Gå til innhold

Pulled elbow hos min baby på 10 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette skjedde når han lekte i reisesengen, han rullet og på en eller annet måte klarte barnet på å få albuen ut av ledd.

Jeg ringte ambulansen fordi jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre, vi ble kjørt til legevakten der de fikk tatt røntgen bilder men de kunne ikke finne noe galt.

Så ble vi sendt til sykehuset der vi skulle være en natt for observasjon.

Blodprøver var fine og det ble tatt røntgen bilder igjen av barnet. Ingenting ble heller funnet denne gang.

Når to leger og ortopedisk lege kom, klarte hun ortopediske legen å finne ut av at albuen var ut av ledd å klarte da å sette den på plass. Barnet ble blid igjen å kunne bruke armen sin som vanlig 5-10 min senere.

Men grunnen jeg skriver er at jeg er alenemor med barnet, å hun ene legen hadde tatt med seg kamera å gikk gjennom hele kroppen til barnet. Tok bilder av barnet osv. Barnet er veldig aktiv, nettopp begynt å krabbe. For det meste av tiden er barnet på golvet å leker med leker. For en uke tilbake så fikk han to små blåmerker på ryggen når han da har rullet fra mage til rygg å klart å treffe noen harde leker. Og resultatet var to små blåmerker. Pga disse merkene og at albuen var ut av ledd følte jeg at jeg ikke ble trodd. Hun ene stile spørsmål etter spørsmål. Flere ganger samme spørsmål "hvordan skjedde dette igjen" de trodde ikke på meg at barnet har klart å slå albuen ut av ledd når barnet rullet i reisesengen.

De hentet også informasjon fra helsestasjonen osv. Ble spurt om hvor jeg bor og hvem osv osv.. Har en tidligere sak hos barnevernet som gikk mest ut på barnefar. Saken ble henlagt når barnevernet kunne se at jeg ikke hadde noe med far å gjøre å at jeg var en flink mir.

Etter vi sjekket ut fra sykehuset så føler jeg ble behandlet dårlig og at jeg ikke ble trodd. Jeg tviler ikke på meg selv, jeg er flink mamma.

Men nå er jeg redd for at sykehuset kommer til å sende bekyrmring melding til barnevernet.

Jeg vet ikke hva jeg vil med dette, men har ingen å snakke med om dette. Og er utrolig lei meg og forvirret:(

Anonymous poster hash: 1cf1e...8af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår legene godt og synes det er bra de følger opp.

Anonymous poster hash: f36f5...477

Skrevet

Du skal vite at det ofte blir tatt ekstra undersøkelser på små barn der skadenekanisme/skade ikke stemmer helt overens. De ser da etter evt gamle skader. Og i de aller fleste tilfeller finner de ikke noe annet galt. Så dette kommer nok til å gå helt bra så lenge du har fortalt sannheten. Tenk at det er bra de gjør dette slik at det ene av maange barn som blir mishandlet blir oppdaget!!

Anonymous poster hash: dfba3...5e0

Skrevet

Ja det syns jeg også.. Det er jo jobben dems. Men syns bare de gikk litt over streken når jeg har fortalt gang på gang hvordan dette skjedde, de sa ikke direkte at vi ikke tror på deg. Men det føltes sånn.

Skrevet

Jeg forstår at det er ekkelt for deg å føle at du ikke blir trodd. Men husk at de kun gjør dette for å passe på barnet ditt. Tenk om du var en mor som mishandlet ditt eget barn. Tenk om noen mishandlet barnet ditt uten at du visste det.. Hadde du ikke vært evig takknemlig for at det var noen der ute som passet på og turte å tvile?

De som stilte spørsmål er også veldig klar over hvor mange blåmerker og skrammer små barn kan få, så ikke bekymre deg. De noterer det i en journal og gjør ikke noe mer enn det. MEN... hvis det skulle være grunn til bekymring p ået senere tidspunkt, har dem skrevet opp tidligere skader, så de kan sammenligne.

Anonymous poster hash: dfd3c...2bc
Skrevet

Det høres jo ærlig talt veldig rart ut da... Forstår faktisk om de er skeptiske... men om du har ditt på det rene er det jo ikke krise med en melding uansett da :)

Anonymous poster hash: 9a54d...c74
Skrevet

Du skal ikke engste deg, men du skal være glad for at de følger med, og prøver å beskytte små barn som ikke har det bra. Hvis du vet at du har alt på det rene, er vissheten om det alt som trenger å bety noe.

Anonymous poster hash: 7894d...c50
Skrevet

Ja det syns jeg også.. Det er jo jobben dems. Men syns bare de gikk litt over streken når jeg har fortalt gang på gang hvordan dette skjedde, de sa ikke direkte at vi ikke tror på deg. Men det føltes sånn.

La oss nå si at situasjonen var slik at du har forårsaket skaden på barnet, hvordan mener du at de skulle avdekket det?

Jeg mener at både helsepersonell, barnehage/skole, barnevern heller skal gå de ekstra rundene, spørre de ubehagelige spørsmålene, spørre gjentatte ganger for å få avdekket hvor det er hendelige uhell og hvor det er overgrep, vold, omsorgssvikt, behov for veiledning. De gjør det ikke for å være jævlige, men for å passe på at barna våre har det bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...