Gå til innhold

Datteren min blir bedt om å henge seg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

....hver dag på skolen blir vår nydelige og snille jente bedt om å henge seg, hoppe fra broen, at hun er stygg osv. Hver dag. Av de hun går i klasse med. Hun er 14 år og dette går veldig inn på henne. Hun har gode venninner i klassen men omtrent alle guttene sier dette bare hun åpner munnen.

Vi har klaget til skolen, tatt det opp på foreldremøte osv men ingenting skjer. Hva gjør vi?? Tar henne ut av skolen?

Anonymous poster hash: 16fac...629

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville absolutt gjort det om hun får det bedre. Muligens pratet med foreldre til disse drittungene. Flytte mobberne er det vel ingen skoler som praktiserer? (Synd nok..) unger er så grusomme mot hverandre!! Fytti grisen.

Anonymous poster hash: 823f7...753

Skrevet

Jeg ville anmeldt forholdet - det at skolen ikke gjør noe og ikke noe skjer.

Og jeg ville sett om jeg kunne fått byttet skole for henne. Men mener fullt og fast at her er det guttene som bør bytte skole. Jeg tror jeg ville ringt foreldrene og fortalt hva guttene deres gjør daglig.

Anonymous poster hash: b1703...53a
Skrevet

Dere må kreve at skolen lager en plan (er det enkeltvedtak det heter) for henne og anmeld hele gjengen!

Dattera mi blir også mobbet på ungdomsskolen og hun fikk drapstrussel av en gutt i klassen over og jeg ble nesten litt overrasket over HVOR alvorlig politiet tok oss. De kjørte hardt ut mot ham med en gang!

Rektor, derimot, hun kan du få gratis av meg! Sååå store ord hun brukte i møtet med oss foreldrene, men hun gjør ikke en dritt med det..

Anonymous poster hash: bb80b...eb8

Skrevet

Snakk med foreldrene.

Anonymous poster hash: ef779...7cc
Skrevet

Forlang at skolen tar affære! Si at dere kontakter fylkesmannen og gjør det dersom skolen ikke gjør noe.

Politianmeld og kontakt barnevernet for hjelp.

Dersom det ikke hjelper så få noen til å oppsøke drittungene og sett en støkk i de. Mannen min gjorde det da min datter brått ble hakkekyllingen. Det var det eneste som hjalp.

Anonymous poster hash: 31253...d89

Skrevet

Sørg for å få tak i bevis, og anmeld. Drittungene må forstå at slikt får følger.

Anonymous poster hash: a4aaf...6df
Skrevet

Når de runder 15, kan de straffes for trusler.

Anonymous poster hash: cb20d...980
Skrevet

Ville sendt bekymringsmeldig til barnevernet på mobberene, kontaktet fylkesmannen og anmeldt til politiet. Alt på en gang.

Da blir skole og foreldrene nødt til å ta grep.

Skrevet

Meld det til politiet, da blir det tatt på alvor, barnevern blir også involvert.

Skoler står maktesløse mot mobbere. Skolen får ikke gjort noe.

Anonymous poster hash: e2618...82f

Skrevet

....hver dag på skolen blir vår nydelige og snille jente bedt om å henge seg, hoppe fra broen, at hun er stygg osv. Hver dag. Av de hun går i klasse med. Hun er 14 år og dette går veldig inn på henne. Hun har gode venninner i klassen men omtrent alle guttene sier dette bare hun åpner munnen.

Vi har klaget til skolen, tatt det opp på foreldremøte osv men ingenting skjer. Hva gjør vi?? Tar henne ut av skolen? Anonymous poster hash: 16fac...629

Hva med å holde henne hjemme en mandag også møter du opp på skolen, i klasserommet og sier at ja nå har hun tatt livet sitt. Stygt sikkert, men de trenger en vekker. Så får læreren ta tak i det derfra.

Anonymous poster hash: 86fde...39a

Skrevet

Hva slags tafatt idiotskole er dette? Hadde dette skjedd i min klasse (har 9. trinn), ville det blitt månelyst fra første stund. Hver eneste en av drittungene hadde fått en alvorsprat de sent ville glemme, og hadde de mot formodning ikke gitt seg da skulle jeg kalt inn alle foreldrene også. Jeg aksepterer ikke slikt snakk overhodet. Det smitter og sprer seg og eskalerer, og det må tas ved roten når det dukker opp, for det kan fort forpeste hele klassemiljøet.

Lykke til, jeg håper skolen tar til vett! Ikke gi dere.

Anonymous poster hash: b9ee8...9af

Skrevet

Klag i hht grunnskolelovens paragraf 9a3. Da skal det fattes enkeltvedtak og det skal følges opp. Hvis skolen ikke gjør det, klager du til fylkesmann. Da kan skolen bli satt under tilsyn

Anonymous poster hash: e5f04...530
Skrevet

"Gå og heng deg" var et ganske vanlig uttrykk/skjellsord i den tiden jeg gikk på barneskolen (som begynner å bli noen år siden). Er det bare hun som får det slengt etter seg?

Anonymous poster hash: 81a7e...152
Skrevet

Vi har klaget til skolen, tatt det opp på foreldremøte osv men ingenting skjer. Hva gjør vi?? Tar henne ut av skolen? Anonymous poster hash: 16fac...629

Hva med å holde henne hjemme en mandag også møter du opp på skolen, i klasserommet og sier at ja nå har hun tatt livet sitt. Stygt sikkert, men de trenger en vekker. Så får læreren ta tak i det derfra.

Nesten så du skulle gjort det, møtt opp i klassen og sagt.- dere fikk det som dere ville. Xxx hoppet foran et vogntog i går kveld. Hun er død. Latt de leve i den troen i noen dager.

Skrevet

Snakk med foreldrene.

Anonymous poster hash: ef779...7cc

Men hva hjelper det? Foreldrene får da ikke gjort noe? foreldre er sikkert mobbere de og.

Skrevet

Nesten så du skulle gjort det, møtt opp i klassen og sagt.- dere fikk det som dere ville. Xxx hoppet foran et vogntog i går kveld. Hun er død. Latt de leve i den troen i noen dager.

Ja, fy faen det måtte jo ha satt en støkk i dem! Ikke fortalt skolen at det ikke var sant heller, så hadde kanskje lærer/rektor fått en oppvekker!

Ellers er jeg veldig enig med de som sier at dette må politianmeldes. Jeg hadde også møtt opp på dørstokken til foreldrene til de aktuelle og konfrontert foreldre og barn der og da, gjerne med bevis i hånden. Sagt at dette blir anmeldelse. 

Skolen skal også fatte enkeltvedtak!

Anonymous poster hash: 485c2...6be

Skrevet

Du snakker med lærer og ber henne innkalle til samtlige foreldre til samtale m deg og læreren. Så vet foreldrene at dette foregår.

Ta kontakt med rektor. Dette er en rektorvak og ikke sak for klasseforstanderen. Du gir dem en ukes frist med å sette i gang tiltak før du kontakter fylkesmannen og anmelder. Har du bevis pass på å ta vare på de.

Dette må du ta alvorlig!

Stakkars jenta di, en uke for deg vil føles som 1 år for henne i denne situasjonen. Noe må gjøres nå!

Lykke til!

Anonymous poster hash: 03a0d...26a

Skrevet

"Gå og heng deg" var et ganske vanlig uttrykk/skjellsord i den tiden jeg gikk på barneskolen (som begynner å bli noen år siden). Er det bare hun som får det slengt etter seg?

Anonymous poster hash: 81a7e...152

Nei det er flere i klassen som får det men hun får mye mer. Jeg har snakket med en mor i kveld som fortalte at datteren hennes hadde sagt hjemme at vår datter får mest. To venninner i klassen hadde gått til ansvarlig for trinnet i dag og sagt dette til han.

Vi har slitt med klassen i snart to år. De begynner i tiende etter sommeren og det startet etter noen uker i åttende.

Hun får dette hver dag slengt etter seg og det er gått så langt at hun gråter om morgenen og vil ikke gå på skolen. Og dette er en jente som gledet seg i et år til å begynne på ungdomsskolen. Hun har masse venner og er flink faglig men dette tærer på.

Skolen sier de ikke har midler til å sette inn ekstra tiltak .

Jeg er redd dette ødelegger henne.

HI

Skrevet

Herregud, du MÅ anmelde dette. At skolen ikke tar fatt pga penger skal da virkelig IKKE gå utover ditt barn!

Anonymous poster hash: 9385c...498

Skrevet

Anmeld skolen for å ikke ta tak i det, meld ungene til barnevernet og politiet og la de få seg en skikkelig smell

Anonymous poster hash: 6c4a1...7b6
Skrevet

Kjøp en opptaker til henne, be henne gå med den. Eller et kamera, man får jo kjøpt det også. Film/ta opp lyden og klipp sammen de stedene hvor guttene sier slike ting til henne.

Be deretter om ett møte med skolen og alle foreldrene.

Politianmeld det.

Gjør ALT du kan gjøre, så din datter ser at du gjør det du kan for å sette en stopper for dette!

Jenta di er tøff som sier i fra til deg, skryt masse av henne. Det er de som tier, og da går det ofte galt 😯

Anonymous poster hash: 11c11...1d6

Skrevet

Ikke noe annet å gjøre annet enn å anmelde skolen ! De er pliktig til å gjøre noe. De bryter opplæringsloven eller hva det heter. Alle har rett på et godt psykososialt læringsmiljø og det har ikke datteren din nå. De bryter altså loven. Blir Kvalm av sånne drittunger som holder på sånn ! Tenk hvilke stygge ekle voksne mennesker de kommer til å bli. Fysj. Foreldrene er sikkert like ille !!! Anmeld i morgen !!!! Ikke tenk på det en gang

Anonymous poster hash: 370b0...24b

Skrevet

Hvis du ikke går rett over hodet på skolen (barnevern, politi og evt. fylkesmann) men heller krever enkeltvedtak av rektor ville jeg tatt henne ut av skolen til du har fått noe konkret av skolen du er tilfreds med. Ved å holde henne hjemme modellerer du for alle andre voksne innvolvert hvor alvorlig de bør ta det, samt at du viser datteren din på den tydeligste måten du kan at slik får ingen behandle henne. Actions speaks louder than words er det noe som heter. Lykke til!

Anonymous poster hash: e8b7f...b1c

Skrevet

Men kan jeg bare ringe politiet?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...