Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #1 Skrevet 10. mars 2016 Jeg har en 80% stilling og har jobbet redusert siden vi fikk barn. Nå er barna store, så store at jeg ikke behøver å være hjemme den ene dagen. Jeg kjenner det er herlig å ha fri denne ene dagen, da den går til husarbeid og ordning av forskjellige ting. Men jeg ser også at det er en luksus. Vi har absolutt råd til det. Jeg gjør alt husarbeid, noe som for meg er ok siden jeg har denne ordningen. Jeg var nettopp i forening, der vi er flere som jobber samme prosentstilling. De andre følte det var på tide å jobbe fullt, siden ungene var blitt større. Det var liksom ingen poeng å være hjemme en dag i uka lenger. Jeg spurte om ikke de syns det var herlig, noe de selvfølgelig gjorde. Men de fikk dårlig samvittighet av å gå hjemme den ene dagen, og at de også hadde tenkt på pensjonen. Noe jeg også har gjort. Derfor har jeg en god spareordning via jobb og privat til dette. Hvordan tenker dere? Er det helt feil å jobbe redusert selv om barna er eldre? Bør alle som er friske nok til det, jobbe fullt? Anonymous poster hash: 3407c...b2f
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #2 Skrevet 10. mars 2016 Nei. Synes du skal nyte den fridagen men god samvittighet jeg:-) Anonymous poster hash: dbcf4...14a
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #3 Skrevet 10. mars 2016 Jeg har to barn på 10 og 8 og jeg jobber også redusert. Mest på grunn av helsa, men merker at jo større gutta blir jo mer tid klarer jeg være på jobben. Ønsker dog å fortsette med redusert stilling tross tap av pensjon da jeg mener velvær og helse er viktigere enn penger. Nyter å komme hjem tidlig og ha ettermiddagen uten mye stress sammen med barna (når de ikke er med kompiser eller på fritidsaktiviteter) Tenker at så lenge du ikke ligger samfunnet til last ved å jobbe redusert og det ikke er nok jobber til alle likevel så er det greit om de som ønsker jobbe redusert gjøre det. Ufrivillig deltid er noe annet. Anonymous poster hash: 63202...817
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå