Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #1 Skrevet 9. mars 2016 Vi har en farlig hund i nabolaget. Jeg er usikker på rasen men den er mindre enn en mellomstor hund men heller ingen veskehund. Denne eies av et gammel dame som har null kontroll på hunden. Mange av oss andre hundeeiere i nabolaget har forsøkt å snakke med damen om dette, men vi når ikke frem. Når det har vært episoder hvor hunden har prøvd å gå til angrep på våre hunder har damen fått huden full av kjeft. Hun er av den typen som ikke skjønner at hunden er farlig så hun gir han fullt bånd, snellebånd, så han får kommet bort til de andre hundene. Hun har også null peil på hva hun driver med når det gjelder hunden. Jeg har selv vært vitne til at hunden har "tatt" henne fordi hun ikke har gjort som han vil. Hun ga han ikke bånd nok til å komme bort til min hund. Jeg truet med å knekke nakken på bikkja hennes om hun slapp han bort til min hund igjen. Hun gjorde det når min var var valp og resultatet er at den hater hunden hennes. Jeg har schafer og den kan sikkert lett forsvare seg mot denne andre men det er ikke mitt mål at han skal komme i denne situasjonen. Det er så ille at jeg har vist mine barn denne hunden og sagt at den er farlig. Når vi får nye naboer advarer jeg barna deres mot denne hunden. Jeg er redd for hva den kan komme til å gjøre mot et barn. Senest nå i dag prøvde denne å "ta" en veninne av meg som var på tur med sin hund. Hunden til veninnen min gikk løs (er lydig som bare det). Eieren av den andre hunden ga hunden sin mer bånd så den kom seg bort til veninnen min når den ville det. Veninnen min hadde svære votter på seg som denne hunden uten forvarsel hopper opp og biter seg fast i. Votten ble ødelagt. Heldigvis gikk veninnen min med henda knyttet inni votten så den traff ikke fingrene hennes. Min veninne reagerer med å slå hunden over snuta for å få den til å slippe votten. Samtidig som hun skjeller ut eieren. For den adferden er ikke normal og i tillegg hadde hunden "ståpels" nedover hele ryggen. Jeg traff veninnen min bare noen minutter senere. Treffer også denne damen med hunden rett etterpå. Jeg tenker som så at ikke søren at jeg bytter side av veien denne gangen, pleier å gjøre det for å unngå bråk mellom hundene. Bare gikk rett mot dama og den glefsende gneldrende hunden hennes. Min hud forholdt seg rolig men var veldig på vakt. Endte med at damen gikk over på andre siden av veien mens hun dro hunden sin etter seg. Jeg skjønner at dama er ensom, men hun burde da være smart nok til å skjønne at den hunden er farlig. Det finnes mange her i nabolaget som har sett hunden ta eieren. Folk tør ikke besøke henne pga denne. Når hun åpner ytterdøren når noen ringer på, setter hun alltid på en krok på innsiden sånn at hun bare får åpnet døren til en smal strek. Dette pga hunden. Når det ringer på klikker det for hunden og den slenger seg i døra så det braker. Første gangen jeg ringte på der visste jeg ikke at hun bodde der så trodde det var en diger hund. Jeg har også flere ganger sett hunden slenge seg etter biler som kjører forbi for å ta dem. Er bare et spørsmål om tid før noen kjører på den. Mange har som sagt prøvd å snakke med henne om dette men ingen når frem. Jeg har selv hund men ikke søren at jeg hadde latt en hund oppføre seg på den måten eller at hunden skulle prøvd seg på meg. Hvordan kan man egentlig få denne damen til å forstå st hun kan ikke ha denne hunden? Jeg er redd det skal skje alvorligere ting enn at den ødelegger en vott. Anonymous poster hash: a53fa...df2
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #2 Skrevet 9. mars 2016 Hadde ringt politiet og spurt om de kan ta en prat med henne. Anonymous poster hash: 9a24f...ae3
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #3 Skrevet 9. mars 2016 Nå har dere en gylden mulighet. Hunden angrep ett menneske! Få venninnen din til å anmelde til politiet med en gang! Selv om hunden "bare" beit i en vott og ødelag den, så var det bare flaks. Hunden gikk til angrep mot ett menneske og hva om hun uke hadde hatt hånden knyttet? Om hun ikke hadde hatt vott? Eller om hunden gikk til angrep ett annet sted på kroppen? Hva om venninnen din var ett barn? Ett barn som ikke klarer å reagere med å slå snuten for å få hunden til å slippe? Anonymous poster hash: 7ebde...e6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå