Gå til innhold

MANNEN...!!! *Legging av baby*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en baby.... Det hender at den våkner på kvelden en gang, ikke ordentlig, men er litt urolig og gråter. Da er det bare å legge henne ned igjen, gi litt vann og putte inn smokk så faller hun tilbake i søvn med en gang av seg selv. Man må også være veldig stille, for hun er veldig lydvar når hun er i grenseland søvnmessig. Dette har jeg sagt til mannen sååååå mange ganger! Allikevel... om han går opp, så tar han henne opp av sengen, bysser henne og styrer (noe som gjør at hun våkner skikkelig og gjerne bruker 30 min på å sovne igjen). Samtidig klamper han rundt, og velter gjerne ett og annet slik at det bråker en del. Jeg blir så oppgitt :( Både fordi det tar mye lengre tid fordi hun våkner så av det, og også fordi jeg er redd hun legger seg til uvane med at hun skal bli tatt opp/bysset når hun våkner. Sier jeg noe om det til mannen at "men vi skal jo ikke ta henne opp..." osv, så blir han sur og irritert og skylder på at han er trøtt, ikke husket eller annet.

Dritt altså...

Anonymous poster hash: 5cdd8...543
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det selv da om hans måte ikke er god nok?

Skrevet

Enten må du gjøre det selv eller så må du la mannen finne sin måte og gjøre ting på! Babyer/ barn har gjerne 2 rutiner en med mor og en med far!

Skrevet

Tror du ikke jeg gjør det? Men er det min jobb og alltid ta det?? Bør jeg ikke kunne forvente at mannen klarer å følge noen enkle instrukser når det er de som funker best?

HI

Skrevet

Tror du ikke jeg gjør det? Men er det min jobb og alltid ta det?? Bør jeg ikke kunne forvente at mannen klarer å følge noen enkle instrukser når det er de som funker best?

HI

De funker for deg ja!

Skrevet

HI

De funker for deg ja!

Funker jo ikke for mannen på måten han gjør det da, du så vel at babyen våkner skikkelig, og bruker minst 30 min på å sovne igjen?? Og mannen er ikke særlig blid når han kommer ned igjen da etter å ha gått med babyen så lenge. Så om du mener det funker for han... ok.... merkelig at ingen her hjemme synes det funker bra da - inkludert mannen.

HI

Skrevet

HI

De funker for deg ja!

Funker jo ikke for mannen på måten han gjør det da, du så vel at babyen våkner skikkelig, og bruker minst 30 min på å sovne igjen?? Og mannen er ikke særlig blid når han kommer ned igjen da etter å ha gått med babyen så lenge. Så om du mener det funker for han... ok.... merkelig at ingen her hjemme synes det funker bra da - inkludert mannen.

HI

Funker jo ikke bedre at du forteller han hva han skal gjøre, la han finne ut av det selv og senk skuldrene litt!

Skrevet

HI

De funker for deg ja!

HI

Funker jo ikke bedre at du forteller han hva han skal gjøre, la han finne ut av det selv og senk skuldrene litt!

Nei, fordi vi har jobbet beinhardt får å få til en god søvnrutine på henne lenge nå. Nå som den er i boks synes jeg ikke han skal ødelegge den igjen! Dette er en stor baby på 9 mnd.

HI

Gjest Antarctica
Skrevet

HI

De funker for deg ja!

HI

Selvsagt kan du vente at mannen lærer å lese sitt eget barn. Kanskje må du hjelpe ham å fange opp signalene først, men han har også ansvar. Kan han ikke avlese hva en baby trenger, er han ikke en god far.

Skrevet

Hva ville du egentlig med innlegget ditt?

Skrevet

Lufte en frustrasjon. Slik som veldig mange andre gjør på dette forumet.

HI

Skrevet

Jeg ville latt det fare. Om han er misfornøyd med å bruke en halvtime, kan han prøve din metode. Vil han ikke det, får han bare holde på. Hvis du er redd for å etablere uvane, kan du gå opp oftest, så går nok det greit.

Alle kan bli litt utilregnelige og glemske i babytiden. Det er mye nytt og du er gjerne eksperten for øyeblikket. Kan være det blir for mange tips og triks for ham i løpet av dagen, så ville sett gjennom fingrene med at han ikke husker å følge dine råd. Dette så fremt han ikke klager. Den som klager må tåle å få forslag til bedring.

Skrevet

HI

OK. Virket som du ville ha oss til å være "enig" med deg om at det mannen din gjør er "feil". Det var lite støtte å få her. Har noen av svarene du har fått fått deg til å revurdere?

Skrevet

Hi, det er en kvinnes skjebne det, ifølge DIB-damene.

Slurver mannen din når han vasker? Vask selv. Ødelegger mannen babyens gode søvnrutiner? Legg babyen selv. Lager mannen bare usunne middager? Lag maten selv. Blir mannen utålmodig og sur når han hjelper barnet med lekser? Ta ansvar for leksene selv. Kjefter han unødvendig mye på barna? Sørg for å gi far god avlastning, sørg for at han kommer seg mye ut på sosiale ting og ikke plages for mye hjemme. Er han sur og urimelig mot DEG? Følg forrige punkt - sørg også for at han får nok og god nok sex - dine personlige grenser er til for å tøyes! Klarer han ikke å sørge for at barna har matpakke og egnet skiftetøy i barnehagen? Lever barnet selv og ta med vettuge klær. Hent også barnet så du får med vått tøy hjem.

Ved et eventuelt brudd, husk å tilby far minimum 50% samvær, gjerne mer. Det er like mye hans barn, må vite! 😊

Anonymous poster hash: d9810...533

Gjest Antarctica
Skrevet

HI

OK. Virket som du ville ha oss til å være "enig" med deg om at det mannen din gjør er "feil". Det var lite støtte å få her. Har noen av svarene du har fått fått deg til å revurdere?

Hvis ungen ikke sovner, er det da åpenbart for enhver idiot at metoden er feil, uansett hvem som er "enige" eller ikke...

Skrevet

To deg ned. La han gjøre så godt han kan, ikke vær ei bitch

Anonymous poster hash: e56a2...9b1

Skrevet

Hi, det er en kvinnes skjebne det, ifølge DIB-damene.

Slurver mannen din når han vasker? Vask selv. Ødelegger mannen babyens gode søvnrutiner? Legg babyen selv. Lager mannen bare usunne middager? Lag maten selv. Blir mannen utålmodig og sur når han hjelper barnet med lekser? Ta ansvar for leksene selv. Kjefter han unødvendig mye på barna? Sørg for å gi far god avlastning, sørg for at han kommer seg mye ut på sosiale ting og ikke plages for mye hjemme. Er han sur og urimelig mot DEG? Følg forrige punkt - sørg også for at han får nok og god nok sex - dine personlige grenser er til for å tøyes! Klarer han ikke å sørge for at barna har matpakke og egnet skiftetøy i barnehagen? Lever barnet selv og ta med vettuge klær. Hent også barnet så du får med vått tøy hjem.

Ved et eventuelt brudd, husk å tilby far minimum 50% samvær, gjerne mer. Det er like mye hans barn, må vite! 😊

Anonymous poster hash: d9810...533

Haha! Og alt bunner gjerne i at mannen kan være deprimert.

Men seriøst. Nå ser jeg at babyen er 9 mnd gammel, og da bør vel de fleste være ute av den verste hva-fanden-gjør-jeg-med-dette-lille-krypet-perioden.

Har du pratet med ham om din metode utenfor situasjonen, HI? Sier han villig til å prøve det, og så glemmer han det når det gjelder?

Skrevet

Ikke vær så sjefene, hi. La han gjøre det på sin måte. Du gir han instrukser???? Hjelpes...

Skrevet

La ham styre på. Istedenfor å følge med på hvor lang tid han bruker, bruk tida til å slappe av, gjør noe mer konstruktivt enn å sitte og irritere deg.

Tipper at han velger å se bort ifra dine instrukser nettopp fordi ingen liker å få instrukser istedenfor tillit.

Skrevet

La han gjøre det på sin egen måte en stund, så vil han nok finne frem til en måte som fungerer.

Skrevet

HI

Du mener din måte fungerer best for ditt behov. Han mener sin. Hva gjør at du sitter på fasiten ?

Gjest Antarctica
Skrevet

HI

Du mener din måte fungerer best for ditt behov. Han mener sin. Hva gjør at du sitter på fasiten ?

Regner med hun sikter til den kjensgjerningen at babyen sovner.

Skrevet

HI

Regner med hun sikter til den kjensgjerningen at babyen sovner.

Greit nok, men babyen sovner jo av fars metode også. Så jeg kan ikke forstå hvorfor mors metode alltid er bedre enn fars. Fedrene må alltid gjøre som mor sier. Hvorfor ? Vi har da ingen fasit på hva som er riktig. De kan like gjerne kjenne babyen like godt og møte dens behov på en like tilfredsstillende måte som oss.

Skrevet

Om han nekter å prøve din måte også så la han bruke en halvtime da... Hørte ikke hi sa hun var babymester til dem som kritiserer henne. Men hennes metode funker jo best.... Om far trasser og nekter å prøve og i tilleg er sur når han kommer ned etter halvtimes byssing så er han jo teit. Om han skal følge sin plan må han jo mene den er god og at den funker. Av og til så pepprer damene her mor uten grunn.

Skrevet

Herregud...la nå far finne ut av dette selv!

Jeg klarer å roe ned babyen vår fortere enn far. Antakelig pga erfaring og det faktum at babyen er mest med meg. Men hvis far skal lære babyen å kjenne må han prøve ut sine ting.

9 mnd er dessuten kjernetid for separasjonsangst fra mor. Gi han slack!

Anonymous poster hash: 8f83a...50d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...