Gå til innhold

Hvem har rett på hva? Økonomi..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjæreste har kjøpt masse ting, bl.a. bil, campingvogn og hytte som står registrert i mitt navn fordi han er utenlandsk statsborger og ikke registrert I norge. Han har overført penger til min konto og jeg har betalt alt inkludert lån fra min konto med hans penger.

Nå er det slutt og da er spørsmålet, har jeg noe som helst krav på noen av disse tingene?

Før dere hogger hodet av meg, historien er litt skrevet om og jeg har bidratt til at han har kunnet ha den jobben som han har der han tjener veldig godt. Vi har ikke barn sammen, eier hus sammen men han er som sagt ikke registrert bosatt her.

Anonymous poster hash: c04bc...72d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det en stund siden jeg hadde formuesrett, men jeg er ganske sikker på at det er de reelle eierforholdene, og ikke de formelle forholdene som gjelder. Det betyr at det er kjæresten din som er rettmessige eier av de han har kjøpt. Du er jo slik jeg forstår kun pro forma-eier. Det er vel også bare rett og rimelig at de tingene han har betalt for er hans, med mindre dere har avtalt noe annet.

Anonymous poster hash: baa52...5b6
Skrevet

Dette høres komplisert ut, her tror jeg jammen du må ha en advokat inn. 

Er alt gjort på lovlig måte? Han har altså registrert bosted i et annet land, tjent penger og betalt skatt i et annet land, men har overført store pengersummer til deg?

Han har jo egentlig ikke krav på noe av det som står på deg, at han har betalt inn til din husholdning også har du kjøpt hytte og campingvogn i ditt navn gir ikke han krav på noen av tingene sånn uten videre, det er du som eier dem.

Anonymous poster hash: 3e871...b76
Skrevet

Nå er det en stund siden jeg hadde formuesrett, men jeg er ganske sikker på at det er de reelle eierforholdene, og ikke de formelle forholdene som gjelder. Det betyr at det er kjæresten din som er rettmessige eier av de han har kjøpt. Du er jo slik jeg forstår kun pro forma-eier. Det er vel også bare rett og rimelig at de tingene han har betalt for er hans, med mindre dere har avtalt noe annet.

Anonymous poster hash: baa52...5b6

Var det jeg tenkte men er ikke sikker. Det er mer komplisert som så, tingene som er kjøpt er registrert på mitt ENK som jeg også har hatt inntekt på. Han har også bidrat i ENK et i perioder. Denne inntekten har jeg ikke brukt av bortsett fra noe penger jeg fikk ta ut for å betale på en bilreperasjon , det er han som har tatt ut pengene og invistert I ting. Han hevder nå at jeg får med meg min egenkapital minus penger for reperasjonen så alt I alt mindre enn det jeg kom med. Det har vært 5 år med hard jobbing I ENK et men flytter jeg blir det han som overtar et hele.

Skrevet

Dette MÅ du ha advokat til...

Anonymous poster hash: 5f3a9...465

Skrevet

Som resten sier, skaff deg en advokat. 

Anonymous poster hash: 1b346...6ae
Skrevet

Herregud, her er det snakk om store verdier og dere har ikke skrevet ned noe? Og siden er det er problem for en utenlands statsborger å kjøpe eiendom i Norge? Syns her skurrer mye og når du i tillegg blander inn enkeltmannsforetak og verdier der er det uten tvil advokatmat. For begge.

Anonymous poster hash: 65297...5b9
Skrevet

Herregud, her er det snakk om store verdier og dere har ikke skrevet ned noe? Og siden er det er problem for en utenlands statsborger å kjøpe eiendom i Norge? Syns her skurrer mye og når du i tillegg blander inn enkeltmannsforetak og verdier der er det uten tvil advokatmat. For begge.

Anonymous poster hash: 65297...5b9

Det er snakk om ganske store verdier ja. En hel røre er det og enig I at det må en advokat til.. Siden han ikke er norsk fikk han ikke kjøpt og tatt opp lån alene I norge nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...