Gå til innhold

gravid men lav hcg økning??


h.o.p.e.f.u.l.l

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er helt ny på dette men håpet noen kunne komme med noen erfaringer.

 

Jeg var på tidlig ultralyd forrige uke pga av en liten blødning. (Ingen klumper) jeg tror da jeg var I uke 5, og vi så kun en tom plommesekk.

Hcg viste da 1900 på torsdagen.

Mandagen denne uken viser hcg 2900, så bare 1000 mer..

 

Er dette dømt til å gå feil eller kan det Være håp?

 

De sier jo at hcg skal dobles, men må den alltid det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg er helt ny på dette men håpet noen kunne komme med noen erfaringer.

 

Jeg var på tidlig ultralyd forrige uke pga av en liten blødning. (Ingen klumper) jeg tror da jeg var I uke 5, og vi så kun en tom plommesekk.

Hcg viste da 1900 på torsdagen.

Mandagen denne uken viser hcg 2900, så bare 1000 mer..

 

Er dette dømt til å gå feil eller kan det Være håp?

 

De sier jo at hcg skal dobles, men må den alltid det??

Hadde det vert meg hadde jeg forsatt vert positiv iallefall😊

Du er forsatt tidlig i graviditeten, og en stigning på 1000 er i det minste 1/3..kansje ta en ny prøve igjen om noen dager for å se utviklingen/ evt ny ul?:) hva sa legen om stigningen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Jeg skal på ny ul I morgen tidlig, men kjenner nå at jeg ikke tørr og håpe så mye.

Gruer meg litt også siden jeg har en gynekolog som overhodet ikke eier verken sympati empati eller noen form for følelser egentlig hehe.

Sist når vi fikk se en tom plommesekk så brukte hun såvidt et minutt og bare sveip raskt over på skjermen så sier hun: dette er ingen normal graviditet!

Jeg spør jo såklart hva hun mener med det og da svarer hun bare: du får skyndte deg å få på deg trusa så skal jeg fortelle deg. Fordi hun hadde dårlig tid.

Jeg satt jo igjen med skikkelig skremsel.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Jeg skal på ny ul I morgen tidlig, men kjenner nå at jeg ikke tørr og håpe så mye.

Gruer meg litt også siden jeg har en gynekolog som overhodet ikke eier verken sympati empati eller noen form for følelser egentlig hehe.

Sist når vi fikk se en tom plommesekk så brukte hun såvidt et minutt og bare sveip raskt over på skjermen så sier hun: dette er ingen normal graviditet!

Jeg spør jo såklart hva hun mener med det og da svarer hun bare: du får skyndte deg å få på deg trusa så skal jeg fortelle deg. Fordi hun hadde dårlig tid.

Jeg satt jo igjen med skikkelig skremsel.. :(

Vet du, dersom hun er sånn i morgen også ville jeg bare gitt beskjed at dette oppleves skremmende for dere, og at det hadde vert fint om hun som fagperson kunne tatt hensyn til dette. Det er en grunn til at vi oppsøker dem, de sitter jo på kompetanse vi ikke har. Da hadde det jo vert fint om de kunne formidlet kunnskapen sin på en imøtekommende måte:) man føler seg ofte til bry i slike situasjoner, og sitter ofte igjen med mange spørsmål. MEN, nok om det! Det går nok kjempefint, lykke til! Ønsker deg det beste, hold meg gjerne oppdatert😊 Skal selv få svar på blodprøver i morgen, er jo en liten evighet å vente på det!🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til, om det kun var en "tom" plommesekk så kan det jo vere at det bare var for tidlig til å se fosteret enda? Målte hun ikke hvor stor den var? Hva er egentlig forskjellen på plommesekk og fostersekk? 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd I dag og da så vi en liten på 4mm og bankene hjerte 😀

Selvom gynekologen sa egentlig bare kjapt at det ikke var noe. Men jeg ba hun se nærmere fordi jeg så det. Da så hun det også, og vi så hjertet blinket på skjermen.

Hun har jo aldri tid til å gjøre jobben ordentlig føler jeg. Og fikk streng beskjed om at jeg ikke måtte gå hjem og glede meg for mye.

Vurderer å gå en time privat et annet sted litt senere for å komme til noen som kanskje tar seg bedre tid.

 

Utfra siste mens (20 januar) så skal jeg Være 7+1, men jeg vet at jeg har lenger syklus så jeg vil selv si jeg er I uke 6 noe som kan stemme med foster på 4mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på ultralyd I dag og da så vi en liten på 4mm og bankene hjerte 😀

Selvom gynekologen sa egentlig bare kjapt at det ikke var noe. Men jeg ba hun se nærmere fordi jeg så det. Da så hun det også, og vi så hjertet blinket på skjermen.

Hun har jo aldri tid til å gjøre jobben ordentlig føler jeg. Og fikk streng beskjed om at jeg ikke måtte gå hjem og glede meg for mye.

Vurderer å gå en time privat et annet sted litt senere for å komme til noen som kanskje tar seg bedre tid.

 

Utfra siste mens (20 januar) så skal jeg Være 7+1, men jeg vet at jeg har lenger syklus så jeg vil selv si jeg er I uke 6 noe som kan stemme med foster på 4mm.

Nei så morsomt😄 Hadde faktisk siste 20jan, og syklus på 35. Da bør eg vel vere 6+2 eller noe i den dur. Var på ul tirsdag og da var der en fostersekk på 2 mm, men tro muligens det er ma siden jeg ikke får utslag på test..så er virkelig spent på blodprøvene! Hvordan gjør du der videre nå? Skal du ta nye blodprøver eller inn igjen på ul? Tenker at de vil jo ikke garantere noe, det er jo forsatt tidlig. Men utrolig gøy at du så hjertet slå😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så spennende 😀 håper det ikke er MA 😕

Jeg tok ny hcg I dag så får kanskje svar på den I morgen så håper dem har hatt større økning enn sist.

Skal på ny ul 31.mars 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått svar på blodprøven din ?? 😊

Jeg fikk min tredje I dag som hadde økt til 5000.

Så altså:

Tors: 1900

Man: 2900

Tors: 5000.

 

Blir bare så skremt av alle som sier det ikke er bra hvis den ikke dobbel. Men det stiger jo. Og vi så jo hjertet slå I går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lav stigning, langt fra dobling. Legen mente at det var begynnende sa, Men det gikk bra:-) snakket senere med en jordmor som sa at hcg-nivået er veldig individuelt. Både fra person til person, og fra svangerskap til svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar 😊

Kjenner jeg bare går og er smånervøs nå frem til neste UL 31.03.

Var det I starten du hadde lav stigning også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var før uke 8. Jeg var veldig nervøs fordi det første svangerskapet endte dårlig, så jeg ba om ultralyd. Fikk ikke det, men målte hcg-stigningen. Lav stigning så legen ba meg forberede meg på at det ikke kom til å få bra, men så gikk det fint allikevel. Ble en frisk og fin gutt 👍

Nå har jeg nettopp testa positivt igjen etter nesten ett års prøving, inkl en SA i uke 6. Denne gangen skal jeg prøve å ikke stresse så mye. Det er jo ikke noe å gjøre fra eller til uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du, hvis du har sett hjertet slå, så er det jo så mye større sjanse for at det går bra!! Prøv å fokuser på det, og hver kveld når du legger deg vet du at du er en dag nærmere baby :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med positiv test 😀

Ja jeg får bare prøve og slappe av 😊 er jo egentlig ikke så mye jeg kan gjøre fra eller til heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Hvordan gikk det egentlig med dere? 🙈

Jeg var til ul på fredag, for planlagt innsett (ivf), men der så de et embryo! Noe som var meget overraskende, da vi har prøvd i mange år uten resultat. I tillegg har jeg hatt "mens" som normalt for 2 uker siden.

Det var dessverre ingen hjerteaktivitet, så det ble tatt hcg blodprøve. Resultatet var noe over 3000. 

I går, 4 dager senere, ble det tatt ny hcg prøve. Denne viste stigning, men kun noe over 7000. Altså ikke mer enn ca fordobling på 4 dager🙄 

Fikk beskjed om å ta ny ul i morgen eller fredag, for å se om det var noe håp... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...