Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #1 Skrevet 8. mars 2016 Storesøster på 9år skulle bære babyen over stuegulvet idag. Så stumpet hun i lekene til 4åringen, og både hun og babyen falt rett i gulvet. Hun er bare 7uker, og jeg fikk fullstendig panikk. Ringte legevakten og fikk komme til med en gang. Undersøkelsene var fine, og vi ble lagt inn til observasjon over natten. Jeg har tre barn, og ingen av dem har noensinne falt i bakken. Jeg er så redd for at den lille skal ha fått en skade. Legene sier at de ikke har funnet noe på henne enda. Har merkelig nok ikke fått en eneste skramme eller blåmerke heller. Er det noen som har mistet babyer i bakken før? Og gikk det bra? Stakkers storesøster, hun er helt fra seg😫 Anonymous poster hash: 65210...8ec
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #2 Skrevet 8. mars 2016 Yngste min stupte på hodet i parketten fra sofaen, tok en uventet sit-up mens jeg var på badet. Det gikk bra, og det gjør jo som regel det! Anonymous poster hash: 12189...c98
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #3 Skrevet 8. mars 2016 Min baby ramlet ned fra stellebordet. Ikke på fliser. Vil tro det er omtrent samme fallet. Gikk helt fint! Anonymous poster hash: f91fc...81a
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #4 Skrevet 8. mars 2016 Stakkars storesøster, skjønner godt hun er lei seg! Godt dere er på observasjon over natten. Har selv ikke opplevd det, men kjenner noen der baby falt ned fra stellebord. Gikk bra i det tilfellet. Håper det ordner seg. Og ta godt vare på niåringen😊 Klem Anonymous poster hash: 35f32...8b5
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #5 Skrevet 8. mars 2016 Uff:-( dette har nok skjedd mange og babyer er mer robuste enn de ser ut. Hvis legene ikke har funnet noe er det nok ingen fare. Synes mest synd i 9åringen. Stakkars jenta må få masse kos Anonymous poster hash: 874a6...5d6
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #6 Skrevet 8. mars 2016 Ikke mistet i gulvet, men storebror sto ute ved porten med minsten i barnevogna, mens jeg løp inn for å hente noe. Kom ut, så hadde vogna trillet ned bakken og lå oppned i grøfta Ungen våkna ikke engang. Hadde bare spyttet ut smokken.. de er hardføre disse små, godt det ble sjekket godt Anonymous poster hash: b9e50...562
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #7 Skrevet 8. mars 2016 Takk for gode svar. blir så bekymret,de er så små og skjøre. Ja, vi må ta elstra godt vare på storesøster. Hun har det ikke bra stakkers. Har forklart om og om igjen at det kunne skjedd hvem som helst. Hi Anonymous poster hash: 65210...8ec
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #8 Skrevet 9. mars 2016 Yngste min stupte på hodet i parketten fra sofaen, tok en uventet sit-up mens jeg var på badet. Det gikk bra, og det gjør jo som regel det! Anonymous poster hash: 12189...c98 Gikk du fra babyen usikret ? Anonymous poster hash: b39f2...b7a
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #9 Skrevet 9. mars 2016 Har opplevd både fall fra stellebord og fra seng. Heldigvis har det gått bra. Anonymous poster hash: b1215...e49
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #10 Skrevet 9. mars 2016 Minste hos oss falt fra stellebord og ut av vogna to ganger. Første gangen hun falt ut av vogna var hun bare noen få uker, vognen tippet da den stod i bittelitt nedoverbakke og med stelleveske på styret. Andre gangen var hun større, sikkert 1 1/2 og falt da hun forsøkt å kravle seg ut av vognen. Anonymous poster hash: e7442...74a
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #11 Skrevet 9. mars 2016 Du må da ikke la et 9-år gammelt barn gå å bære en liten baby??!!! Stakkars baby,og stakkars 9-åring som nå føler på dette ansvaret!! Og til dere andre - GURI.....dere må sikre og passe på babyene deres! Anonymous poster hash: 04a8a...ef0
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #12 Skrevet 9. mars 2016 Du må da ikke la et 9-år gammelt barn gå å bære en liten baby??!!! Stakkars baby,og stakkars 9-åring som nå føler på dette ansvaret!! Og til dere andre - GURI.....dere må sikre og passe på babyene deres! Anonymous poster hash: 04a8a...ef0 Guriiiiiii! 😆 Anonymous poster hash: 7c0bd...371
the amazing spidermamma Skrevet 9. mars 2016 #13 Skrevet 9. mars 2016 Jeg tror det har skjedd veldig mange, men det er jo noe som ikke skal skje. Vår baby trillet ned fra sofaen, selvsagt med hodet først.. Jeg husker veldig godt den ekle klaskelyden og hvor redde vi var. Heldigvis gikk det bra. Da jeg fortalte det til andre, fikk jeg en hel bråte med liknende historier tilbake, babyer som hadde falt ned fra både her og der. Jeg følte meg som en forferdelig mor. Men det er jo noe motstridende i at man skal passe på et lite barn samtidig som man er en utilregnelig zombie som ikke har sovet på ukesvis.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #14 Skrevet 9. mars 2016 Mine har aldri falt ned fra stellebord, sofa eller ut av vogn. Ulykker kan skje men jeg lurer vel litt på hvor mye dere følger med på babyene om dere har babyer disse tingene har skjedd flere ganger med? Har flere barn, de er alle skiftet på på stellebord men jeg har aldri gått vekk derfra , ikke en meter engang for å hente noe , aldri . Og hvem legger eller lar en baby ligge/ sitte å leke i sofa? Hva har man gulv og leketepper og lekegrinder til? De fallene dere nevner her kunne fint vært ungått. Anonymous poster hash: e1793...37b
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #15 Skrevet 9. mars 2016 Her er også storebror 9 år. Baby 10 mnd. Han har aldri fått lov til å gå og bære på babyen. Først fordi babyen var så liten, nå fordi baby plutselig vrenger på seg. Han kan ligge på gulvet og leke med lillebror eller ha han på fanget når de sitter. Tenk den dårlige samvittigheten søsken vil kjenne på om det skjer noe. Derfor skal man ikke la dem gjøre ting som dette. Men babyer tåler mye. Men som hun over sier, sikrer man litt mer så kan de fleste fall unngås. Men ulykker skjer, å det skjer fort. Anonymous poster hash: 22560...ab9
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #16 Skrevet 9. mars 2016 Her er også storebror 9 år. Baby 10 mnd. Han har aldri fått lov til å gå og bære på babyen. Først fordi babyen var så liten, nå fordi baby plutselig vrenger på seg. Han kan ligge på gulvet og leke med lillebror eller ha han på fanget når de sitter. Tenk den dårlige samvittigheten søsken vil kjenne på om det skjer noe. Derfor skal man ikke la dem gjøre ting som dette. Men babyer tåler mye. Men som hun over sier, sikrer man litt mer så kan de fleste fall unngås. Men ulykker skjer, å det skjer fort. Anonymous poster hash: 22560...ab9 Unødvendig svar. Tror du ikke hi kjenner på denne følelsen. Ulykker kan skje, tragiske ulykker. Jeg har selv sklidd på en legokloss med minste i armene, datt på rumpa så det sang. Kunne like gjerne stupt fremover. Din konklusjon er vel at de eldste ikke får leke med lego da eller? Så utrolig tåpelig av deg å være så kjepphøy. Ungene dine har aldri ramlet av sykkelen, fått sykle de der er biler, fått gå ut å leke med andre barn, vært ubevoktet et lite øyeblikk? Tror alle de som har mistet barn i tragiske ulykker riser seg selv og sier, hadde jeg bare, poenget er at man kan ikke forutse alt og forhindre alt. En på ni kan faktisk få bære en baby. Anonymous poster hash: 1c3f9...d4b
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #17 Skrevet 9. mars 2016 Min baby klarte å klatre ut av babysengen helt uventet da han var 9 mnd, masse blod fra hodet. Nå er ha 5 år og har nok fått en liten hjerneskade pga det. Han ligger langt etter jevnaldrende og har dårlig språk. Anonymous poster hash: 510f6...8cc
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #18 Skrevet 9. mars 2016 Nå må du roe seg ned! Jeg var ikke kjepphøy eller frekk! Hi legger ut en slik tråd, man må få lov til å lufte sine egne tanker om dette da vel. Kanskje hun selv ikke har tenkt på at dette er byrder et storesøsken ikke burde kjenne på? Klart mine bar har slått seg. Klart de skal få leke med lego. Men eldste får ikke lov til å ha lego i stua nå fordi minste putter alt i munnen. Da vil jeg så godt det lar seg gjøre forsøke å forhindre ulykker. Tenk samvittigheten til storebror om babyen setter hans lego i halsen? Selv om ingen hadde lagt skylden på han. Var nettopp på helsestasjonen for å snakke om slike ulykker. Da kan ikke de ha slike samlinger da for noen kan få dårlig samvittighet? Anonymous poster hash: 22560...ab9
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #19 Skrevet 9. mars 2016 Dessuten så skrev jeg jo nettopp at ulykker skjer. Men slike fallulykker som fra stellebord osv. lett kan unngås med tilrettelegging. Jeg tenkte nå mer på samvittigheten til denne 9 åringen jeg da. Anonymous poster hash: 22560...ab9
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #20 Skrevet 9. mars 2016 Jeg reagerer også på at en 9 åringer får lov å gå å bære på et så lite spedbarn. At babyer faller ned fra stellebord er uforståelig. Man står alltid der og må man snu seg holder man en arm på baby eller løfter med seg baby. Anonymous poster hash: bf619...60f
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #21 Skrevet 9. mars 2016 Men i alle dager da! Det er helt normalt at søsken bærer på småsøsknene sine, og iallefall en 9-åring. Det kan faktisk skje hvem som helst at man snubler og derfor ramler i bakken begge to. Ja det er uheldig, men det er ikke noe galt i at storesøster bærer babyen. Gi 9-åringen masse kjærlighet og ekstra kos, og veldig bra at dere ble sjekket så nøye Lykke til! Anonymous poster hash: abcbb...e07
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #22 Skrevet 9. mars 2016 Jeg reagerer også på at en 9 åringer får lov å gå å bære på et så lite spedbarn. At babyer faller ned fra stellebord er uforståelig. Man står alltid der og må man snu seg holder man en arm på baby eller løfter med seg baby. Anonymous poster hash: bf619...60f Jeg må si at jeg er sjokkert over at flere reagerer på at en 9-åring bærer en baby. Anonymous poster hash: dee23...b2c
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #23 Skrevet 9. mars 2016 Jeg reagerer også på at en 9 åringer får lov å gå å bære på et så lite spedbarn. At babyer faller ned fra stellebord er uforståelig. Man står alltid der og må man snu seg holder man en arm på baby eller løfter med seg baby. Anonymous poster hash: bf619...60f Jeg må si at jeg er sjokkert over at flere reagerer på at en 9-åring bærer en baby. Anonymous poster hash: dee23...b2c Enig... Helt vanlig det vel. Til dere som passer på barna 100% av tiden...jeg håper dere vil klare å leve med dere selv den dagen ungene skader seg under deres oppsyn. For det kommer til å skje en dag. Anonymous poster hash: 8dd8d...87b
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #24 Skrevet 9. mars 2016 Du må da ikke la et 9-år gammelt barn gå å bære en liten baby??!!! Stakkars baby,og stakkars 9-åring som nå føler på dette ansvaret!! Og til dere andre - GURI.....dere må sikre og passe på babyene deres! Anonymous poster hash: 04a8a...ef0 Guriiiiiii! 😆 Anonymous poster hash: 7c0bd...371 Altså, jeg sikrer og passer på babyen, jeg! Hilsen Guri Anonymous poster hash: e518e...733
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå