4...c33
Skrevet

Jeg ville byttet, så fremt jeg ikke var avhengig av de ekstra pengene.

Skrevet

Jeg ville byttet. Jeg er så glad jeg har muligheten til å variere barnas dag, altså at vi har noen korte dager og noen få dager som må være fra 7-5. Heldigvis mest av korte dager, da lever jeg 8-9-10 og henter 2-4, alt ettersom. For meg har ikke den muligheten noe pris. Men så tenker jeg litt at det er meg om det. Vi har alle våre verdier.

Anonymous poster hash: 97150...df4

Skrevet

Jeg ville byttet. Jeg er så glad jeg har muligheten til å variere barnas dag, altså at vi har noen korte dager og noen få dager som må være fra 7-5. Heldigvis mest av korte dager, da lever jeg 8-9-10 og henter 2-4, alt ettersom. For meg har ikke den muligheten noe pris. Men så tenker jeg litt at det er meg om det. Vi har alle våre verdier.

Men jeg må bare legge til at vi er to, og alle har dessverre ikke samme mulighet, så å legge all vekt på verdier blir ikke helt riktig.

Skrevet

Byttet, for din egen del. Det er så uendelig mye bedre å ha en jobbi nærheten. Roligere morgener, mer tigjengelig, rett og slett bedre livskvalitet.

Anonymous poster hash: 83b0e...060

Skrevet

Er det egentlig noe å lure på? Går ikke barna alltid først?

Anonymous poster hash: 71119...b41

Skrevet

Hadde absolutt byttet så lenge du klarer det økonomisk

Skrevet

Kortere dager i bhg såklart.

Skrevet

Jeg byttet veldig godt betalt jobb med en del reising og mye stress med vanligere jobb,mindre stress men mindre betalt,også kortere arbeidsdager. Jeg har ikke angret ett sekund. Mye bedre for meg,barna og hverdagen.

Anonymous poster hash: 3752b...216

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...