Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #1 Skrevet 8. mars 2016 Jeg har vært stort sett sukkerfri i flere måneder, før jeg den siste måneden virkelig har falt av lasset og blitt sukkerholiker igjen. Og i løpet av den siste ukene har astmaen min blitt endel værre, er veldig tung og føles nesten som om jeg ikke har pust til tider. Så jeg kom til å tenke på at jeg var ikke sånn i pusten når jeg var "sukkerfri". Er det noe jeg innbiller meg, eller kan sukker ha innvirkning på astma? Noen som vet? Anonymous poster hash: 54800...f5e
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #2 Skrevet 8. mars 2016 Det du opplever er helt reelt. Astma er jo bl.a. en betennelsesereaksjon i luftveiene. Sukker trigger betennelse i kroppen.... Opplever stadig astmatikere som blir veldig mye bedre eller nesten symptomfri om de kutter sukker og andre raske karbohydrater. Dessverre er ikke dette noe leger generelt opplyser pasientene om. Anonymous poster hash: 85c72...95b
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #3 Skrevet 9. mars 2016 Det du opplever er helt reelt. Astma er jo bl.a. en betennelsesereaksjon i luftveiene. Sukker trigger betennelse i kroppen.... Opplever stadig astmatikere som blir veldig mye bedre eller nesten symptomfri om de kutter sukker og andre raske karbohydrater. Dessverre er ikke dette noe leger generelt opplyser pasientene om. Anonymous poster hash: 85c72...95b Hvis det er sånn det henger sammen, så er valget relativt enkelt, da er det tilbake til sukkerfritt. Hi Anonymous poster hash: 54800...f5e
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #4 Skrevet 9. mars 2016 Det du opplever er helt reelt. Astma er jo bl.a. en betennelsesereaksjon i luftveiene. Sukker trigger betennelse i kroppen.... Opplever stadig astmatikere som blir veldig mye bedre eller nesten symptomfri om de kutter sukker og andre raske karbohydrater. Dessverre er ikke dette noe leger generelt opplyser pasientene om. Anonymous poster hash: 85c72...95b hør på dama på bib, leger vet ingenting. Bruk hi som lege framover Anonymous poster hash: 6caba...a40
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #5 Skrevet 9. mars 2016 Men leger vet da det her og. Jeg har astma, allergi og eksem. Har vært gjennom runder med utredning nå, og flere leger der nevner at sukker gjør det verre. Tidligere så levde jeg Fedon lignende, og har aldri vært så bra jeg. Så burde virkelig gjøre det igjen. Anonymous poster hash: df739...60f
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #6 Skrevet 9. mars 2016 Men leger vet da det her og. Jeg har astma, allergi og eksem. Har vært gjennom runder med utredning nå, og flere leger der nevner at sukker gjør det verre. Tidligere så levde jeg Fedon lignende, og har aldri vært så bra jeg. Så burde virkelig gjøre det igjen. Anonymous poster hash: df739...60f Jeg har aldri hørt det fra legen, så for meg var det nytt Hi Anonymous poster hash: 54800...f5e
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #7 Skrevet 9. mars 2016 Det du opplever er helt reelt. Astma er jo bl.a. en betennelsesereaksjon i luftveiene. Sukker trigger betennelse i kroppen.... Opplever stadig astmatikere som blir veldig mye bedre eller nesten symptomfri om de kutter sukker og andre raske karbohydrater. Dessverre er ikke dette noe leger generelt opplyser pasientene om. Anonymous poster hash: 85c72...95b hør på dama på bib, leger vet ingenting. Bruk hi som lege framover Anonymous poster hash: 6caba...a40 Hvorfor provoserte svaret mitt deg? Det jeg skrev er et faktum som Hi fint kan google seg frem til selv om hun tar seg tid til det. Hi har jo selv kjent virkningen på kroppen. Legen hennes har ikke nevnt noe om det. En annen anonym sier at hun er blitt opplyst om dette av sin lege - da har hun en lege som følger med og er opptatt av hvordan kostholdet kan påvirke sykdommene hun har. Det er slik det skal være. Jeg er ikke lege selv, men jobber tett med pasienter og har mangeårig helseutdanning selv. Min erfaring er at svært få av mine pasienter har fått slike opplysninger av legene sine. Jeg gir omtrent samme informasjon til mine pasienter og ber dem sjekke dette selv, ikke bare at mitt ord for det. Uten unntak så har alle som har kuttet sukker og raske karbohydrater blitt bedre av astmaen sin. Noen vil også ha stor fordel av å kutte slimdannende mat fra kosten, men det er noe annet enn det Hi spurte om. Det du burde bli provosert over er at altfor mange leger ikke nevner disse sammenhengene til pasientene sine og dermed ikke gjør jobben sin! Men nå er det jo også slik at leger pr. i dag har altfor lite opplæring i kosthold og ernæring i utdannelsen sin, så ofte blir man overlatt til tilfeldighetene, om den legen man har er spesielt interessert (og godt oppdatert) på emnet. Anonymous poster hash: 85c72...95b
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #8 Skrevet 9. mars 2016 Det er da ingen skade skjedd om nen tar til seg et råd om å kutte sukker! Og ikke verre enn å bare teste det ut selv og finne ut at sukker er faktisk skadelig på mange måter og betennelsesfremkallende Anonymous poster hash: 6a8ab...fb7
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #9 Skrevet 9. mars 2016 Min astma blir værre av spising, dess mer jeg spiser dess mer "overpuster" jeg. Søtsaker som sjokolade er særlig ille, da puster jeg masse ekstra mens jeg spiser. En slags rolig hyperventilering hvis det gir mening... Jeg motvirker det med enkle pusteøvelser (nesepusting og korte pustepauser). Anonymous poster hash: 74d24...630
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå