Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #1 Skrevet 9. mars 2016 Har en veldig mobil baby på 8 mnd som krabber rundt. Har en veldig snill og fin katt. Men denne katten ser ikke sitt eget beste! Den går rundt babyen, legger seg foran henne, gjør seg til osv osv. Babyen tar jo noen ganger skikkelig tak i katten, stakkars... til nå har ikke pus gjort noe annet enn at den har gitt et par advarsler slik at den napper babyen i genserarmen forsiktig om babyen blir hardhendt. Men jeg tenker at en dag kommer jo pus til å ordentlig vondt, og den kommer til å klore for å få babyen til å stoppe/slippe.. det rare er at selvom babyen er røff med den så går den ikke, den fortsetter å rulle rundt babyen... Følger alltid med så klart, men tenker også at de kanskje rett og slett må lære selv, begge to. katten at det er dumt å være oppå babyen, og babyen at pus "tar igjen". Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 9e4ee...1f6
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #2 Skrevet 9. mars 2016 Eeeeh... Du tuller nå?? En 8 mnd gammel baby er da virkelig ikke i stand til å forstå konsekvenser på den måten.. Anonymous poster hash: 7d336...9be
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #3 Skrevet 9. mars 2016 Hadde nok ikke stolt på katten :/ Anonymous poster hash: d36dc...aa7
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #4 Skrevet 9. mars 2016 Hadde nok ikke stolt på katten :/ Anonymous poster hash: d36dc...aa7 Nei, det er jo det jeg er litt usikker på også, selv om den alltid har vært veldig snill. Men det er jo også litt slitsomt at pus hele tiden søker til babyen, legger seg foran, gjør seg til osv.... Lar babyen "pelle" litt fordi jeg tenker at pus kanskje skjønner etterhvert at det ikke er så gøy, men pus tåler mer enn jeg hadde tenkt... fryktelig tålmodig katt... HI Anonymous poster hash: 9e4ee...1f6
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #5 Skrevet 9. mars 2016 Jeg tror ikke en 8 mnd gammel baby er moden nok til å skjønne at katten kommer til å ta igjen, selv ved erfaring. Babyen kommer til å glemme det igjen ganske fort. Her må du nok bare fortsette å passe ekstra på til barnet er stort nok til å bli snakket til og kan skjønne litt mer. Jeg så mye erfaring med katter, men vi har mange hunder i familien, så jeg har fra ganske tildig av øvd på samhandling mellom barnet og dyrene ved å vise hvordan man skal stryke forsiktig og fysisk ta barnet vekk hvis det blir for mye. Nå skjønner han (han er 1.5) når jeg sier "klappe forsiktig" "nå vil hunden sove" osv og han har blitt ganske flink til å respektere hundenes grenser. Anonymous poster hash: 0950f...331
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #6 Skrevet 9. mars 2016 Hadde samme greie her, ene katten ville henge rundt baby/småbarn hele tiden, fikk albuer i magen, ble lugget, dratt i hale og ører og krabbet/ligget på, men protesterte aldri. Sendte meg lidende blikk, men "rørte" aldri barna. Andre katten oppsøkte ikke, og fiket til ungene hvis de oppsøkte og ble for pågående. Anonymous poster hash: 19561...d87
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #7 Skrevet 9. mars 2016 Ikke vettug du... Et dyr er et DYR! Du kan ikke stole 100% på at den ikke vil forsvare seg selv med bitt og kloring om ungen sin biter den i halen eller noe annet. Få opp øynene og vær klar over at katten kan komme til å forsvare seg med mer enn napping. Ikke noe gøy å komme i etterkant med en unge på legevakta der hvor du ikke har fulgt med, og katten har ødelagt synet til ungen din. Herlighet- det er virkelig mangel på vett her inne i blant! Anonymous poster hash: e6316...4d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå