Gå til innhold

Meg med alle kråkene


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om noen husker det, men jeg hadde et innlegg for noen dager siden om at det er så mange kråker akkurat rundt mitt hus og ikke naboene sine. Jeg syntes det var rart, og litt ekkelt siden jeg er overtroisk. 

 

Nå vet jeg hva det skyldes! Jeg sitter og jobber ved vinduet, og ser en nabo gå forbi med hunden sin. Da legger jeg merke til at han bærer på en plastpose, og det går opp for meg at han faktisk har gjort det hver dag. Jeg la fortsatt ikke to og to sammen, var bare nysgjerrig på om det kanskje feilte han noe - han så jo helt forstyrret ut. Han så veldig merkelig ut, gikk liksom med ene hånden ned i denne posen mens han snudde seg, så seg til siden, snudde seg... Ble sittende og se på han, lurte på hva i alle dager dette var slags opplegg. 

 

Og der - midt foran mitt hus, stiller han seg opp og begynner å kaste brød. Det ble et svare spetakkel, og kråkene tok helt av. Det var tydelig at han skjønte at ikke dette var helt stuereint, for han så stresset rundt seg og sluttet da noen kom gående. Det skal sies at han er nærmeste nabo, men bor i leiligheter og kan vel ikke kaste mat rundt der. 

 

Jeg kjenner at jeg blir litt irritert. Det er lett å se på han at gjør det i skjul, og jeg er ikke så innmari interessert i å ha disse kråkene i hagen hele tiden. Da kan han vel heller gå i parken eller noe? 

 

Ville dere gitt f, eller sagt noe neste gang?



Anonymous poster hash: d761d...0e2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tatt det med en gang når jeg så han. Og sagt at det der skal han bare drite i å gjøre i min hage....

Makan til hva folk gjør..

Skrevet

Jeg hadde tatt det med en gang når jeg så han. Og sagt at det der skal han bare drite i å gjøre i min hage....

Makan til hva folk gjør..

 

Veldig passende navn du har for å svare i denne tråden! :D

 

Enig med kråkemamma. Jeg ville gått ut og snakket med ham. Jeg ville prøvd meg på den diplomatiske først - sagt at det er flott at han tenker på fuglene på vinteren, men at det er problematisk at dere får så mye kråker i hagen fordi han velger å mate dem akkurat der. Om dere har en park eller et friområde, eller bare et lite område som ikke er bebygd, så anbefal ham å mate dem der. Si at han må ha litt tålmodighet i begynnelsen til kråkene oppdager at matplassen er flyttet, men at de er kloke fugler som kommer til å oppdage det raskt.

 

Og om den fremgangsmåten ikke hjelper... da hadde jeg sluttet å være fullt så diplomatisk ;)

 

Bare husk en ting... når du går ut og snakker med ham, ikke vis at du er irritert eller sint og ikke hev stemmen mot ham! Kråkene husker nemlig ansikter (om du leste linken en la i den andre tråden din), så om kråkene forstår at du er skyld i at de ikke får mat der så kan det hende de vil klandre deg og begynne å bli ufin mot deg ;) Og det vil du IKKE ;)

Kanskje se det litt an slik at han er nesten ferdig med å mate dem før du går ut.

 

Anonymous poster hash: 69f43...677

Skrevet

 

Jeg hadde tatt det med en gang når jeg så han. Og sagt at det der skal han bare drite i å gjøre i min hage....

Makan til hva folk gjør..

 

Veldig passende navn du har for å svare i denne tråden! :D

 

Enig med kråkemamma. Jeg ville gått ut og snakket med ham. Jeg ville prøvd meg på den diplomatiske først - sagt at det er flott at han tenker på fuglene på vinteren, men at det er problematisk at dere får så mye kråker i hagen fordi han velger å mate dem akkurat der. Om dere har en park eller et friområde, eller bare et lite område som ikke er bebygd, så anbefal ham å mate dem der. Si at han må ha litt tålmodighet i begynnelsen til kråkene oppdager at matplassen er flyttet, men at de er kloke fugler som kommer til å oppdage det raskt.

 

Og om den fremgangsmåten ikke hjelper... da hadde jeg sluttet å være fullt så diplomatisk ;)

 

Bare husk en ting... når du går ut og snakker med ham, ikke vis at du er irritert eller sint og ikke hev stemmen mot ham! Kråkene husker nemlig ansikter (om du leste linken en la i den andre tråden din), så om kråkene forstår at du er skyld i at de ikke får mat der så kan det hende de vil klandre deg og begynne å bli ufin mot deg ;) Og det vil du IKKE ;)

Kanskje se det litt an slik at han er nesten ferdig med å mate dem før du går ut.

 

Anonymous poster hash: 69f43...677

 

 

Det har du nok rett i! Jeg leste den linken ja, og ble veldig overrasket over hvor mye som bor i de små fuglene. Jeg får prøve å holde meg i skinnet, har egentlig ikke bestemt meg for om jeg skal si noe eller ikke. 

 

Hi

 

Anonymous poster hash: d761d...0e2

Skrevet

 

 

Jeg hadde tatt det med en gang når jeg så han. Og sagt at det der skal han bare drite i å gjøre i min hage....

Makan til hva folk gjør..

 

Veldig passende navn du har for å svare i denne tråden! :D

 

Enig med kråkemamma. Jeg ville gått ut og snakket med ham. Jeg ville prøvd meg på den diplomatiske først - sagt at det er flott at han tenker på fuglene på vinteren, men at det er problematisk at dere får så mye kråker i hagen fordi han velger å mate dem akkurat der. Om dere har en park eller et friområde, eller bare et lite område som ikke er bebygd, så anbefal ham å mate dem der. Si at han må ha litt tålmodighet i begynnelsen til kråkene oppdager at matplassen er flyttet, men at de er kloke fugler som kommer til å oppdage det raskt.

 

Og om den fremgangsmåten ikke hjelper... da hadde jeg sluttet å være fullt så diplomatisk ;)

 

Bare husk en ting... når du går ut og snakker med ham, ikke vis at du er irritert eller sint og ikke hev stemmen mot ham! Kråkene husker nemlig ansikter (om du leste linken en la i den andre tråden din), så om kråkene forstår at du er skyld i at de ikke får mat der så kan det hende de vil klandre deg og begynne å bli ufin mot deg ;) Og det vil du IKKE ;)

Kanskje se det litt an slik at han er nesten ferdig med å mate dem før du går ut.

 

Anonymous poster hash: 69f43...677

 

 

Det har du nok rett i! Jeg leste den linken ja, og ble veldig overrasket over hvor mye som bor i de små fuglene. Jeg får prøve å holde meg i skinnet, har egentlig ikke bestemt meg for om jeg skal si noe eller ikke. 

 

Hi

 

Anonymous poster hash: d761d...0e2

 

 

Jeg hadde nok ikke sagt så mye, eller... jeg tror jeg ville gått ut og snakket med ham likevel, men på en hyggelig måte. For fortsetter han å mate dem der så vil antallet kråker du har i hagen trolig bare øke på. Kråkene snakker jo sammen, så ryktene om at det er festmåltid hos deg vil kunne spre seg ;)

 

Men utover det så synes jeg det er helt greit å ha kråker og skjærer i nærheten. Jeg sørger bare for å være det greie og ufarlige og høflige mennesket rundt dem - da behandler de meg på samme måte ;)

 

Anonymous poster hash: 69f43...677

Skrevet

 

 

 

Jeg hadde tatt det med en gang når jeg så han. Og sagt at det der skal han bare drite i å gjøre i min hage....

Makan til hva folk gjør..

 

Veldig passende navn du har for å svare i denne tråden! :D

 

Enig med kråkemamma. Jeg ville gått ut og snakket med ham. Jeg ville prøvd meg på den diplomatiske først - sagt at det er flott at han tenker på fuglene på vinteren, men at det er problematisk at dere får så mye kråker i hagen fordi han velger å mate dem akkurat der. Om dere har en park eller et friområde, eller bare et lite område som ikke er bebygd, så anbefal ham å mate dem der. Si at han må ha litt tålmodighet i begynnelsen til kråkene oppdager at matplassen er flyttet, men at de er kloke fugler som kommer til å oppdage det raskt.

 

Og om den fremgangsmåten ikke hjelper... da hadde jeg sluttet å være fullt så diplomatisk ;)

 

Bare husk en ting... når du går ut og snakker med ham, ikke vis at du er irritert eller sint og ikke hev stemmen mot ham! Kråkene husker nemlig ansikter (om du leste linken en la i den andre tråden din), så om kråkene forstår at du er skyld i at de ikke får mat der så kan det hende de vil klandre deg og begynne å bli ufin mot deg ;) Og det vil du IKKE ;)

Kanskje se det litt an slik at han er nesten ferdig med å mate dem før du går ut.

 

Anonymous poster hash: 69f43...677

 

 

Det har du nok rett i! Jeg leste den linken ja, og ble veldig overrasket over hvor mye som bor i de små fuglene. Jeg får prøve å holde meg i skinnet, har egentlig ikke bestemt meg for om jeg skal si noe eller ikke. 

 

Hi

 

Anonymous poster hash: d761d...0e2

 

 

Jeg hadde nok ikke sagt så mye, eller... jeg tror jeg ville gått ut og snakket med ham likevel, men på en hyggelig måte. For fortsetter han å mate dem der så vil antallet kråker du har i hagen trolig bare øke på. Kråkene snakker jo sammen, så ryktene om at det er festmåltid hos deg vil kunne spre seg ;)

 

Men utover det så synes jeg det er helt greit å ha kråker og skjærer i nærheten. Jeg sørger bare for å være det greie og ufarlige og høflige mennesket rundt dem - da behandler de meg på samme måte ;)

 

Anonymous poster hash: 69f43...677

 

 

Jeg forbinder kråker med død, og synes egentlig at det blir veldig mye bråk og skitt. Så jeg liker ikke at det er så mye kråker her. Men så er jeg konfliktsky også. 

 

Hi

 

Anonymous poster hash: d761d...0e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...