Gå til innhold

Hvis jeg dør..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem får omsorgen for barna da?

 

Jeg er alene med 2 barn, far har hatt barnevernet på nakken, jobber ikke og i det hele tatt.

Han har de annenhver helg, og det er strengt talt mer enn nok.

Men så lurer jeg på, hvis jeg dør, hvem får omsorgen da? Regnet nesten med at det er han! Men hva gjør jeg for å unngå det?

Det vil jeg si er helt krise hvis det er sånn at han har de 100%

Da han så vidt klarer de to helgene han har.

 

 

Anonymous poster hash: 3d17b...d2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt får far hovedomsorgen dersom du faller fra. Det er sånn i mitt tilfelle og, og her har far aldri en gang hatt samvær. Kun far på papiret og betaler bidrag. Jeg har sagt til en nær slektning at vedkommende må ta saken til retten og kreve omsorgen for barnet dersom jeg skulle dø. Slektningen kjenner barnet mitt godt og miljøet rundt barnet og vil være en mye bedrw foresatt enn det biologisk far ville ha vært.

 

Anonymous poster hash: 617d0...cfe

Skrevet

Selvsagt får far hovedomsorgen dersom du faller fra. Det er sånn i mitt tilfelle og, og her har far aldri en gang hatt samvær. Kun far på papiret og betaler bidrag. Jeg har sagt til en nær slektning at vedkommende må ta saken til retten og kreve omsorgen for barnet dersom jeg skulle dø. Slektningen kjenner barnet mitt godt og miljøet rundt barnet og vil være en mye bedrw foresatt enn det biologisk far ville ha vært.

 

Anonymous poster hash: 617d0...cfe

Du har virkelig ikke peiling...

 

Anonymous poster hash: 7cd2b...660

Skrevet

Faren men vil ha barnevernet rundt seg.



Anonymous poster hash: b7c23...0e5
Skrevet

Det er jo helt grusomt hvis han får den omsorgen.

Noe jeg kan gjøre med det??

 

Anonymous poster hash: 3d17b...d2c

Skrevet

Det er jo helt grusomt hvis han får den omsorgen.

Noe jeg kan gjøre med det??

 

Anonymous poster hash: 3d17b...d2c

 

Du kan skrive slik erkæring. Men har han barnevernet på nakken så vil dei hjelpe han så lenge det er råd. Dersom han ikkje klarer det kan erklæringen bli vurdert. 

 

Anonymous poster hash: b7c23...0e5

Skrevet

Har dere delt foreldreansvar, eller har du det alene?

 

Anonymous poster hash: 7cd2b...660

Skrevet

Jeg har alene, han har de bare annenhver helg.

Egner seg dårlig til å ha de, ingen jobb, masse damer,deprimert, lista er lang

 

Anonymous poster hash: 3d17b...d2c

Skrevet

Jeg har alene, han har de bare annenhver helg.

Egner seg dårlig til å ha de, ingen jobb, masse damer,deprimert, lista er lang

 

Anonymous poster hash: 3d17b...d2c

Dere kan ha felles foreldreansvar selv om han bare har de annenhver helg altså. Var dere gift eller samboere når barnet ble født? Eller har du skrevet under på noe?

 

Hvis du faktisk har foreldreansvaret alene, får ikke faren automatisk omsorgen for barnet hvis du dør. Han må da kreve dette, og blir vurdert på lik linje med andre som ønsker omsorgen. I et sånt tilfelle vil en viljeserklæring bli lagt stor vekt på.

 

Dersom dere har felles foreldreansvar, får faren automatisk omsorgen.

 

Anonymous poster hash: 7cd2b...660

Skrevet

Vi har ikke felles ansvar, jeg har ansvar, han har samvær.

 

 

Anonymous poster hash: 3d17b...d2c

Skrevet

Vi har ikke felles ansvar, jeg har ansvar, han har samvær.

 

 

Anonymous poster hash: 3d17b...d2c

Da skriver du en erklæring. Ville gjort det uansett.

Skrevet

 

Selvsagt får far hovedomsorgen dersom du faller fra. Det er sånn i mitt tilfelle og, og her har far aldri en gang hatt samvær. Kun far på papiret og betaler bidrag. Jeg har sagt til en nær slektning at vedkommende må ta saken til retten og kreve omsorgen for barnet dersom jeg skulle dø. Slektningen kjenner barnet mitt godt og miljøet rundt barnet og vil være en mye bedrw foresatt enn det biologisk far ville ha vært.

 

Anonymous poster hash: 617d0...cfe

Du har virkelig ikke peiling...

 

Anonymous poster hash: 7cd2b...660

Jo det har jeg. Har skrevet viljeserklæring og testamentet i samråd med advokat angående mine bekymringer. Det gjelder også dersom jeg skulle bli alvorlig syk. Biologisk far kan finne på mye rart, men det bunner ikke ut i at han bryr seg om barnet, dessverre.

 

 

Anonymous poster hash: 617d0...cfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...