Gå til innhold

50/50 avtale, men motta bidrag likevel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnefar har 50/50, har hatt det i 3år. I forbindelse med et møte med advokaten min (ang noe annet) sa hun at jeg burde søke om bidrag siden bf tjener 100 000,- mer enn meg i året. Ble ikke noe mer snakk om det da, men har tenkt på det etterpå. Kan man få bidrag når det er 50/50 altså? Og vi har jo hatt denne ordningen i flere år- må han isåfall tilbakebetale for den tiden i tillegg?

Anonymous poster hash: 3c647...2d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på hva dere tjener....? Gå inn på nav.no å sjekk i bidragsveilederen da vel.

Anonymous poster hash: 22862...abe
Skrevet

Får opp 900,- mnd i veilederen..

Anonymous poster hash: 3c647...2d5

Skrevet

Man kan søke bidrag av hverandre selv med 50/50, men da skal vel den ene tjene vesentlig mer enn den andre? Vet ikke om 100000kr utgjør store forskjellen ved delt omsorg. For da får dere begge fratrekk for samvær mtp utgifter osv.. Men bare vær klar over at far også kan søke bidrag fra deg... Ei jeg kjenner opplevde det. Han skulle ha 1000 kr i bidrag fra henne, hun skulle ha 1400kr fra ham. Differansen var så liten at ingen fikk noen ting..

Og nei, han må heller ikke etterbetale for langt tilbake i tid. Du søker fra en dato, og det eneste han evnt må etterbetale er summen som blir fastsatt fra datoen du søker og fram til vedtaket er satt, HVIS han i det hele tatt må betale bidrag. (Behandlingstiden kan være litt lang).

Anonymous poster hash: 1b524...2bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...