Gå til innhold

Barnehagen har meldt meg til barnevernet?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel. Her kommer historien. I starten av 2014 flyttet jeg til en annen by og giftet meg. Han dumpa meg kun 1 mnd etter bryllupet (trenger ikke å gå så mye innpå akkurat det, annet enn at han følte at han ikke var helt klar for det likevel...) og jeg valgte derfor å flytte tilbake til hjembyen i samme bhg som datteren min gikk i før, fordi der kjente hun alle ansatte og barn fra før. Rett og slett for hennes beste. Selvom det betydde at jeg måtte kjøre 1 time om dagen for å kjøre fram og tilbake. 

Få måneder senere traff jeg en fantastisk fyr på jobben, og nå ville vi flytte til byen hans i og med at han har et flott hus der i barnevennlige omgivelser og gode jobbmuligheter. Men så... bestemmer barnehagen seg for å anmelde meg til BV fordi det er altfor store ustabiliteter i livet til datteren min! Okey?! Vi har flyttet ÈN gang tidligere, jeg ble dumpa, og gjorde det beste for datteren min, men det var ikke bra nok? Neivel nei. Så for å spille på lag med de, så utsetter vi flyttinga. Men det er visst ikke bra nok. Nå er det ustabilt også. Bare meg som synes dette er litt vel overdriv av barnehagen eller ?  

Er jeg virkelig en sååå forferdelig mor?  :frown:

Anonymous poster hash: 4a61f...c08
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle gjerne hørt barnwhagens versjon før jeg uttalte meg. Har en mistanke om at det er noe mer bak enn det som kommer frem i innlegget ditt. Muligens noe du ikke har oppfattet.

En sak har ofte flere sider...

Anonymous poster hash: 3fbfc...41c

Skrevet

Jeg er enig med barnehagen.

Anonymous poster hash: affbd...074

Skrevet

Det ligger INGENTING mer bak. Det er kun det som er grunnen. Jeg har jo hatt møtet med dem - HI

Skrevet

Du møter en ny få måneder etter mannen går fra deg.. Men hvor lenge har dere holdt på fra dere møttes? Regner med det er mer enn et par måneder? Hvis ikke kan jeg si meg enig i at det blir ustabilt for barnet. Men kanskje litt overdrevet å kontakte BV ja. Hadde jeg vært deg hadde jeg kontaktet BV selv og forhørt meg litt. Forklart situasjonen, de har jo kun barnehagens side.

Anonymous poster hash: 0adcc...1d1

Skrevet

Da samarbeider du med barnevernet, beviser at det ikke er noe galt, driter en lang f... i den barnehagen, og flytter til drømmemannen din.

Anonymous poster hash: 97783...9ea

Skrevet (endret)

Skjønner jeg deg riktig? Du hadde barn med én, deretter møtte du en annen, giftet deg med ham og flyttet et annet sted. En måned etter var du separert og flyttet tilbake. Deretter, noen måneder etter, møter du en annen mann og flytter (fort?) sammen med ham. Alt dette finner sted mens barnet fortsatt er i barnehagealder? Jeg vil også betegne det som ustabilt. 

Du skulle vært veldig ryddig på alle andre måter, og veldig reflektert på hvor belastende dette potensielt kunne være for barnet for at ikke jeg skulle bekymret meg over dette. 

Endret av Iiiiik
Skrevet

Dette er svært ustabilt. Ikke bare flyttingen men at barnet har fått to nye stefedre i løpet av kort tid.

Får litt vondt av barnet ditt. Du er åpenbart mer opptatt av eget velvære fremfor barnet.

Anonymous poster hash: eb2d1...0d2

Skrevet

Hvor lenge siden er det du flyttet barnet tilbake til barnehagen da?

Skrevet

Har jeg forstått deg rett så giftet du deg rimelig kjapt med en mann, flyttet barnet ditt til en annen by og bhg for så å flytte tilbake en mnd senere. Deretter ble du sammen med en fra jobben og få mnd etter vil du på ny ta barnet ditt ut av barnehagen og flytte henne. Skjønner godt at barnehagen er bekymret. Hva med bare være kjærester og bli skikkelig kjent før man involverer barnet på noe som helst nivå?

Gjest Antarctica
Skrevet

Ikke trekk flere menn inn i livet hennes. Ikke på lenge ennå.

Skrevet

Det ble slutt med han jeg giftet meg med i starten av oktober 2014. Og hun fikk plass i den gamle bhg 1 november 2014. Så hun har gått der siden det altså godt over et år. Og jeg har også kjent den nye mannen fra jobben siden nyåret ifjor. - HI

Gjest Antarctica
Skrevet

Det ble slutt med han jeg giftet meg med i starten av oktober 2014. Og hun fikk plass i den gamle bhg 1 november 2014. Så hun har gått der siden det altså godt over et år. Og jeg har også kjent den nye mannen fra jobben siden nyåret ifjor. - HI

Og nyåret i fjor er to måneder etter forrige skilsmisse. Det er sikkert sakte nok for deg, men er du sikker på at barnet ønsker disse endringene og nye pappaene.

Skrevet

Hvor lenge siden er det du flyttet barnet tilbake til barnehagen da?

Siden 1.nov 2014. Altså 1 år og 4 mnd siden. 

Skrevet

For barnet ditt sin del syntes jeg det går for fort, gå nye omsorgspersoner inn I livet så hyppig er nok ikke bra. Har hun kontakt med faren sin?

Selv om du er ferdig med tidligere partner trenger barn å få sørge og venne seg til livet bare dere 2.

Anonymous poster hash: 4b17b...f97

Skrevet

For barnet ditt sin del syntes jeg det går for fort, gå nye omsorgspersoner inn I livet så hyppig er nok ikke bra. Har hun kontakt med faren sin?

Selv om du er ferdig med tidligere partner trenger barn å få sørge og venne seg til livet bare dere 2.

Ja hun er hos pappaen sin annenhver helg.

Skrevet

Som bv-konsulent har jeg et godt råd til deg: bare flytt. Drit i bhg. Om Bvtj faktisk vurderer å opprette undersøkelse på et så tynt grunnlag, er det bare å la dem gjennomføre undersøkelsen.

Du har ingenting å tape, annet enn å miste kontakt med den barnehagen barnet ditt går i nå.

Anonymous poster hash: 2a459...4e2

Skrevet

Som bv-konsulent har jeg et godt råd til deg: bare flytt. Drit i bhg. Om Bvtj faktisk vurderer å opprette undersøkelse på et så tynt grunnlag, er det bare å la dem gjennomføre undersøkelsen.

Du har ingenting å tape, annet enn å miste kontakt med den barnehagen barnet ditt går i nå.

Ikke pokker om du er bv-konsulent

Anonymous poster hash: 3517d...0b5

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Jeg er enig med barnehagen at det hele høres veldig ustabilt ut. Hvorfor kunne ikke den nye drømmemannen flyttet til deg?

Skrevet

Ja hun er hos pappaen sin annenhver helg.

Det er jo bra, håpe dere holder dere I nerheten av han da så hun ikke mister han ☺ ellers har jeg ingen råd, barn er forskjellige og veldig tilpassingsdyktige å de trenger stabilitet.

Mulig du kunne har hatt uflaks og barnehagen som har meldt deg er nok ikke et varig sted heller. Tilliten til dem er bok ødelagt uansett. Lykke til☺

Skrevet

Ikke pokker om du er bv-konsulent

Anonymous poster hash: 3517d...0b5

Hvorfor?

Skrevet

Hi, jeg tror ikke det avgjørende her er at du skal flytte igjen. Jeg tror det avgjørende er hvordan bhg. ser at jenta di har taklet flyttingene og hvordan hun takler det nå som hun kanskje vet at dere skal flytte igjen. Husk at datteren din er trygg på de i bhg. Det kan godt være at hun der gir uttrykk for med ord eller viser på annen måte at hun ikke ønsker å flytte, kanskje viser stressymptomer som et så lite barn ikke skal ha osv.

Flyttingene i seg selv er nok ikke årsaken, men måten bhg. ser at dette påvirker datteren din.

Anonymous poster hash: 63730...750
Skrevet

Hi, jeg tror ikke det avgjørende her er at du skal flytte igjen. Jeg tror det avgjørende er hvordan bhg. ser at jenta di har taklet flyttingene og hvordan hun takler det nå som hun kanskje vet at dere skal flytte igjen. Husk at datteren din er trygg på de i bhg. Det kan godt være at hun der gir uttrykk for med ord eller viser på annen måte at hun ikke ønsker å flytte, kanskje viser stressymptomer som et så lite barn ikke skal ha osv.

Flyttingene i seg selv er nok ikke årsaken, men måten bhg. ser at dette påvirker datteren din.

Jenta mi sier hele tiden at hun vil flytte og begynne i den nye barnehagen snart. Hun gledet seg veldig til dette. Så det er ikke tilfellet nei. 

Skrevet

Du, følg hjertet ditt. Du ser jo utifra svarene her at mange har en skinnhellig holdning til det å få ny kjæreste i livet til barna. Mange som mener at barn må ha et hav av tid før de i det hele tatt får treffe din kjæreste, om i det hele tatt (!!). Noen av disse sknnhellige jobber tydeligvis i barnehagen hun går i.

Sannheten er at barn er tilpasningsdyktige og så lenge din datter virker fornøyd i dine øyne, og du anser det best for både deg og henne å flytte, så gjør du det. Det er IKKE ulovlig å flytte sammen med en ny mann.

Så får barnevernet bare undersøke, du lar de undersøke, og alt blir greit.

Du vil vel uansett ikke fortsette å ha henne i den barnehagen, der de ansatte dømmer dine valg nord og ned...

Lykke til. Følg hjertet ditt og ikke tro at alt du gjør er til det verste for din datter. Om du har funnrt en virkelig god mann, vil han være en berikelse for ditt og hennes liv. Ikke gi slipp på kjærlugheten pga dette!

Klem

Anonymous poster hash: 97783...9ea

Skrevet

Jenta mi sier hele tiden at hun vil flytte og begynne i den nye barnehagen snart. Hun gledet seg veldig til dette. Så det er ikke tilfellet nei. 

Men det hun sier til deg og det hun ev. gir uttrykk for i barnehagen trenger ikke nødvendigvis å stemme overens.

Barn er ekstremt lojale og ønsker ikke å lage problemer for foreldrene. Så barn kan godt være svært overbevisende når de sier slikt til foreldre, selv om de kanskje egentlig ikke har det godt med det som skjer. Det er også stor forskjell fra barn til barn hvor lett det er å se slike ting på dem. Mine foreldre så ikke noe av dette hos meg da jeg var lita. De påstår fremdeles "da du var lita så var du/likte du....", når det stikk motsatte var tilfelle. Skilte foreldre som taklet skillsmissen dårlig, jeg var diplomaten, forsøkte å gjøre alle tillags, var redd for at det var min feil om noen ikke var lykkelig. Så om jeg hadde vært din datter så ville du aldri ha forstått at jeg ev. hadde det vanskelig med flyttingen!

Sier ikke at det må være tilfelle for din datter. Men faktum er at det du ser hjemme ikke nødvendigvis er din datters sanne følelser rundt flyttingen. Og det kan være det bhg. har fanget opp. I så fall må du høre på dem!

Er det ingen problemer med dette så er det jo bare å være åpen med bv og det blir ingen problemer.

Har du spurt hvorfor bhg. mener flyttingen nå er så bekymringsverdig for din datter, hvorfor de føler det er så feil for din datter å flytte nå at de velger å koble inn bv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...