Gå til innhold

3 måneder og en uke gammel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 054d0...76b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg begynne å gi henne sviskemos istedenfor malt nå? Eller må jeg vente til fire måneder? Hvordan lage sviskemos selv?

Skrevet

Jeg ville nok ventet til 4 mnd så tarmer og nyrer er mer utviklet. Men jeg er ingen ekspert på området.

Anonymous poster hash: 44bdc...518

Skrevet

Ammer du eller gir du MME? Er det noen grunn til at du vil gi svisker (antar du bruker MME siden du gir malt, men må bare spørre)?
Du lager sviskemos ved å koke svisker i litt vann til de er helt møre og så moser du de lett med f.eks en stavmikser

Skrevet

Ammer du eller gir du MME? Er det noen grunn til at du vil gi svisker (antar du bruker MME siden du gir malt, men må bare spørre)?

Du lager sviskemos ved å koke svisker i litt vann til de er helt møre og så moser du de lett med f.eks en stavmikser

Gir MME ja. Hun sliter en del med magen sin :/

Skrevet

Jeg er ingen ekspert (spør en helsesøster eller på ammehjelpen.no) men ville ikke introdusert noe annet på en stund om hun sliter med magen. Mage og tarm er ofte litt uferdig på babyer og MME er tungt fordøyelig (sett i forhold til mm) og kan derfor gi både mer luftsmerter og ubehag. Malt vet jeg ikke hvor mye det hjelper egentlig, men det er nå et gammelt kjerringråd som sikkert har noe for seg. Ved å begynne med svisker legger du til enda en matvare som uferdige tarmer må håndtere og det kan kanskje bli verre av det.....

Skrevet

Du har allerede forsøkt malt, tran og byttet mme-type?

Anonymous poster hash: 28972...b08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...