Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen er tre uker og jeg må begynne med MME i tillegg. Jeg har silikon i brystene og det er rett og slett ikke plass til mer melk og brystet blir såpass hardt at barnet ikke klarer å suge. Jeg tenkte derfor delamme. Noen som har erfaring som kan fortelle litt om dette? Tar barnet bryst og flaske greit? Dette skjer i samråd med helsestasjonen så jeg ønsker ikke råd om å pumpe oftere osv, alt er prøvd.

Anonymous poster hash: c6caa...180

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke uvanlig, i starten kan det være greit med amming først, deretter flaske. Bare ikke hold på så veldig lenge med puppen, kanskje et kvarter, eller til babyen slipper. Senere kan det kanskje være like greit å amme etter flaske. Du må se litt hva barnet ditt orker og ønsker.

Anonymous poster hash: 91498...d18

Skrevet

Det er ikke uvanlig, i starten kan det være greit med amming først, deretter flaske. Bare ikke hold på så veldig lenge med puppen, kanskje et kvarter, eller til babyen slipper. Senere kan det kanskje være like greit å amme etter flaske. Du må se litt hva barnet ditt orker og ønsker.

Går det an å amme hver 6t og flaske hver 6t? Tenkte det var mer praktisk. Jeg produserer ikke nok melk til å amme hver 3t men hver 6 er kanskje greit. Mulig det vil bli veldig spreng men det får vi bare teste ut.

Hi

Anonymous poster hash: c6caa...180

Skrevet

Det vil muligens bli for lite. Hvis du drar til helsestasjonen kan du veie før og etter amming. Babyen bør få noenlunde lik mengde mat, og ved å stimulere hver 6.time vil melkemengden din gå ned. Da vil det være riktig å tilby flaske til de fleste måltider. Barnets trivsel og vektoppgang må være avgjørende.

Skrevet

går du ned fra hver 3 til hver 6 time får du mindre. har selv hatt akkurat samme problem som deg...følte jeg hadde alt for lite melk, og dettte stemte, for babyen hadde ikke lagt på seg nok, så helsesøster a jeg kunne gi mme i tillegg. var et forferdelig slit.. :legrine: for man får dobbelt opp med arbeid..men klarte å amme i 7 mnd. gav først mm fra begge og så fikk babyen mme etter det til hvert måltid. merka at jeg hadde mye mindre melk i den ene...noe som var forskjellig fra tidligerer..da den som det var minst i da var det mest i nå. når babyen vår var ca 3,5-4 mnd begynte vi med tynn grøt. grøt fra 4 mnd alder(risgrøt). etter samtale med helsesøster. var mst stressa over alle rundt meg... som besteforeldre.. som begynner å gi mme før de har spurt, og maser om at babyen ikke får i seg nok å at man må slutte med puppen. økedager der man ammer veldig mye og lar babyen ligge ved puppen store deler av dagen hjalp på meg iallefall... så du kan jo prøve det. gav mindre mme disse dagene for å få opp produksjonen.

Anonymous poster hash: 09404...268

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...