Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #1 Skrevet 8. mars 2016 Vurderer Kroatia i sommerferien. Men ville noen av dere bestilt reise dit i år? Det er jo så usikkert hvordan flyktningsituasjonen utvikler seg og hvilke ruter flyktningene kommer til å ta. Jeg er ikke redd for flyktninger i seg selv. Dette er jo et luksusproblem selvsagt, men om man skal reise på sommerferie, vil man jo helst slappe av uten å få elendighet og uro i fanget. Geografisk ligger jo Kroatia slik til at man ikke kan utelukke at situasjonen utvikler seg der. Hva tenker andre her inne? Noen som har tenkt seg til Kroatia? Anonymous poster hash: 16cfe...41b
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #2 Skrevet 8. mars 2016 Vi har hus ved Dalmatiakysten og nei, flyktninger vil du neppe finne der. Anonymous poster hash: d62d0...98a
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #3 Skrevet 8. mars 2016 Egentlig er det helt forferdelig at nordmenn og sikkert mange andre, planlegger ferien utenom flyktningestrømmen for at vi skal slippe å "se". Jammen er vi kyniske, jeg også, for uten å hjelpe til noen sted er jeg også bare en som observerer. Men er ikke dette menneskesynet noe vi burde ta et oppgjør mot? Virkelig? Jeg var i Beograd i fjor sommer, da flyktningestrømmen var på sitt verste, og disse stakkars menneskene ble sittende fast i Serbia. De var (de fattige, de med penger bodde på hoteller) samlet på ett sted (i parken ved busstasjonen) fler hundre voksne og barn i nød. Forferdelig å se! Alle andre turister og fastboende gikk i sirkler utenom elendigheten, noen tråkket over sovende barn uten så mye som å ofre de et eneste blikk. De satt der bare, sultne, tørste og helt apatiske Jeg kommer aldri til å glemme dette synet, det vondeste jeg har sett med egne øyne på så nært hold Anonymous poster hash: 9f439...86e
moota m storebror&lillebror Skrevet 9. mars 2016 #4 Skrevet 9. mars 2016 Vi reiser til Kroatia hvert år, med bil og campingvogn. Vi avventer litt i år. Det er egentlig ikke så masse pga. at vi ikke vil se flyktninger da jeg tviler på at de er på den lukkede stranden vi bader på. Men vi kjører ned, og det har vært litt uroligheter på autobahn med ran, overfall ol. Dersom du reiser med et reisebyrå på charterferie tror jeg ikke det blir et stort problem. Kanskje litt i de største byene. Kroatia er ikke et land flertallet av flyktningene vil være i, de fleste vil videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå