Gå til innhold

Jeg er sjokkert og lei meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en svigerinne som bor på østlandet. Hun er mye eldre enn meg, men vi hadde baby samtidig og var veldig bedrevitende. Begge babyen hadde noen helseproblemer, vår mest alvorlig og vi hadde tett oppfølging i starten. Likevel var alt feil, babyen kom til å få mageknip av maten hun fikk. Vi måtte ha misforstått det vi hadde fått beskjed om eller legen var inkompetent. Babyen vår klarte seg ekstremt bra, vi har fått mye skryt av barnelegen som sjelden har sett noen komme seg så fort.

En gang spurte jeg om noe hun brukte til sin baby, ikke en anklage men et spørsmål. Da skjelte hun meg ut etter noter, trodde jeg at jeg visste bedre enn barneleger? Nei, det er det bare hun som gjør;)

Nå er barna tre år og kusina til mannen som bor i nærheten av svigerinne ringte meg. Hun hadde fått spørsmål fra en venninne om hvordan det gikk med oss. Hun hadde hørt fra "noen" at vi ikke taklet foreldrerollen og at barnet hadde vært innlagt på sykehus som baby fordi vi hadde utsatt henne for omsorgssvikt. Jeg husker at svigerinnen kom med ubehagelige spørsmål etter innleggelsen, men det var en infeksjon vi ikke kunne ha gjort noe til eller fra for. Hun var hjemme etter 1,5 døgn. 

Mannen har sagt at jeg er hårsår og overtolker søsteren hans, men nå er han bare stille og lei seg. En fordel er at han nå ser at jeg ikke har innbilt meg hva "veiledningen" hennes kom av, men det er jo utrolig sårende at søsteren sprer slike rykter om oss.

Før noen hopper til konklusjoner, vi er gode foreldre med lykkelige barn som klarer seg fint på alle måter.

Anonymous poster hash: 5328c...984
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er vel litt usikker på seg selv og sin egen rolle da vet du, og trenger noen å "heve seg over" for å føle seg bedre selv ;) Ikke noe å bry seg om. 

Anonymous poster hash: 336d2...5af
Skrevet

Jeg hadde konfrontert ho, sport Hu hva i alle verden det er ho driver med. Så hadde jeg holdt meg vekk fra ho. Er ikke noe vits i å omgås mennesker man ikke får noe godt ut av, selv om det er søstra til mann din

Anonymous poster hash: 1bd9a...442

Skrevet

Jeg hadde også konfrontert henne med det du har fått vite.

Ikke noe hyggelig...

Anonymous poster hash: 5ca8d...326

Skrevet

Enig ang konfrontasjon. Dette er såpass alvorlige beskyldninger at hun trenger å stå tilrette for hva hun har sagt.

Anonymous poster hash: d2f26...e33

Skrevet

Litt av problemet er at jeg tror hun faktisk mener at vi er dårlige foreldre. I fjor var det en episode der jeg etter en hel påske med hakking på meg og alt jeg gjorde feil sa at om hun var så bekymret, så burde hun melde meg til barnevernet. Hun har ikke gjort det, men jeg tenkte mye på det i etterkant og ventet nærmest på å få dem på døra. 

Skrevet

Hun er tydelig gal. Jeg ville snakket med mannen om at han Bør snakke med henne. Jeg tror en konfrontasjon fra deg bare blir bensin på bålet.

Anonymous poster hash: 906cc...bd0

Skrevet

Litt av problemet er at jeg tror hun faktisk mener at vi er dårlige foreldre. I fjor var det en episode der jeg etter en hel påske med hakking på meg og alt jeg gjorde feil sa at om hun var så bekymret, så burde hun melde meg til barnevernet. Hun har ikke gjort det, men jeg tenkte mye på det i etterkant og ventet nærmest på å få dem på døra. 

Hun virker ikke helt god. Om en i familien sa noe slikt til meg ville jeg svart at "ja, hvis noen virkelig er bekymret for hvordan barn har det hjemme, uansett hvem de er sine, da håper jeg virkelig at de melder bekymring til barnevernet!!".

Jeg mener at dere nå må konfrontere henne, spørre henne hva som egentlig er problemet hennes. Og gjør det gjerne sammen med hennes mann, for hvis hun driver og dikter opp slike historier så ville jeg faktisk blitt bekymret for hennes barn, at hun kanskje ikke er slik hun prøver å gjøre inntrykk av. Konfronter henne sammen, både du og mannen din! Og er dine svigerforeldre der også, ha gjerne dem der også.

Anonymous poster hash: f92f9...46f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...