Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #1 Skrevet 9. mars 2016 Jeg går her utålmodig å venter på at noe skal skje snart, da jeg er rundt termin nå. Da jeg satt på gulvet for å montere noe i ste ble jeg plutselig kliss våt i trusa, det fortsatte å renne litt når jeg kom meg på do. Det kjentes ut som jeg tisset på meg! Det er helt blankt, ingen lukt. Kan dette være fostervannet som har startet å gå? Jeg forventet jo et digert plask og mengder med vann når fostervannet går, men det har ikke kommet noe særlig mer etterpå. Jeg er helt sikker på at det ikke er urin.. Har hatt mye utflod nå i siste del av svangerskapet, men det var ikke slik som det har pleid å være. Dette var MYE mer, og som sagt ingen farge eller noe som helst lukt.. Hele trusa var kliss gjennomvåt på sekundet. Noen som har opplevd at vannet startet å gå slik? Hvor lang tid etter satte riene i gang? Anonymous poster hash: 321bc...cbc
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. mars 2016 #2 Skrevet 9. mars 2016 Mitt gikk med et knepp, men det kom ikke i så stort volum som jeg hadde sett for meg! Om hodet ikke er festet kan det godt gå litt og litt. Ring føden om du er usikker! Lykke til
geitemarken Skrevet 9. mars 2016 #3 Skrevet 9. mars 2016 Jeg hadde ikke den store syndeflommen men litt etter litt som du beskriver. Vil tro at det er vannet som har gått. Ring føden og forhør deg litt.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #4 Skrevet 9. mars 2016 Ring føden. For meg startet det sånn. Hvis det er fostervann du lekker, så blir du satt igang etter 24 timer, hvis det ikke har startet av seg selv før dess da. Dette pga større infeksjonsfare tror jeg. Lykke til :-) Anonymous poster hash: c1f98...a3e
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #5 Skrevet 9. mars 2016 Mitt gikk også med et knepp, men jeg kjente bare det kom litt i trusen. Bare små mengder! Riene kom med en gang vannet gikk! Ring føden om du føler du burde det Om du tror det er fostervann burde jo riene komme etter en stund. Anonymous poster hash: 362c1...df6
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #6 Skrevet 9. mars 2016 Ring føden! Lykke til:)! Anonymous poster hash: 2cee9...25f
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #7 Skrevet 9. mars 2016 Startet sånn her også. Det rant i 40 timer før ungen kom. Måtte ha på meg de største bindene de hadde der for ble klissvåt hele tiden til slutt. Det blir nok fødsel på deg nå😀 Anonymous poster hash: e438d...4cb
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #8 Skrevet 9. mars 2016 Det har ikke kommet noe mer "vann", og kjenner absolutt ingen tegn til fødsel. Ikke vondt eller murring noe som helst sted.. Så jeg tror ikke jeg trenger å ringe føden foreløpig i alle fall. Nå hadde jeg virkelig forhåpninger om at noe skulle skje her altså.. Men det ser dårlig ut gitt! For en uendelig lang ventetid dette er HI Anonymous poster hash: 321bc...cbc
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #9 Skrevet 9. mars 2016 Ring føden uansett! Med første gikk vannet mens jeg satt på do, det kom i samme mengde som om man tisser, men jeg hadde akkurat tissa og skjønte derfor at det ikke var urin. Ringte føden mens jeg satt på do og spurte hvordan det føltes når vannet gikk, så kom det litt til og de ba meg komme inn morgenen etter om ikke riene kom før. Riene kom aldri og jeg ble satt i gang 46 timer etter vannet gikk. På de 46 timene gikk jeg rundt med bleie og "tissa" på meg med gjevne mellomrom (tissa ikke på meg altså, var vannet som gikk litt og litt) Anonymous poster hash: bbb01...0a1
BareMas Skrevet 9. mars 2016 #10 Skrevet 9. mars 2016 Det har ikke kommet noe mer "vann", og kjenner absolutt ingen tegn til fødsel. Ikke vondt eller murring noe som helst sted.. Så jeg tror ikke jeg trenger å ringe føden foreløpig i alle fall. Nå hadde jeg virkelig forhåpninger om at noe skulle skje her altså.. Men det ser dårlig ut gitt! For en uendelig lang ventetid dette er HI Anonymous poster hash: 321bc...cbc Akkurat slik var det da mitt vann gikk. Fødte 10 timer etter jeg begynte og skvette fostervann, hadde ikke antydning til rier, murring, ubehag før 5-6timer etter vannet begynte å gå.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #11 Skrevet 9. mars 2016 Stoppet det opp med vann hos deg da, eller fortsatte det å renne litt og litt helt til riene startet? 🙂 Enda ikke kommet noe mer vann eller vondt noe sted.. Jeg håååååer jo så veldig at det skal starte nå! 😅 HI Anonymous poster hash: 321bc...cbc
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #12 Skrevet 9. mars 2016 Det har ikke kommet noe mer "vann", og kjenner absolutt ingen tegn til fødsel. Ikke vondt eller murring noe som helst sted.. Så jeg tror ikke jeg trenger å ringe føden foreløpig i alle fall. Nå hadde jeg virkelig forhåpninger om at noe skulle skje her altså.. Men det ser dårlig ut gitt! For en uendelig lang ventetid dette er HI Anonymous poster hash: 321bc...cbc Akkurat slik var det da mitt vann gikk. Fødte 10 timer etter jeg begynte og skvette fostervann, hadde ikke antydning til rier, murring, ubehag før 5-6timer etter vannet begynte å gå. Stoppet det opp med vann hos deg da, eller fortsatte det å renne litt og litt helt til riene startet? Enda ikke kommet noe mer vann eller vondt noe sted.. Jeg håååååper jo så veldig at det skal starte nå! HI Anonymous poster hash: 321bc...cbc
the amazing spidermamma Skrevet 9. mars 2016 #13 Skrevet 9. mars 2016 Du bør ringe. Jeg opplevde akkurat det samme som deg, og jeg ble lagt inn for å bli satt i gang hvis det ikke gikk av seg selv innen en viss tid. Det er større infeksjonsfare.
BøllefrøOgBolla Skrevet 9. mars 2016 #14 Skrevet 9. mars 2016 Tenker det absolut ikke skader med en telefon til føden. Om vannet faktisk har gått så skal man settes igang og overvåkes etterhvert pga infeksjonsfare! Baby sitt hode kan legge seg som en "propp" og hindre at det kommer mere vann på ei stund. Hos meg kom det ikke så mye vann til å begynne med, og det kom igrunnen ikke mye før riene startet, da rant det litt ved hver ri 😉 Massevis av lykke til 😃
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #15 Skrevet 9. mars 2016 Jeg hadde noen dråper, også kom det ikke mer. Det var fostervann og dagen etter startet de fødselen. Anonymous poster hash: 74c6d...f29
BareMas Skrevet 9. mars 2016 #16 Skrevet 9. mars 2016 Det har ikke kommet noe mer "vann", og kjenner absolutt ingen tegn til fødsel. Ikke vondt eller murring noe som helst sted.. Så jeg tror ikke jeg trenger å ringe føden foreløpig i alle fall. Nå hadde jeg virkelig forhåpninger om at noe skulle skje her altså.. Men det ser dårlig ut gitt! For en uendelig lang ventetid dette er HI Anonymous poster hash: 321bc...cbc Akkurat slik var det da mitt vann gikk. Fødte 10 timer etter jeg begynte og skvette fostervann, hadde ikke antydning til rier, murring, ubehag før 5-6timer etter vannet begynte å gå. Stoppet det opp med vann hos deg da, eller fortsatte det å renne litt og litt helt til riene startet? Enda ikke kommet noe mer vann eller vondt noe sted.. Jeg håååååper jo så veldig at det skal starte nå! HI Anonymous poster hash: 321bc...cbc Kom og gikk. Tok kontakt med føden med en gang, og de ville ha meg inn for undersøkelse med en gang. Fikk da beskjed om at jeg ville bli satt i gang om ingen ting skjedde innen det neste døgnet.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #17 Skrevet 10. mars 2016 Tok til slutt en telefon til føden for å høre i dag, måtte komme inn for sjekk med en gang. Det ser ikke ut som fostervannet har gått, men det var godt modent med nesten helt avflatet mormunn og 2 cm åpning. Så det var da noe fremgang i alle fall Nå krysser jeg bare fingrene for at noe skjer snart, er sååå utålmodig og klar for å bli ferdig med dette nå HI Anonymous poster hash: 321bc...cbc
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #18 Skrevet 10. mars 2016 Jeg hadde utflodsprodulsjon som gjorde at jeg trodde vannet hadde gått et par ganger. Men mitt gikk med et knepp, og i forbindelse med rier. Jeg synes fostervann lukter sæd, tror det er ganske vanlig. Lykke til, håper det skjer noe snart! Anonymous poster hash: 1c6b9...48f
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #19 Skrevet 10. mars 2016 Få det sjekket! Mitt vann var tydeligvis gått litt og litt. Da fødselen startet, var det ingen vann igjen. Hadde ikke fødselen startet når den gjorde, hadde det gått virkelig galt! Anonymous poster hash: a14e6...3a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå