Gå til innhold

Er det mye mer jobb med to VS en katt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en kattunge på fire måneder, og vurderer å etterhvert få oss en til slik at katten slipper å være så mye alene på dagtid (innekatt). Dere som har to katter, hvor stor er forskjellen på en og to katter? Vi synes foreløpig det er lite jobb og mye kos med den vi har. Er det problematisk å få en kattunge til når den vi har er f.eks 7-8 måneder, tror dere? Det er en hannkatt og den skal kastreres. Vi tenker å få oss en katt med noenlunde likt gemytt. :)

Anonymous poster hash: b0e57...f07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil faktisk tørre å påstå at det er mindre. Fordi om du finner 2 som fungerer sammen. Så vil de oppholde hverandre mye. Vi har og har alltid hatt 2 stykk. Og hos oss fungerer det utrolig bra. Så jeg vil anbefale det på det sterkeste.

Det eneste er jo

En ekstra kattekasse inne ( må ha 1 for hver katt + 1 ekstra om det skal være optimalt

1 ekstra forsikring

Litt mer kostnader med tanke på mat osv. Men det er ikke eksakt mengder kattene spiser.

Annet enn det er det dobbelt kos, dobbel morro og dobbel herlighet :D

Anonymous poster hash: 556e1...d12

Skrevet

Ville forresten ikke ventet med å skaffe den andre. Dess tidligere de settes sammen, dess bedre har det en tendens til å gå. Og er de jevnaldrende ( ikke mer enn 4 mnd +- den andre. Så pleier det å gå veldig bra :)

Anonymous poster hash: 556e1...d12

Skrevet

Ville ikke hatt én alene, siden det er så mange timer de er alene om dagen. Merker ingen forskjell fra 1-4 som jeg har nå, utenom mat- og veterinærutgifter.

Anonymous poster hash: 876d0...f4c

Skrevet

Forskjellen på en og to kattunger er at to kattunger leker med hverandre og det kan bli mye herjing. Men det er til det positive for kattene og man kan gjerne ha to hvis man synes det er greit. Skaff gjerne nr to så raskt som mulig da de lettere kan knytte bånd når de møtes i ung alder.

Skrevet

Jeg har to(+hund) kjetta er 8 år og hannkatten er 10 mnd. De går overhode ikke sammen. Mens bikkja og hankatten sover i samme kurv. De går inn og ut som det passer dem via katteluka.

Hankatten tror forresten han er hund.

Ville skaffa en katt til nå, da har du bedre utg.pkt for at de blir venner

Anonymous poster hash: 414c1...da9

Skrevet

Takk for svar, alle. :) Ser absolutt verdien i å få en til så fort som mulig. Grunnen til at vi må vente er at den type katt vi ønsker oss ikke er leveringsklare før i juni, og litt med tanke på økonomi. Slike katter koster en del. Det er (tro det eller ei) lite kattungekull her vi bor, og siden vi har en rasekatt fra før er det greit å få en som har større sannsynlighet for å være lik i gemytt og aktivitetsnivå. :)

Anonymous poster hash: b0e57...f07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...