Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #1 Skrevet 10. mars 2016 Syns det er litt komisk rett og slett! Jeg er 25 år og har et barn på 6 år. Er gift med pappaen hans. I årene som har gått har jeg valgt å ta utdannelse og få fast jobb fremfor å få flere barn på rappen. 1 barn er nok når man er så ung tenkte jeg. Venter nå nr. 2, med samme pappen og folk blir jo helt sjokkerte! Er det virkelig så uvanlig?! Lege, jordmor, gynekolog, tannlegen(!), "alle" spør faktisk om det er med samme mann. Og for de som ikke har barn med samme mann, hva svarer man da liksom? "Nei, traff en ny en for noen år siden". Blir jo veldig personlige samtaler av det.. Er det et vanlig spørsmål? Flere enn meg som opplever det? Anonymous poster hash: ca895...3a8
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #2 Skrevet 10. mars 2016 De spør vel fordi det er like vanlig med som uten. Tviler på at de blir sjokkerte, men det er vanlig å spørre. Anonymous poster hash: 1ca91...561
Gjest Antarctica Skrevet 10. mars 2016 #3 Skrevet 10. mars 2016 Å ha lang avstand mellom barna er vel grunnen til at mange tror det er ny mann?
Syngensang Skrevet 10. mars 2016 #4 Skrevet 10. mars 2016 Det er vel relativt vanleg at dei som får barn som 19åring ikkje held saman med barnefaren resten av livet, så det at du var så ung med nr 1 pluss at det er 6 år mellom nr 1 og 2 gjer vel at folk nærmast går utifrå at du har born med to forskjellige. Men syns no igrunn folk kan la vere å spørre om slikt om dei ikkje har noko med det. Er ikkje alt ein treng å blande seg opp i☺.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #5 Skrevet 10. mars 2016 Jeg var 19 når jeg fikk barnet mitt. Nå er jeg 31 og er ikke sammen med barnefar. Vi møttes når jeg var 22 og han var 21 så han er som en far for henne. Men har faktisk aldri fått spørsmål om han er far eller ei. Men i disse dager planlegger vi et felles barn og regner med spørsmålene kommer da. Da blir det jo hvertfall 13 år ++ mellom nr 1 og nr 2 Anonymous poster hash: 3f60d...e6b
Ileus Skrevet 10. mars 2016 #6 Skrevet 10. mars 2016 Jeg har også mange år mellom de to eldste og tvillingene, har fått det spørsmålet mange ganger. Så gikk det en faen i meg, nå svarer jeg alltid "Aner ikke"
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #7 Skrevet 10. mars 2016 Mannen min får ingen reaksjoner på at han har fem barn, men at alle har samme mor er visst kjemperart. Anonymous poster hash: dad0e...907
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #8 Skrevet 10. mars 2016 Har 5 barn med samme mann. Ikke bare syns folk det er ok å spør pm noe så personlig, men de blir også sjokkert når jeg svarer ja. Anonymous poster hash: af308...658
Gjest Antarctica Skrevet 10. mars 2016 #9 Skrevet 10. mars 2016 Har 5 barn med samme mann. Ikke bare syns folk det er ok å spør pm noe så personlig, men de blir også sjokkert når jeg svarer ja. Anonymous poster hash: af308...658 Hva om du sier: "Mannen min er far til de fleste av dem, men ikke til nr 3!"
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #10 Skrevet 10. mars 2016 Lurer mest av alt på hvilke mennesker du har som lege og jordmor som spør om noe sånt...For ikke snakke om tannlegen! Anonymous poster hash: c1b10...40a
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #11 Skrevet 10. mars 2016 Jeg er 30 år, ett barn på 10 og ett på 4 med mannen jeg er gift med. Har opplevd spørsmålet, men aldri opplevd at folk blir sjokkerte over at svaret. Veldig uprofesjonelt av jordmor, lege og resten av gjengen og bli sjokkert over noe sånt. Anonymous poster hash: f04fb...b77
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #12 Skrevet 10. mars 2016 Det er utrolig uhøflig! At folk får seg til å spørre om slikt... Du burde svare "nei, jeg bare puler rundt". Anonymous poster hash: f7a83...10f
kosemamma<3 Skrevet 10. mars 2016 #13 Skrevet 10. mars 2016 Liker ikke at folk spør meg om det! Jada, de har samme far, men synes likevel ikke at det er noe å spørre om. Hvorfor i all verden lurer de på det?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #14 Skrevet 10. mars 2016 Jeg er enslig mor til 2 barn, med 6 år mellom. Så de fleste antar at det er 2 fedre. Anonymous poster hash: 3542c...160
Hikken Skrevet 10. mars 2016 #15 Skrevet 10. mars 2016 Jeg har også mange år mellom de to eldste og tvillingene, har fått det spørsmålet mange ganger. Så gikk det en faen i meg, nå svarer jeg alltid "Aner ikke" Hahaha!! Får ofte samme spørsmålet selv (har en på 7,5 og venter nummer to om et par-tre uker - med samme mann), og svarer alltid høflig at joda, det er med samme mann. Føler nesten at jeg blir stående og unnskylde meg for at det har blitt mange år mellom barna (studier og slikt som har tatt noen år). Tror jammen meg jeg skal kopiere ditt svar
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #16 Skrevet 10. mars 2016 Eg har 4 med samme pappa.er gift med han..har opplevd det samme som deg..når eg seier eg har fire barn så spørr dei om det er med samme far..er egentlig ett personleg ting,men folk spør alikevell..og alle blir like sjokka når eg svarer Anonymous poster hash: bacb3...63f
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #17 Skrevet 10. mars 2016 Jeg har 4 barn, det er 18 år mellom eldste og yngste. Har aldri fått spørsmål om dette. Men har litt liten omgangskrets da. Uproft uansett av helsepersonell etc. Anonymous poster hash: 26c16...973
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #18 Skrevet 10. mars 2016 Jeg har 4 barn, det er 18 år mellom eldste og yngste. Har aldri fått spørsmål om dette. Men har litt liten omgangskrets da. Uproft uansett av helsepersonell etc. Anonymous poster hash: 26c16...973
*Miss Marple* Skrevet 10. mars 2016 #19 Skrevet 10. mars 2016 Jeg har 'to kull' med mange års mellomrom og har kun fått spørsmålet en gang, og det var helserelatert. Kanskje jeg er heldig med omgangskreten min?
Kremtopp Skrevet 10. mars 2016 #20 Skrevet 10. mars 2016 (endret) Jeg er 27 år og mor til 4, fikk min siste etter fylte 24 og det spørsmålet har jeg fått ofte. Synes det er litt morsomt, særlig når jeg svarer at ja, alle har samme far og man ser hvor overasket personen/-e blir over svaret. Har gått en faen i meg også noen ganger og da pleier jeg å svare "jaaa, så vidt jeg vet" 😂 Endret 10. mars 2016 av Kremtopp
Kremtopp Skrevet 10. mars 2016 #22 Skrevet 10. mars 2016 Jøss, hva slags folk omgås dere? Hva har det med saken å gjøre? Vel for å svare på det urelevante spørsmålet ditt, slike spørsmål får jeg fra alle, gamle som unge.
sug lut Skrevet 10. mars 2016 #23 Skrevet 10. mars 2016 Jøss, hva slags folk omgås dere? Hva har det med saken å gjøre? Vel for å svare på det urelevante spørsmålet ditt, slike spørsmål får jeg fra alle, gamle som unge. Vel, det har jo noe med saken å gjøre, siden det slett ikke er alle som får den typen invaderende spørsmål. Enten inviterer du til overtramp eller omgås bøfler.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #24 Skrevet 10. mars 2016 Helsepersonell, altså jordmor, lege og så videre, SKAL faktisk spørre om det er samme far. Dette henger sammen med faren for blant annet svangerskapsforgiftning. Hvis man ikke hadde det første gang, og er gravid med samme mann, er risikoen svært liten for at mor utvikler svangerskapsforgifting. Hvis det er en ny mann, er sjansen like stor som "vanlig". Og hvis det var svangerskapsforgiftning første gang, og det er samme far, er sjansen høyere enn "vanlig". Anonymous poster hash: 7a5f8...8df
Kremtopp Skrevet 10. mars 2016 #25 Skrevet 10. mars 2016 Jøss, hva slags folk omgås dere?Hva har det med saken å gjøre? Vel for å svare på det urelevante spørsmålet ditt, slike spørsmål får jeg fra alle, gamle som unge. Vel, det har jo noe med saken å gjøre, siden det slett ikke er alle som får den typen invaderende spørsmål. Enten inviterer du til overtramp eller omgås bøfler. Det er nok ganske vanlig at folk man møter blir nysgjerrig på dette når man kommer inn på tema barn. Blir jeg spurt om jeg har barn og jeg svarer som sant er at jeg har fire, blir de som spurte ofte så sjokkerte over dette da jeg er såpass ung (ift antall barn) og da kommer oppfølgingsspørsmålet; "har alle barna samme far??". Lite jeg får gjort med det, annet enn å svare ærlig. I dagens samfunn med mine, dine og våre barn tror jeg det er ganske vanlig å spørre om slikt når man har tre barn eller flere, i tillegg spiller nok alder også en rolle slik jeg har og fortsatt opplever det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå