Gå til innhold

Er det saman heng mellom puls og blodtrykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 85 i puls, har lege på sofaen siste 10 minutta. Er gravid med tvillingar i veke 36 og føler meg heilt elendig. Kan pulsen seie noko om blodtrykket? Kan det vere fødeblodtrykket som kjem i sofall? Har hatt kjempefint blodtrykk heile graviditeten, på grensen til lavt faktisk. Men no brukar kroppen lang tid på å roe seg ned etter at eg har hatt store fysiske utskeiingar som td ete middag og gå på do. For ikkje å snakke om å dusje😨.

Anonymous poster hash: 29ffe...a92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, den har en sammenheng. Har du lavt blodtrykk kan hjertet kompensere ved å pumpe raskere. Du får med andre ord raskere puls. Men høyt blodtrykk pleier ikke å gi lav puls.

Anonymous poster hash: 38506...57d

Skrevet

Lavt blodtrykk gir ofte høy puls

Anonymous poster hash: 10b31...23b

Skrevet

Ok, Tusen takk for svar:-)

Anonymous poster hash: 29ffe...a92

Skrevet

Jeg har høy puls, men perfekt blodtrykk.. Alltid vært sånn.. Uansett hvor syk jeg er eller om jeg er gravid, i god form eller dårlig form er blodtrykket mitt perfekt.. Hvilepulsen er høy, uansett..

Anonymous poster hash: 19f9e...3f2

Skrevet

Jeg har høy puls, men perfekt blodtrykk.. Alltid vært sånn.. Uansett hvor syk jeg er eller om jeg er gravid, i god form eller dårlig form er blodtrykket mitt perfekt.. Hvilepulsen er høy, uansett.. Anonymous poster hash: 19f9e...3f2

Sånn er det med meg også.. Har høy puls (grunnet angst) og hvilepulsen ligger gjerne rundt 88, men selv igjennom 4 svangerskap har jeg hatt "nydelig blodtrykk", som legen sier :P

Anonymous poster hash: f186e...019

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...