Gå til innhold

Datteren min har begynt å banne😨

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min fire år gamle datter har begynt å banne og jeg aner ikke hvordan jeg skal gripe fatt i situasjonen. Hun sier helvette og faen. Førster gang det skjedde ble jeg bare helt taus siden det var så uventet. Neste gang det skjedde begynte jeg å spørre å grave; hun har lært det i barnehagen av en annen jente.

Jeg har forklart henne at slike ord bruker man ikke siden det er veldig stygt. Men hun gjør det fordi om, det verste er at hun bruker orden i helt "korrekt" sammenheng, når hun misterotet noe eller blir sint. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ta tak i situasjonen, og syns det er veldig pinlig ovenfor andre mennesker.

Jeg vil bare legge til at verken jeg eller faren banner i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 785bb...969

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må vel si strengt at hun ikke får lov til å bruke slike ord?

Anonymous poster hash: 1f9fd...2c9

Skrevet

Jeg var ganske streng da jeg forklarte henne at slike ord bruker vi ikke. Lurer litt på hvordan jeg skal reagere videre? Skal jeg bli sint og sende henne på rommet? Inndragelse av goder? Min mor mente jeg skulle bare totalt overse det, så gikk det nok over av seg selv. Men jeg kjenner jeg er usikker.

Skrevet

Om barna mine brukte slike ord sa jeg, at slik skulle de ikke snakke til meg og så ga jeg dem et alternativ til hva de kunne si i stedet.

Om det skjer i dag hvor de er skoleunger stopper jeg dem og sier at slik skal de ikke snakke til meg og ber dem gjenta men si det skikkelig denne gangen. Så langt har det fungert greit.

Skrevet

Jeg var ganske streng da jeg forklarte henne at slike ord bruker vi ikke. Lurer litt på hvordan jeg skal reagere videre? Skal jeg bli sint og sende henne på rommet? Inndragelse av goder? Min mor mente jeg skulle bare totalt overse det, så gikk det nok over av seg selv. Men jeg kjenner jeg er usikker.

Vær streng hver gang hun banner, men enig med moren din om at du ikke trenger å gjøre så veldig stort nummer ut av det.

Om noen år vil du le av dette ;)

Skrevet

Fireåringen min har også begynt å banne! Jeg viste at jeg var sint pga det han har sagt at det var veldig stygge ord som aldri skal gjentas,at jeg var såret,han var på rommet sitt. da storegutten begynte også å banne to dager etter,nettbrett ble inndratt.

Anonymous poster hash: f1a05...80e

Skrevet

"Nå griner Jesus" skal du si. Den funket på meg :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...