Gå til innhold

Noen som bor /eller har flytta til Sandefjord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trives dere der?

Vurderer å flytte fra tromsø tiø sandefjord :)

Vil høre det meste om sandefjord.

Hva kan mam finne på der ?:)

Anonymous poster hash: 0c22a...004

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Tja, det er jo en ganske koselig liten by. Du har jo kjøpesentret og butikkene rundt, litt cafeer og resturanter. Et par fine parker, med lekeapparater for barna (dessverre en del narkomane der også da). Ellers går jo strømstadfergen derfra da, så du kan ta dagsturer dit med matbuffet. Også er det et stort lekeland der. Noen fine strender og turområder.

Hyggelig by :)

Anonymous poster hash: 338e1...81d
Skrevet

Vi flyttet til Sandefjord for en del år siden fra Tromsø. Er forlengst tilbake i Nord Norge.

Jeg var hjemmeværende med barna. Det var veldig vanskelig å bli kjent med folk. 

Klimaet er helt fantastisk, men å få nye venner var ikke lett.

Hadde en venninne som flyttet samtidig med oss til Tønsberg. Hun stortrivdes og bor der fortsatt.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har bodd og jobbet noen år i Sandefjord, og ja, det er vanskelig å bli kjent med folk der.

Hvorfor har dere havnet på Sandefjord i utgangspunktet? Vi bor i Tønsberg nå, etter noen runder andre steder, og det er her jeg føler meg hjemme! Stortrives!

Skrevet

Ikke hi 😊

hvordan er prisnivået på hus der, og boen som vet hvor aktivt døvemiljøet er der?

Anonymous poster hash: ef0c0...e1f

Skrevet

Jeg er mye i Sandefjord da typen min bor der. Planen er å flytte dit til høsten. Veldig flott by, trives godt. Er nesten mer der enn hjemme, hehe :)

Skrevet

Jeg er oppvokst der men flyttet derfra når jeg fikk barn. Det var over 10 år siden og jeg vil aldri tilbake selv om jeg har masse venner og familie der.

Som innflytter kan jeg se for meg at det er vanskelig å bli kjent med nye. Dessuten er byen død fra oktober-april.

Hadde heller valgt Tønsberg hvis dere skal bo i Vestfold.

Anonymous poster hash: a20e0...a53

Skrevet

Tja, det er jo en ganske koselig liten by. Du har jo kjøpesentret og butikkene rundt, litt cafeer og resturanter. Et par fine parker, med lekeapparater for barna (dessverre en del narkomane der også da). Ellers går jo strømstadfergen derfra da, så du kan ta dagsturer dit med matbuffet. Også er det et stort lekeland der. Noen fine strender og turområder.

Hyggelig by :)

Anonymous poster hash: 338e1...81d

Takk for svar 😊👌👌

Skrevet

Vi flyttet til Sandefjord for en del år siden fra Tromsø. Er forlengst tilbake i Nord Norge.

Jeg var hjemmeværende med barna. Det var veldig vanskelig å bli kjent med folk.

Klimaet er helt fantastisk, men å få nye venner var ikke lett.

Hadde en venninne som flyttet samtidig med oss til Tønsberg. Hun stortrivdes og bor der fortsatt.

Hmm så dumt :( er redd for det selv. ...

Skrevet

Er jo veldig lett å bli kjent med folk i Tromsø.. Rart at der er vanskelig der :P

Skrevet

Ikke hi

hvordan er prisnivået på hus der, og boen som vet hvor aktivt døvemiljøet er der?Anonymous poster hash: ef0c0...e1f

Jeg vet ikke hvordan øve,iljøet er, men jeg vt det bor mange på Krokemoa. Dett erfamilier med barn, så det kan virke som skolen har god kunnskap med familier med døve.

Jeg er inflytter, og jeg må være ærlig på at det er vanskelig å komme inn på folk her. Ingen som står med åpene armer når du kommr, du må jobbe litt for å bli endel av lokalsafunnet. Jeg var hjemmværend det først året jeg boddeher, merrket fort at det var vanskelig å komme innpå folk her. Jeg brukt året på å hjelpe ungene med å få gode venner. Jeg hentet tidlig i barnhagen og d haddemed seg venner fra barnehagen hjem. Pratet litt med foreldre når de hentet, men ikke veldig mye. Stilteopp på dugnader, hjalp til her og der. Sto på sidelinjen ved hver fotballtrening osv. Litt og litt så åpnet folk seg og jeg ble en del avett veldigkoselig lokasamfunn.

Jeg stortrives.

Det er mye å gjøre her for små og for store, litt vanskelig å finne informasjon om dette så det er lurt å google ofte. Jeg gjør det ofte enda, for jeg syns det erdårlig med informasjon om ting som skjr i ulike media.

Anonymous poster hash: cde4c...410

Skrevet

Ikke hi

hvordan er prisnivået på hus der, og boen som vet hvor aktivt døvemiljøet er der?Anonymous poster hash: ef0c0...e1f

Jeg vet ikke hvordan øve,iljøet er, men jeg vt det bor mange på Krokemoa. Dett erfamilier med barn, så det kan virke som skolen har god kunnskap med familier med døve.

Jeg er inflytter, og jeg må være ærlig på at det er vanskelig å komme inn på folk her. Ingen som står med åpene armer når du kommr, du må jobbe litt for å bli endel av lokalsafunnet. Jeg var hjemmværend det først året jeg boddeher, merrket fort at det var vanskelig å komme innpå folk her. Jeg brukt året på å hjelpe ungene med å få gode venner. Jeg hentet tidlig i barnhagen og d haddemed seg venner fra barnehagen hjem. Pratet litt med foreldre når de hentet, men ikke veldig mye. Stilteopp på dugnader, hjalp til her og der. Sto på sidelinjen ved hver fotballtrening osv. Litt og litt så åpnet folk seg og jeg ble en del avett veldigkoselig lokasamfunn.

Jeg stortrives.

Det er mye å gjøre her for små og for store, litt vanskelig å finne informasjon om dette så det er lurt å google ofte. Jeg gjør det ofte enda, for jeg syns det erdårlig med informasjon om ting som skjr i ulike media.

Anonymous poster hash: cde4c...410

Takk for langt svar å godt svar 😊😊

Skrevet

Bodd der helt frem til for ett par år siden. Flyttet pga jobb så flyttet ikke fra byen fordi jeg ikke trivdes. Men ville ikke anbefalt skolekrets til krokemoa . Anbefaler at dere sjekker å bo i en av områdene som sokner til en av disse skolene: Haukerød, Virik eller Mosserød. Flyttet forresten fra Krokemoaområdet og på den skolen har de slitt mye med mobbing.

Anonymous poster hash: a16e5...4b0

Skrevet

Jeg bor på Krokemoa. Ikke hørt av noen i området her at det er mye mobbing på skolen. Jeg har jobbet med rusmisbrukere og flere sier det er mye rus på haukerød. Så noe vil det nok være uansett hvor man flytter.

Jeg trenger flere venner jeg hi 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...