Gå til innhold

Oppriktig bekymret for hvordan pappapermen blir..... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det et must å trille tur? Synes det er kjempekjedelig og har kun trillet en håndfull ganger med min baby sånn for fornøyelsens skyld. Her finnes hverken åpen bhg, babysang og barselgruppen har bare hatt 3 treff. Synes ikke jeg er noen dårlig mor for det, og har en baby som er sosial og blid. La far finne ut av hvordan han vil løse dagene når det er hans permisjon.

Anonymous poster hash: dcda0...9c9

Hvis barnet vantrives og er grinete uten litt frisk luft hver dag, så sier jo det sitt.

Baby kan da sove i vogna uten at man absolutt må gå tur. Nesten ingen andre land enn de nordiske landene har begrepet "gå tur". Det er drittkjedelig, særlig hvis man må gå alene hver gang.

Anonymous poster hash: 0b364...823

Joda, det finnes andre måter å være ute på. Leke i hagen for eksempel. Men å kun sove ute synes jeg er stusslig. Om man har et barn som trives i vogn, og liker å være ute, så er jeg helt overbevist om at det er veldig sunt for et barn å kunne få litt tid ute. De får helt andre inntrykk enn inne, andre lukter, bevegelser, farger og opplevelser. dessuten handler ikke alt om hva jeg som mor liker eller synes er gøy, noe gjør jeg utelukkende fordi jeg mener det er bra for barnet mitt....

HI

Anonymous poster hash: b41d0...ddc

Nei, men du kan ikke tvinge mannen din til å gå daglige turer så lenge barnet får frisk luft. Barnet sitter uansett bare i vogn under tur, og får verken fysisk trening eller annet utbytte av turen. Leke i hagen på gress om sommeren, ake eller base i snøen er noe helt annet.

Masse utbytte av å se på verden der ute, biler, hunder, trær, høre lyder osv osv. Om du virkelig tror det har null verdi tar du veldig feil. Og jeg har ikke tvunget han, derfor har han kun vært på tur 2 ganger. Vanskelig for en baby på 9 mnd å base i snøen også du.... og ja, jeg vil at mitt barn skal ha noe utetid og noen uteinntrykk. Jeg har aldri sagt hver dag, men ALDRI blir vel ganske kjipt synes jeg.

HI

Babyen din kommer ikke til å huske noe av de turene uansett så den klarer seg fint uten. Dessuten er det ikke livsnødvendig å trille tur. Det er for mange dødens kjedelig.

Skjønner godt at han ikke gidder å bli med. Jeg var likedan, trille tur var pyton.

Anonymous poster hash: c5356...170

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det et must å trille tur? Synes det er kjempekjedelig og har kun trillet en håndfull ganger med min baby sånn for fornøyelsens skyld. Her finnes hverken åpen bhg, babysang og barselgruppen har bare hatt 3 treff. Synes ikke jeg er noen dårlig mor for det, og har en baby som er sosial og blid. La far finne ut av hvordan han vil løse dagene når det er hans permisjon.

Hvis barnet vantrives og er grinete uten litt frisk luft hver dag, så sier jo det sitt.

Baby kan da sove i vogna uten at man absolutt må gå tur. Nesten ingen andre land enn de nordiske landene har begrepet "gå tur". Det er drittkjedelig, særlig hvis man må gå alene hver gang.

Joda, det finnes andre måter å være ute på. Leke i hagen for eksempel. Men å kun sove ute synes jeg er stusslig. Om man har et barn som trives i vogn, og liker å være ute, så er jeg helt overbevist om at det er veldig sunt for et barn å kunne få litt tid ute. De får helt andre inntrykk enn inne, andre lukter, bevegelser, farger og opplevelser. dessuten handler ikke alt om hva jeg som mor liker eller synes er gøy, noe gjør jeg utelukkende fordi jeg mener det er bra for barnet mitt....

HI

Nei, men du kan ikke tvinge mannen din til å gå daglige turer så lenge barnet får frisk luft. Barnet sitter uansett bare i vogn under tur, og får verken fysisk trening eller annet utbytte av turen. Leke i hagen på gress om sommeren, ake eller base i snøen er noe helt annet.

Masse utbytte av å se på verden der ute, biler, hunder, trær, høre lyder osv osv. Om du virkelig tror det har null verdi tar du veldig feil. Og jeg har ikke tvunget han, derfor har han kun vært på tur 2 ganger. Vanskelig for en baby på 9 mnd å base i snøen også du.... og ja, jeg vil at mitt barn skal ha noe utetid og noen uteinntrykk. Jeg har aldri sagt hver dag, men ALDRI blir vel ganske kjipt synes jeg.

HI

Du kan jo ta barnet med ut etter jobb og i helgene dersom du syns det blir lite tid på trilletur med far? Det er jo ikke snakk om at noen mener barn ALDRI sjal være ute.

Anonymous poster hash: e179c...16f

Vet du, far kan ikke sitte på ræva foran en pc hele dagen når han har hovedansvaret for en baby hele dagen. Det er faktisk ikke greit. Han har et ansvar, og han kan ikke forsømme det hele dagen hjemme i perm og så skal jeg trå til med lek, tur osv etter jobb.

HI

Selvsagt kan ikke far sitte på pcen hele dagen. Men har han noengang fått ansvaret for barnet en hel dag? La han nå få en sjanse, få noen dager før du syter og klager.

Kanskje han ikke er like mye ute som du er, men kanskje han og babyen herjer rundt, leker og koser seg inne?

Babyen har jo faktisk bedre av å være motorisk aktiv på gulvet hjemme enn å sitte passiv i en vogn. Man kan lære mange nye gøye ting hjemme på gulvet!

Det virker som om du er veldig bestemt på at dine rutiner er de rette og at far skal følge ditt program.

Skrevet

HI

HI

Du kan jo ta barnet med ut etter jobb og i helgene dersom du syns det blir lite tid på trilletur med far? Det er jo ikke snakk om at noen mener barn ALDRI sjal være ute.

Vet du, far kan ikke sitte på ræva foran en pc hele dagen når han har hovedansvaret for en baby hele dagen. Det er faktisk ikke greit. Han har et ansvar, og han kan ikke forsømme det hele dagen hjemme i perm og så skal jeg trå til med lek, tur osv etter jobb. 

HI

Du er veldig negativ. Kanskje du skal gi han en sjangs først. Og anonym 16f sitt svar som du svarte litt surt, er jo faktisk ganske bra med flere tips

Anonymous poster hash: ae6fb...c5f

Skrevet

Synes du bør la være å forvente at mannen din skal gjøre alt akkurat som du har gjort i din permisjonstid, og finne sine egne vaner. Tror det er veldig vanlig at menn ikke drar på barselgrupper og babysang, for å si det sånn! Om han vil gå tur, får han vel bestemme selv. Det er ikke dermed sagt at han vil bare sitte inne og spille data og vanskjøtte barnet. Gi ham litt cred. Ikke rart han blir sur når du tar opp dette hvis du ordlegger deg som du gjør her inne. 

Anonymous poster hash: ae758...432
Skrevet

Mange krasse svar her synes jeg. Jeg skjønner godt bekymringen din HI!

Når eldste var baby gruet jeg meg også veldig til at pappaen skulle være hjemme i permisjon, fordi han knapt hadde skiftet en bleie før, anet ikke hva baby spiste og når, synes trilling var kjedelig etc. Men vet du hva? Han klarte det strålende :) Han oppdaget jo raskt at dagene gikk fortere om han fandt på ting, og måltider og slikt kom han også raskt inn i. Jeg skrev en "dagsplan" (etter hans ønske), om når baby pleide å sove/spise/trille og med srore bokstaver: husk å bytte bleier og drikke mye vann! 😋

Han er kjempe flink med største i dag, men like lite "interessert" i nye babyen som sist. Men vet at det ordner seg uansett og at han kommer til å bli en super pappa for minste og :)

Anonymous poster hash: c98e2...ceb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...