Gå til innhold

Utroskap og barn på samme avdeling 👶🏻

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min første store kjærlighet var utro med en kvinne på jobben. Hun var også i ett forhold med sin nåværende mann og de har fått to barn sammen i ettertid. Jeg og min eks var sammen en liten stund etterpå men jeg avsluttet forholdet pga sviket til tross for at jeg elsket han. To år senere møtte jeg min nåværende mann og vi har nå to barn sammen.

Denne kvinnens barn og mine barn har nå startet på samme avdeling i barnehagen. Hun vet godt hvem jeg er, det samme vet mannen hennes. Jeg vil helst ikke ha noe med henne å gjøre. Vil ikke se henne vil ikke forholde meg til henne. Jeg er glad hun var utro med min eks slik at jeg forsto hvilken dritt han var og at jeg derfor møtte min nåværende mann. Samtidig var dette en jævlig del av livet mitt så jeg har ikke glemt hva de to gjorde mot meg, mot selvfølelsen min. Det tok meg noen år å innse at det ikke var meg men eksen som var en dritt.

Hvordan forholder jeg meg til henne? Gå med hodet hevet og late som ingenting? Smile og være hyggelig? Hun er ei surmule så spørs om jeg får ett hei tilbake. Dette gjelder ikke bare mot meg men alle (sier andre om henne). Jeg har aldri sett de smile verken hun eller mannen, aldri hørt de snakke med de andre på avdelingen heller.

Tips?

Anonymous poster hash: 2026b...a3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å smile. Hadde hun sagt hei, hadde jeg svart men ikke noe mer.

Anonymous poster hash: a83a4...fb9

Skrevet

Hadde glatt oversett henne, men vært normalt hyggelig med mannen hennes. da han er uskyldig oppi dette. 

hadde hun sagt hei, hadde jeg svart hei tilbake, men ikke innledet noe mer

Skrevet

Hun burde bytte barnehage!

Det der hadde jeg fadern ikke orket.

Anonymous poster hash: f722a...a42

Skrevet

Hadde smilt og nikket. Water under the bridge, livet er for kort osv osv. Ingen av dere kommer til å ville ønske noe mer, så for barnas og alle andres skyld ville jeg holdt kjølig men vennlig avstand.

Skrevet

Hun unngår deg, kan du ikke bare ignorere henne? Eller smile et høflig halvsmil en gang i blant

Anonymous poster hash: 57c8e...add

Skrevet

Hun unngår nok meg men hun er ikke på hils med andre i barnehagen heller har jeg lagt merke til. Hun går bare rett forbi uten å hilse på noen av de andre. Hennes mann unngår meg nok også da jeg vet han har vært utro med en tidligere kollega av meg. Da min gamle kollega fortalte meg hvem hun hadde hatt sex med måtte jeg bare måpe. Jeg fortalte henne at min eks og at denne dama hans hadde vært utro med hverandre. Min gamle kollega snakket med denne mannen om det å han bekreftet at hans kjæreste hadde vært utro. Så han er kanskje redd for hva jeg vet og vil fortelle😆.Utrolig teit hele greiene men jeg er over det og kommer ikke til å fortelle om hva jeg vet. Det fristet en gang å fortelle min eks sin elskerinne om utroskapen for hevn men jeg er rett og slett mer voksen enn det. Det fryder meg innvendig men det er det. Disse to har tydeligvis ett forhold jeg ikke misunner dem.

Ingen som tre her å bytte barnehage. Det blir ingen cat fight av dette for å si det slik 😆.

Hi

Skrevet

Hun unngår nok meg men hun er ikke på hils med andre i barnehagen heller har jeg lagt merke til. Hun går bare rett forbi uten å hilse på noen av de andre. Hennes mann unngår meg nok også da jeg vet han har vært utro med en tidligere kollega av meg. Da min gamle kollega fortalte meg hvem hun hadde hatt sex med måtte jeg bare måpe. Jeg fortalte henne at min eks og at denne dama hans hadde vært utro med hverandre. Min gamle kollega snakket med denne mannen om det å han bekreftet at hans kjæreste hadde vært utro. Så han er kanskje redd for hva jeg vet og vil fortelle.Utrolig teit hele greiene men jeg er over det og kommer ikke til å fortelle om hva jeg vet. Det fristet en gang å fortelle min eks sin elskerinne om utroskapen for hevn men jeg er rett og slett mer voksen enn det. Det fryder meg innvendig men det er det. Disse to har tydeligvis ett forhold jeg ikke misunner dem.

Ingen som tre her å bytte barnehage. Det blir ingen cat fight av dette for å si det slik .

HiAnonymous poster hash: 2026b...a3a

Kanskje hun ikke hilser på de andre damene fordi hun har lagt seg etter deres menn også.

Huff, nå var jeg slem

Anonymous poster hash: 8b1d7...700

Skrevet

Enig med en over her. Er vel ikke noe i veien for å overse henne. Vær hyggelig mot ungene og ekstra hyggelig mot mannen hennes? Gjør vel ikke noe om hun føler seg truet og usikker av at du ikke er hyggelig mot henne, men mot mannen hennes. Selv om det bare er høflighet, blir hun nok usikker på hvor hun har deg. Det syns jeg ikke gjør noe etter alt hun lot deg gå gjennom. Eller så kan du alltids heve deg over fortiden og være en bedre person enn henne ved å faktisk være høflig mot henne. Du taper ingenting ved å fremstå som den tilgivende parten i dette.

Skrevet

Jeg ser ikke problemet. Det var din eks som var ansvarlig for deg, og ikke hun.

Av hensyn til barna dine, oppfør deg mot henne som mot andre.

Hun bryr seg antagelig minimalt, og hvis du skal surmule og være bitter nå så blir det bare deg det blir kjipt for. Litt som å drikke gift og håpe at noen andre skal dø av det.

Skrevet

Smil og vær høffelig. Prøv å lat som ingenting. Prøv å hev deg over det.

Skrevet

Smil, vær høflig og vis at du hevder deg. St de ikke "gidder" hilse på noen får så være, det er jo bare deilig om du har den effekten på dem! :D De velger å være sure, da slipper jo du å være sur for at de skal bli det!

Anonymous poster hash: ee231...a58

Skrevet

Jeg ser ikke problemet. Det var din eks som var ansvarlig for deg, og ikke hun.

Av hensyn til barna dine, oppfør deg mot henne som mot andre.

Hun bryr seg antagelig minimalt, og hvis du skal surmule og være bitter nå så blir det bare deg det blir kjipt for. Litt som å drikke gift og håpe at noen andre skal dø av det.

Veldig enig. Det var min eks som var dritt mot meg men jeg liker henne ikke. Med tanke på at jeg vet de begge har vært utro mot hverandre går jeg med hodet litt ekstra hevet. Jeg fant meg ikke i å bli bedratt å gjorde det slutt. Det er jeg litt stolt av selv om jeg elsket drittsekken. Stolt av ny mann og barn. Så i grunn er nok det beste å ha nesen i været og late som ingenting. Ikke stifte noe vennskap men bare være vanlig.

Hi

Skrevet

Forhold deg som til andre.

Enig. 👍 selv om det sikkert kan være vanskelig.
Skrevet

Jeg hadde ikke klart å forholde meg til henne som andre... For meg hadde hun vært luft! Usynlig. Hadde hun sagt hei hadde jeg demonstrativt snudd fjeset andre veien eller himlet med øynene til henne.. Tåpelig kanskje- men hun fortjener ikke å bli behandlet likt. Ja, jeg er sær

Anonymous poster hash: 2545e...ff4

Skrevet

Føler med deg - her var mannen utro med ei som er familievenn til hans familie, blir invitert overalt og bor i samme nabolag. I tillegg går hennes barn på nøyaktig samme aktiviteter som mine, så jeg må omgås kjerringa flere ganger i uka og i samtlige familieselskaper til mannens familie (konfirmasjoner, dåp osv). Hun oppfører seg også skikkelig hurpete mot meg, ser stygt , hilser aldri osv. Klem sendes.

Anonymous poster hash: 0488d...673
Skrevet

Jeg hadde ikke klart å forholde meg til henne som andre... For meg hadde hun vært luft! Usynlig. Hadde hun sagt hei hadde jeg demonstrativt snudd fjeset andre veien eller himlet med øynene til henne.. Tåpelig kanskje- men hun fortjener ikke å bli behandlet likt. Ja, jeg er sær

Jepp, tåpelig! Er du på ungdomsskolen enda?

Anonymous poster hash: 813d7...bd6

Skrevet

Vel, sånn er det å bli voksen.  Man må forholde seg til folk man egentlig ikke ønsker å forholde seg til.  Dere trenger ikke å bli bestevenner, ei heller å bruke tid på small-talk i garderoben, men vis at du er voksne og hils som du hilser på andre foreldre som du ikke har noe forhold til, snakk hyggelig med barna og konverser med henne på en nøytral hyggelig måte de gangene du må det.  Hun har strengt talt ikke gjort deg noe, det er eks'n din som var drittsekken, selv om hun ikke høres så sjarmerende ut hun heller.  Ikke gidd å "hevne deg" med å være ekstra hyggelig mot mannen hennes, det setter deg ned på et nivå som voksne oppegående mennesker ikke bør sette seg.  

Skrevet

Jeg er ikke et større menneske enn at jeg hadde behandlet henne som luft.

Hun var en del av det vonde som skjedde og hun er en del av grunnen til at du led.

Av den enkle grunn: Luft!

Anonymous poster hash: b40b4...4c6

Skrevet (endret)

For dine og hennes barn sin skyld oppfører du deg som du gjør overfor de andre foreldrene. Dine barn skal da vel ikke se at de har en idiot som mor? Tro meg, de merker det og vil nok spørre seg selv hvorfor du ikke er trivelig eller hilser på mammaen til Tobias. Du hilser jo på alle andre... Ikke la barna dine godta at det er ok å stenge ute andre.

Hevnen din har du fått. Hun og mannen har det nok ikke bra sammen og om hun oppfører seg slik du beskriver, har ikke hun det noe særlig med seg selv.

Endret av Mamma til 2 søte
Skrevet

Jaja, det slår ikke min historie..

Jeg fant ut at min mann holdt på med flere damer, det ble brudd, et stygt et. Plutselig en dag jeg var å leverte datteren i bhg var ene damen der! Hun var begynt som assistent..Jeg var helt målløs og ante ikke hva jeg skulle si, eller hvordan jeg skulle reagere. Jeg husker faktisk ikke helt hva jeg sa, men jeg oppførte meg. Hun kom til meg og unnskyldte, prøvde å forklare osv, men jeg bare avfeide henne og sa jeg ikke ville snakke om det.

Like plutselig som hun var begynt der, var hun borte, jeg vet ikke hvorfor, men glad var jeg! Tanken på at hun skulle ha noe med min datter å gjøre var helt forferdelig!

Anonymous poster hash: 041b6...426

Skrevet

Mulig det.

Burde kanskje heller vokse opp å invitert henne på jentekveld mens vi snakket om hvordan exen var i senga?

Skrevet

Himmel...er det noe rart det er krig i verden. 

Din ex sitt ansvar å stå til rette for deg. Ikke dama.

Barna går i samme barnehage. Skal dere forhindre at de leker med hverandre og? Hva om de en dag kommer å har funnet ut at de skal være med hverandre hjem?? Begynner de på samme skole vil de vel følge hverandre i maaange år..?

Presenter deg, og si at dere begge er klar over at dere ikke har den beste fortiden- men, ettersom barna nå deler hverdag vil du velge å se fremover. Deretter oppfører du deg "blid og hyggelig". Da kan du heve hodet. Man går ikke med hevet hode fordi man er hevngjerrig og opphengt i fortiden. 

Anonymous poster hash: b0506...314
Skrevet

Mulig det.

Burde kanskje heller vokse opp å invitert henne på jentekveld mens vi snakket om hvordan exen var i senga?

For i din verden er det ingen mellomting?

Forresten: Å himle med øynene mot andre personer i voksen alder...vel, det sier mest om deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...