Gå til innhold

Dype samtaler... Hvor vanlig er det igrunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser ofte at det går igjen i tråder, spesielt der det er snakk om intelligens...

Er det så vanlig å ha dype samtaler med mannen? 🙈 Både jeg og samboer er voksne, oppegående mennesker (meg bekjent i alle fall) med ett snev av både EQ og IQ. Men vi sitter ikke på kveldene etter barna er lagt og har dype samtaler 😁 Altså, vi diskuterer både politikk og samfunn og alt man kan tenke seg. Men dype samtaler? Nei, det vil jeg ikke kalle det akkurat 😊

Anonymous poster hash: 23c90...6d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ofte at det går igjen i tråder, spesielt der det er snakk om intelligens...

Er det så vanlig å ha dype samtaler med mannen? 🙈 Både jeg og samboer er voksne, oppegående mennesker (meg bekjent i alle fall) med ett snev av både EQ og IQ. Men vi sitter ikke på kveldene etter barna er lagt og har dype samtaler 😁 Altså, vi diskuterer både politikk og samfunn og alt man kan tenke seg. Men dype samtaler? Nei, det vil jeg ikke kalle det akkurat 😊

Hehe, ikke vi heller;-) vi er normalt oppegående med gode utdannelser begge to, men de dypeste samtalene har vi ikke. Vi ser Netflix, leser eller har sex. Hehe;-)

Anonymous poster hash: 3f9b7...ded

Gjest Antarctica
Skrevet

Politikk og samfunn er dypt nok, det.

Hvis jeg ser for meg folk som "aldri har dype samtaler", så forestiller jeg meg at de diskuterer Charter-Svein og ting de leste i ukeblader, hva kjendiser gjør og hvem kjendiser er gift med. Samt hår, negler, kosmetikk og oppussing.

Skrevet

Jeg og min mann har ihvertfall dype samtaler. Både om politikk og personlige ting. Vi er veldig åpne om følelser for hverandre. Det når det gjelder alt. Jeg stoler 100 % på han.

I tillegg har jeg dype samtaler med en av mine venninner. Henne stoler jeg også 100% på.

Skrevet

Ut i fra hva dere svarer her har visst vi også dype samtaler ☺ Jeg bare bruker ikke slike ord om samtaler, uansett hva det skulle være om.

Skrevet

Er det så vanlig å ha dype samtaler med mannen? Både jeg og samboer er voksne, oppegående mennesker (meg bekjent i alle fall) med ett snev av både EQ og IQ. Men vi sitter ikke på kveldene etter barna er lagt og har dype samtaler Altså, vi diskuterer både politikk og samfunn og alt man kan tenke seg. Men dype samtaler? Nei, det vil jeg ikke kalle det akkurat

Det er ikke nødvendigvis noe sterkt samsvar der, men vokabularet og resonnementene deres under diskusjonen av Paradise hotel burde avsløre dere ;)

Og intelligens medfører at dere i hvert fall har de beste forutsetningene for å kunne erverve dere kunnskap og ha dypere diskusjoner, det er det ikke alle som har...

Anonymous poster hash: 28214...452

Skrevet

Er det så vanlig å ha dype samtaler med mannen? Både jeg og samboer er voksne, oppegående mennesker (meg bekjent i alle fall) med ett snev av både EQ og IQ. Men vi sitter ikke på kveldene etter barna er lagt og har dype samtaler Altså, vi diskuterer både politikk og samfunn og alt man kan tenke seg. Men dype samtaler? Nei, det vil jeg ikke kalle det akkurat

Det er ikke nødvendigvis noe sterkt samsvar der, men vokabularet og resonnementene deres under diskusjonen av Paradise hotel burde avsløre dere ;).

Og intelligens medfører at dere i hvert fall har de beste forutsetningene for å kunne erverve dere kunnskap og ha dypere diskusjoner, det er det ikke alle som har...

Anonymous poster hash: 28214...452

PH blir ikke diskutert her i hus 😉

Alle har vel dypere samtaler av ett eller annet slag, men har aldri falt meg inn å kalle det det. Som sagt, det brukes ofte i IQ-tråder, nesten for å poengtere at ikke alle er i stand til å ha dypere samtaler. Noe som jeg mener er bare tull! Man trenger ikke akkurat være spesielt intelligent for å kunne føre en samtale med innhold, resonnement eller saklige diskusjoner, også da samtaler på det personlige plan.

Enkelte her inne mener visst at man må være veldig akademisk for å klare det 😊 Jeg synes det er litt merkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...