Gå til innhold

Abort eller ikke abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gift, 36 år og har to barn på 5 og 9 år. Jeg har en kronisk sykdom som svinger en del.Jeg er ufør, mannen jobber. Vi har lite nettverk , så ikke så ofte vi kan få avlasting. Mannen mener han er for gammel, at vi ikke har plass eller råd til en til. Han ser helst at vi tar abort.

Jeg er mer usikker på hva jeg vil 😞 Jeg vet ikke om jeg har kapasitet til en til, men føler dette er siste sjanse til å få en til , både med tanke på alder og sykdommen min. Jeg tenker at de er små bare en kort periode og det blir bare lettere jo eldre de blir. Men jeg ser også mannen sin side med at det blir dyrere, vi har bare 3 soverom, må bytte bil , ferier blir dyrere osv..

Jeg er også redd for at ekteskapet vårt ryker om jeg velger å beholde, da blir jeg sittende i en liten leilighet med 3 barn helt alene og de barna vi allerede har blir lidende , de mister så mye.

Jeg må bestemme meg snart og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre...😢

Noen råd?

Anonymous poster hash: 0f12a...bbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ta en beslutning du kan leve med.

Du tenker på de barna dere allerede har, du tenker på mannen sin side av saken, du tenker på din egen side av saken. Det er bra!

Kanskje det kan hjelpe å skrive en liste med for og imot? Så du ser på papiret hvor vekten ligger og får klaret tankene litt?

Du kan også lage en slags vektingsliste. I alle disse ting for og imot, hva veier da tyngst? En slik ting som hvor mye kapasitet du selv har er ganske viktig. Om dere trenger en annen bil er på en måte bare en praktisk detalje som man greier å løse på den ene eller den andre måten. Antall soverom er ikke krise det heller. Mange barn deler rom og er glade for det. Slikt dreier seg om å være villig til å lete etter løsninger. Din kapasitet og den grunnleggende økonomi er derimot ikke så enkle å endre på. Hvilke av mannens argumenter er reelle, og hvilke skyldes rett og slett at han ikke har tenkt seg å få et barn til og ikke har planlagt det?

Du skal leve med det valget du tar. Uansett hvilken vei det går, og uansett om forholdet holder eller ikke. Det er ingen garantier på den fronten hverken om du beholder eller om du tar abort.

Det er ikke så greit å gi råd når man ikke kjenner dere i det hele tatt. Har du en venninne/søster/kusine/nabo eller en annen du kan snakke med? Jeg tror det kan være lurt om du får snakket med noen for da ser man ofte også klarere hva som er viktig for en selv.

En stor klem og lykke til!

Anonymous poster hash: e5a3a...aee
Skrevet

Det meste går er vel sånn jrg tenker, personlig hadde jrg ikke greit å gjennomføre en abort. Stort sett er det noen kroner som kan spares og ja barn koster men gir utrolig mye også.

Men hadde sykdommen gjort at du eller barnet kunne omkommet hadde jeg vurdert abort. Tror generelt menn tenker abort for de får ikke farsfølelsen før barnet er ute.

Lykke til☺

Anonymous poster hash: 0f5cc...9e3

Skrevet

Takk for svar begge to.

Hi

Anonymous poster hash: 0f12a...bbe

Skrevet

Hadde ikke tatt abort om jeg ikke var 100% sikker på avgjørelsen. Da kan du ende opp med å angre på at du tok abort. Det er sjeldent man angrer på et barn man fikk.

Anonymous poster hash: 92a6f...8f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...