Gå til innhold

Hvordan er arbeidstida til dere som har små barn og er ped leder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal begynne igjen til høsten etter permisjon og lurer på hvordan dette skal løses.

Eldste begynner på skole og SFO. Ettåringen i barnehage, pappen skal ha perm en dag i uken. Mannen begynner kl 7.30 på jobb, og er tømrejobben langt vekke må han kjøre tidligere og kommer hjem sent. Slutter kl 16 men så skal han jo komme seg hjem og.

Altså, all henting å levering står på meg, har ti-femten min til jobb med bil.

Til nå har jeg jobbet 7.45-14.15 eller 10-16.30. Omtrent bare yttervakter fordi det er visst d pedledere gjør på denne arbeidsplassen.

Hvordan skal jeg løse hverdagen ??

Anonymous poster hash: 8da28...acb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SFO stenger 16.15 og bhg har åpent 7.30-16.30.

Skrevet

Mine arbeidstider er som regel 07.00-13.30, 10.00-16.45 og 08.30-15.30 som pedleder.

Anonymous poster hash: f65d3...d3d

Skrevet

Og kan forstå hvorfor pedleder skal gå yttervakter, men synes det er en uting likevel. Det er slitsom å ha sånne vakter over tid og det vanskeliggjør det om man har egne barn og familie. Ville tatt det opp med leder.

Anonymous poster hash: f65d3...d3d

Skrevet

Jeg jobber 0700-1430 eller 0900-1630. SFO stenger 1630, så førsteklassingen min må vente utenfor i cirka et kvarter til jeg kommer. De minste har jeg i samme barnehage som meg pga at ellers kunne jeg ikke hentet og levert.

Anonymous poster hash: 4de62...032

Skrevet

Ja ville høre andres tider for å ha forslag til styrer

Skrevet

Denne tråden er SÅ typisk. "Hvordan skal mors arbeidsgiver belemres mest mulig slik at fars arbeidsgiver slipper å forholde seg til at han har barn?"

Er det rart småbarnsmødre er upopulær arbeidskraft?

Anonymous poster hash: ae075...3a4

Skrevet

Far kunne selvfølgelig ordnet seg slik at han tar fri på morgen eller ettermiddag men da må han gå ned i jobb. Ingen mulighet for fleksitid på en byggeplass, der er tiden 7.30-16 uansett.

Skrevet

Jeg jobber enten

07.00 - 13.30

07.30 - 14.00

09.00 - 16.00

09.30 - 16.30

Vi har heller ingen midtvakter

Anonymous poster hash: 4062a...17c
Skrevet

Hvorfor i all verden skal pedledere bare gå yttervakter? Be om fast midtvakt hver dag :)

Anonymous poster hash: d7cf2...826

Skrevet

Hvorfor i all verden skal pedledere bare gå yttervakter? Be om fast midtvakt hver dag :)

Hos er det fordi at pedledere har kortere vakter enn assistenter, og da går det rett og slett ikke opp om pedledere skal ha mellomvakter

Anonymous poster hash: 4062a...17c

Skrevet

Mine arbeidstider:

07:30- 13:00/15:00

08:00- 15:00

09:00- 16:30

Blir lange dager for egne barn i barnehagen, vi er avhengige av at en leverer og den andre henter så lenge jeg er ped.leder!!

Anonymous poster hash: 6cab8...c1b
Skrevet

Mine arbeidstider:

07:30- 13:00/15:00

08:00- 15:00

09:00- 16:30

Blir lange dager for egne barn i barnehagen, vi er avhengige av at en leverer og den andre henter så lenge jeg er ped.leder!!

Glemte å si at jeg bare har to timer ubundet tid i uka, har de to andre timene innbakt for å lette samarbeidet med andre på arbeidsplassen

Skrevet

Jeg jobber alle tre vaktene:

TV: 7.00-13.00

MV: 8.30-15.45

SV: 10.00-17.00

Mannen leverer når jeg har tidligvakt og henter når jeg har seinvakt, alle andre runder tar jeg. Mannen måtte ha fikset med sin arb.plass om de hadde gjort d umulig for han å stille opp!

Anonymous poster hash: ac111...baf

Skrevet

Fordi det er spesielt viktig at ped.leder treffer foreldre og barn i leverings/hentesituasjoner. Ellers vil det være mange av foreldrene som aldri ville treffe ped. Leder...

Anonymous poster hash: d68f4...f86

Skrevet

Far kunne selvfølgelig ordnet seg slik at han tar fri på morgen eller ettermiddag men da må han gå ned i jobb. Ingen mulighet for fleksitid på en byggeplass, der er tiden 7.30-16 uansett.Anonymous poster hash: 8da28...acb

Far har like mye rett på tilrettelagt arbeidstid som mor har. Selv om han jobber på en byggeplass. Han kan selvfølgelig be om å få starte till senere eller gå litt tidligere enkelte dager. Far skal da ikke ha en arbeidstid på 8,5 timer HVER DAG. Det betyr jo at han samlet sett jobber overtid overtid i løpet av en uke.

Du kan selvfølge også be om Tilrettelagt arbeidstid for å hente/levere i barnehage. Du kan i imidlertid ikke forvente å kun få gå midtvakter.

Anonymous poster hash: fc294...415

Skrevet

Fordi det er spesielt viktig at ped.leder treffer foreldre og barn i leverings/hentesituasjoner. Ellers vil det være mange av foreldrene som aldri ville treffe ped. Leder...

Anonymous poster hash: d68f4...f86

Helt seriøst. Er det noen som tilbringer mye tid med barna er det assistentene. Vil foreldrene snakke med pedleder får de avtale tid. Dummeste argument. Assistentene er mye mer med barna. Pedlederne er på møter og har plantid og alltid noe.

Anonymous poster hash: 1411c...26b

Skrevet

Hos oss jobber ped leder;

7-13.30

8-16

9.30-16.30.

Dette fungerer til oss og du som forelder vil møte ped leder flere ganger i løpet av uka.

Anonymous poster hash: f15e5...fd5

Skrevet

Jeg jobber

Tv:0730-15

Mv 8-1530

Sv 9-1630

Er pedleder og møter alle foreldre flere ganger i uka med dette vaktsystemet.

Anonymous poster hash: 0c350...ec7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...