Gå til innhold

En livmor til besvær..

Anbefalte innlegg

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Nå er jeg lei! Har slitt med store blødninger og smerter hele livet. I januar ble jeg endelig operert, et inngrep hvor de brenner bort alt av slimhinner inni der. Inngrepet gikk fint og jeg blødde lite, men hadde en del smerter i ukene etterpå. Tenkte det bare måtte gå seg til, men hittil har jeg hatt 4 smertefrie dager. I helgen ble det verre og i dag måtte jeg krype til korset og ringe legen.

Crp var fin, urinprøve var fin, hb var fin. De fant ingen åpenbar grunn til smertene, men gav meg smertestillende i sprøyteform som hjalp en del. Legen ringte gynekologisk avdeling og ba de ta meg inn om ikke så lenge for en sjekk, men fikk som svar at han måtte sende henvisning og at jeg måtte vente i kø siden det ikke er noen hastesak. (Forstår dette altså, bare kjedelig om det skal være sånn her i et år)

Legen sendte meg hjem med resept på pinex forte og ga meg beskjed om å komme tilbake for sprøyter om disse ikke hjalp, han skulle også sende skriv til legevakten om å ta meg inn for smertestillende om jeg ringte de på kvelden.

Føler jeg blir tatt på alvor i hvertfall, men jeg er livredd for at det skal være så vondt som det er nå i lang tid. Det tapper meg fullstendig for energi, og jeg klarer ikke stort :(

Vet ikke helt hva jeg lurer på eller vil med innlegget..Kanskje noen har opplevd det samme og vet litt om veien videre? Legen mente at livmoren burde fjernes, er det lang ventetid på slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått til gynekolog.

Den gynekologen jeg går til krever ikke henvisning så lenge jeg står i pasientregisteret hans fra før, så jeg går til han hvert tredje år for celleprøve og innvendig ultralyd og sjekk av livmor, eggstokker og eggledere. Da må jeg vente 1-2 uker på time.

Om det ikke er sånn for deg, at du allerede har en gynekolog du kan bestille time hos ville jeg gått til en privat. De kan gi deg en grundigere sjekk enn hva fastlegen kan gjøre.

Anonymous poster hash: 0ae8c...c9b
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg ville gått til gynekolog.

Den gynekologen jeg går til krever ikke henvisning så lenge jeg står i pasientregisteret hans fra før, så jeg går til han hvert tredje år for celleprøve og innvendig ultralyd og sjekk av livmor, eggstokker og eggledere. Da må jeg vente 1-2 uker på time.

Om det ikke er sånn for deg, at du allerede har en gynekolog du kan bestille time hos ville jeg gått til en privat. De kan gi deg en grundigere sjekk enn hva fastlegen kan gjøre.

Anonymous poster hash: 0ae8c...c9b

Takk for svar :)

Jeg har vært hos privat gynekolog før, tar celleprøver hvert år, men fikk jo en grundig sjekk på sykehuset før operasjonen. Tenker også at det er enklere å gå via sykehuset om det er slik at livmoren skal fjernes, men om det er syke ventetider kommer jeg til å gå privat igjen for å sjekke at det ikke er noe feil nedi der.

Skrevet

Må bare si at jeg føler med deg....

Jeg hadde smerter og vanvittig store blødninger Før (kun i forbindelse med mens, men for det ...😈)

Jeg hadde en muskelknute på livmor.

En dag toppa det seg, og jeg bare blødde og blødde.. Måtte ha blodoverføring, ble innlagt og livmor ble fjernet.

Jeg vet derfor ingenting om ventetid osv, men bare at livet har blitt helt forandret etterpå. Så godt å slippe både blødninger og smerter.

Er vel ikke så mye til hjelp, men håper det ordner seg for deg!!!

Anonymous poster hash: 3f948...fac

Skrevet

Jeg ville bestilt time hos privat gynekolog. Da går du en skikkelig sjekk og kanskje beskjed hva det er.

Du trenger jo ikke si på sykehuset at du akt har vært på en sjekk. Evt kan du høre hva den private anbefaler at sykehuset gjør videre.

Jeg går til privat gynekolog og hun kan ringe til sykehuset og få fart på timer osv dersom det trengs.

Anonymous poster hash: fdb1d...2d0

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Tusen takk for svar igjen :)

Du som ble operert i all hast: det var jo hakket verre enn jeg har det ;) Jeg blødde mye, uten noen særlig grunn, var inne for blod et par ganger da blodprosenten min duppet under syv, men ellers var det bare mest plagsomt, ikke farlig. Godt å høre du har det bedre nå :)

Ja, jeg vurderer nok privat gyn om det ikke gir seg ila helgen (får komme inn på dagen), legen sa også at om det ble verre skulle jeg ringe så han fikk lagt meg inn på sykehuset. Det har jeg derimot lite lyst til da eg er aleine med to barn og slikt må planlegges litt :P Fikk god hjelp av far da jeg opererte i januar, men da hadde han en mnd varsel, han er ikke så glad i spontane endringer.

Håper det enten gir seg ila noen dager, eller at de lar meg fjerne hele livmora. Jeg trenger den ikke, og er jo uansett steril nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...